Örök téma és probléma Magyarországon a segédmotorok rendszáma és kötelező biztosítása, pontosabban ezek hiánya. Becslések szerint ugyanis 5-600 ezer ötvenes – vagy annak mondott – kétkerekű fut hazánk útjain, de a biztosítók adatai szerint mindössze 297 ezernek van érvényes kötelező felelősségbiztosítása. Márpedig nem nagy tétel, egy átlagos segédmotorra havonta 4-600 forintot fizet a tulajdonos, viszont ha nem köt KGFB-t, és balesetet okoz, akkor mélyen a zsebébe kell nyúlnia.

segedmotoros-kerekpar-baleset-karterites

A segédmotorosok évente 5-600 karambolért felelősek, és mivel egyre drágább a járművek javítása, különösen a balesetes autók helyreállítása, az átlagos kárérték is megsokszorozódott az utóbbi esztendőkben.

A kártérítés átlagos összege tavaly már 530 ezer forint volt – írja a Bank360 –, azaz nagyjából százévnyi biztosítási díjat kell egyben kicsengetnie annak, aki nem kötött biztosítást vagy nem fizette be a csekket.

A nagymotoroknál még nagyobb értékek szerepelnek: a 70 kW-nál, azaz 95 LE-nél erősebb gépekkel több mint 300 balesetet okoztak egy év alatt, és a biztosító átlagosan 1,3 millió forintot (!) fizetett ki a javításokra.