Megtört a Suzuki egyeduralma az Olaszországban rendezett viadalon, ahol Talmácsi Gergő is bemutatkozott.

Bár az első futamon Troy Corser és Yukio Kagayama ismét kettős győzelmet aratott, a következő futamon Régis Laconi és 999-es Ducati-ja kitűnő formáját hozta. Szinte biztosra lehetett venni a kéthengeres győzelmét, ám Chris Vemeulen begyújtotta a CBR 1000RR rakétáit, és az utolsó körben sikerült az élre állnia, megszerezve ezzel a Honda idei első győzelmét.

Magyar vonatkozása is volt a monzai hétvégének. A Stock 600-as EB futamára is sor került, ahol Talmácsi Gergő képviselete kis hazánkat.

"Amikor kimentünk csütörtökön a versenyre, akkor még fogalmam sem volt arról, hogy milyen a mezőny. A sorozatról annyit kell tudni hogy, mindenki egyforma Pirelli gumikat használhat. Nem csak a márka, hanem a gumi keverése is ugyanaz. Mindenki két garnitúra gumit kap, és azzal kell gazdálkodnia az egész hétvége alatt. A gumikat egy matricával látják el, ezáltal nem lehet senkinek sem csalnia.

Az edzés előtt a box utca kijáratnál van egy ellenőrzés, majd az edzés befejeztével szintén nagyon szigorúan ellenőriznek. Egy szabad, és két időmérő edzés van, viszont nincs warm up.

Az első időmérőn nekem két dologgal kellet törődnöm. Az egyik a pálya megismerése, a másik pedig az, hogy beállítsuk a motort a következő edzésre. Délután következett az első időmérő, ahol a 26. helyet sikerült csak megcsípnem. Az edzés után a testvéremmel sok mindent átbeszéltünk, és egy dologban egyetértettünk: jobban kellene húzni a gázt ahhoz, hogy előrébb kerüljek. Ezt meg is fogadtam, és javultam 2 másodpercet, amivel persze semmivel sem kerültem előrébb, mert nem csak én, hanem mindenki javított.

Szombaton délután 17:45-kor, a verseny következett, ahol a 26. rajtkockából vártam a rajt pillanatát. Leírhatatlan érzés, amikor 28 versenyző elrajtol ezzel a 120 kilós motorral és nekihajtanak az első kanyarnak, ami ezen a pályán talán a leglassabb kanyar. A 26-dik helyről a 17. helyre sikerült felzárkóznom a rajt utáni pillanatokban. Ezután sajnos már csak visszafele csúsztam, majd a 19.-dik helyen fejeztem be a versenyt. Nagyon nem tetszett, hogy egy ember sem előzött meg kanyarban, viszont az egyenesekben elhúztak mellettem. Testvérem Gábor is mondta, hogy látta kívülről mekkora különbséggel mennek el az egyenesekbe mellettem. Ez valószínűleg azzal magyarázható, hogy ami engedélyezve van, azt mind beleépítették a gépekbe, az én motorom viszont valóban széria. Olyan mintha bemennék egy suzuki márkakereskedésbe, megvenném a 600-as GSX-R-t, vennék rá egy kipufogót és egy másik idomot. Persze el kell ismernem, hogy soha életemben nem mentem még ilyen kemény 4 ütemű mezőnyben. Az első 5 versenyző szerintem 100%, hogy öngyilkos akart lenni. Kár, hogy a televízió ezt a részét nem közvetíti…. Én videóról láttam, és volt olyan pillanat, amikor nem mertem odanézni, hiszen MotoGP színtű csatákat vívtak.

Remélem, hogy a következő versenyen Brno-ban oda tudok férkőzni az első 10 közé, ami nagyon nagy dolog lenne. Addig is folytatom az UEM Alpok Adria Bajnokságot ahol jelenleg az első helyen állok 25 ponttal."

Ciao Mindenkinek

Talmácsi Gergő

Eredmények:

Superbike 1. futam 2. futam

Supersport

Stock 1000

Stock 600

Kapcsolódó anyagok:

SuperBike Qatar