Nemrég írtunk róla, hogy a Suzuki Motor Corporation piacra dobott egy különleges, GSX1300R Hayabusa SE modellt, melyet elsősorban a különleges fényezésről, a dombornyomott emblémáról és a hangsúlyos kanji írásjelről ismerhetnek fel a márka rajongói. Tény, hogy ez a jelenlegi kínálat legkülönlegesebb Busája, de akadnak más újítások, fontos érdekességek a 2026-os vándorsólyom kapcsán.
Hogy a legendás modell jövőre is megőrizze előkelő helyét az eladási versenyben, néhány kisebb, mégis látványos újítással tették vonzóbbá az utóbbi hónapokban. Az SE mellett háromféle fényezéssel, fehér, grafitszürke és fekete alapszínnel érkezik a 2026-os GSX1300R, ám aki a motor adatai mellett az extralistát is átnézte, találhatott egy olyan alkatrészt, amit bizonyára mindenki szívesen látna a motorján...
Ez nem más, mint a különböző világbajnokságokon már több ezerszer bizonyított szlovén zseni, Igor Akrapovič újdonsága, a kifejezetten Suzukira készített, egyedi 4-2 képletű sportkipufogó.
Még erősebb a Hayabusa az új Akrapovič kipufogóval
Az már első ránézésre is egyértelmű, hogy a szénszálas hővédő pajzzsal kiegészített, titán kipufogódobok és összekötő csövek sokkal látványosabbá teszik a gépet, ám ez a legkevésbé fontos előnyük. Az új kipufogónak köszönhetően ugyanis jelentősen, négy kilóval csökken a rendszer – és ezzel együtt a motor – tömege, míg a csúcsteljesítmény 8400-as percenkénti fordulatszámnál csaknem három lóerővel nő. Mindkettő lényeges szempont, bár utóbbira aligha van égető szükség egy eleve 190 lóerős és kereken 150 Nm-es forgatónyomatékú motoron...
Különleges részlet, hogy a kipufogódobokon az Akrapovič-felirat mellett feltűnő Hayabusa-logó is szerepel, ezzel is igazolva, hogy a világ egyik leghíresebb kipufogógyártója kifejezetten a Suzuki kérésére és a 2026-os Busára fejlesztette a pillekönnyű titánalkatrészt.

Emellett az is kiderült a Suzuki bejelentéséből, hogy némileg átdolgozták a modellt, ami érinti a Busa dinamikáját is. Többek között módosították a teljesítményleadást, így az alsó fordulatszám-tartományban még nyomatékosabbá vált az 1340 köbcentis sornégyes, és az is újdonság, hogy a hagyományos ólomakkumulátort ELIIY Power lítiumion-akku váltotta, amely kisebb tömeg mellett nagyobb kapacitást és indítóáramot biztosít.
A két megújult Busával már összesen négy modell viseli a legendás GSX-R nevet a Suzuki 2026-os kínálatában: ide tartozik a sorkettes GSX-8R, az idén visszatért, jubileumi GSX-R1000, valamint a GSX1300R és a GSX1300R SE.