Jóllehet, a Suzuki V-Strom 800DE csak tavaly bukkant fel a piacon, de ahogy mondani szokták, egyből jött, látott és győzött. Ráadásul ez nem afféle sommás túlzás vagy olcsó reklámszlogen, hiszen a 800DE egyaránt lenyűgözte az új túraendurót keresőket, valamint a motoros szakma képviselőit. Komoly piaci sikereket ért el az elmúlt két évben, emellett pedig elhódította a rangos AlpenMasters első helyét, ahol gyakorlatilag az összes népszerű, új motorral kellett összemérnie a tudását stílustól és hengerűrtartalomtól függetlenül.
Kedvezőbb áron kapható a Suzuki V-Strtom 800 és 800DE
Győzelmét főként annak köszönhette, hogy kiegyensúlyozott, kezes, sokoldalú motor benyomását keltette, és az is mellette szól, hogy szólóban vagy utassal is kényelmesen használható, de könnyebb a literesnél nagyobb riválisoknál, arról nem beszélve, hogy a listaára alig haladja meg a 10 000 eurós lélektani határt.
Mivel nem mindenki vágyik 21-es első kerékre, sőt a túraendurósok többsége nagyrészt aszfalton használja a gépét, ezért a Suzuki tavaly piacra dobta a V-Strom újabb, szerényebb ülésmagasságú és kisebb első kerekű változatát. Hasonló felépítése és futóműgeometriája révén ez utóbbi a DL650 legendás kezességét és egyszerű irányíthatóságát idézi, csak éppen hasonló tömeg mellett jóval combosabb forgatónyomatékkal és csúcsteljesítménnyel.
Azonban nemcsak a kerékméret és az ülésmagasság változott, hiszen ehhez igazították a többi kezelőszervet is. A 19-es kerekű Suzukin a kényelmes, gumiborítású lábtartók feljebb és hátrébb kerültek, míg a kormány csaknem két centivel alacsonyabban rögzített, és messzebb került a vezetőtől. Hogy könnyebben elférjen a V-Strom a feltorlódott kocsisorok között, az aszfaltos változat keskenyebb is a DE-nél, mégpedig 70 mm-rel (905/975 mm), ami nagy könnyebbség a dugóban araszolva, ha kevés a hely az előreguruláshoz.
Persze mindkét modell legfontosabb ütőkártyája az új, sorkettes erőforrás, mely egyaránt tökéletes választás volt a tavasszal tesztelt GSX-8R-ben és a két V-Stromban is. A 776 köbcentis kéthengeres rugalmas az alsó és a középső fordulatszám-tartományban, kellemes társ városban és országúton is, sőt a kis erővel és pontosan működő gyorsváltójával is kellemes emlékeket szerzett nekünk a teszten. Mi több, még arra is figyeltek a fejlesztésnél, hogy minél jobban hasonlítson a 650-es, V2-es elődre, így 270°-os főtengely-elékelésű lett a hajtómű. Ez bevált recept a sorketteseknél, hogy a hangjuk és a teljesítményleadásuk is a V-motorokat juttassa eszünkbe, csak éppen a zavaró vibráció, rezgés nélkül, melyet hatékonyan kiszűr a márka saját fejlesztésű, új kiegyensúlyozó-tengelye.
Ha mindez nem lenne elég csábító, a novemberi kampányban komoly, félmilliós kedvezménnyel juthatsz hozzá az új V-Stromhoz, ami így már műszaki jellemzőit és árát tekintve is remek ajánlat a középméretű túraendurót keresőknek.
Műszaki adatok és árak – Suzuki V-Strom 800 (800DE)
Motorkonstrukció: négyütemű, kéthengeres, folyadékhűtésű, DOHC
Összlökettérfogat (cm3): 776
Legnagyobb teljesítmény (LE): 83/500 ford./perc
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm): 78/6800 ford./perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelykapcsoló: mechanikus működtetésű, nyomatékhatárolós, többtárcsás
Felfüggesztés: teleszkópvilla/központi rugóstag
Gumiabroncsok elöl/hátul: 110/80R19-150/70R17(90/90-21-150/70R17)
Méretek és tömeg:
Teljes hosszúság (mm): 2255 (2345)
Teljes szélesség tükrökkel (mm): 905 (975)
Ülésmagasság (mm): 825 (880)
Szabad hasmagasság (mm): 185 (220)
Tengelytáv (mm): 1515 (1570)
Menetkész tömeg (kg): 223 (230)
Üzemanyagtartály térfogata (L): 20
Fogyasztás (L/100 km): 4,4
Akciós ár: 4 199 000 Ft