Noha a legnépszerűbb géposztályban, az 500-asnál nagyobb túraendurók között kellett bizonyítania a Suzuki V-Strom 800DE-nek, a japánok sorkettese nyomban a csúcsra tört és egyaránt sikeres lett a motorpiacon, valamint a tesztekben. Szinte pontosan három évvel ezelőtt, 2022. november 8-án hullt le a lepel az újdonságról, és az EICMA-ra látogató motorosok elsőként csodálhatták meg az egykori DR-ek formajegyeit viselő újdonságot:
Mivel a tulajdonosi visszajelzések egybevágtak a tesztelők véleményével, sőt a tízezer euró alatti ár is csábító volt, nem meglepő, hogy a szakmai sikerek után a vevőkért vívott harcban is jól szerepelt a modell. Tovább fokozta a népszerűségét, hogy kétféle változatban került piacra: a DE jelzésű a valódi kalandmotor, 860 mm-es ülésmagassággal, 21-es első kerékkel, míg a többcélú kivitelen csak 825 mm a nyeregmagasság és 19-es az első kerék átmérője:
Így tehát jól elkülönül egymástól a két modell, és a hagyományos változat elsősorban aszfalton, valamint a városok zsúfolt utcáin ideális társ, míg a DE valódi kalandor, és akkor érdemes erre voksolnod, ha gyakran hagyod magad mögött a műutat.
Miért ilyen népszerű a V-Strom?
Nem meglepő sorkettes páros népszerűsége, hiszen a legendás DL650 sokoldalúsága, formaterve és arányai köszönnek vissza a 800-as utódon, mely csak 5-6%-kal nehezebb, viszont sokkal rugalmasabb, nyomatékosabb a V2-esnél. Így aztán folytatódhat a V-Strom diadalmenete, és nem túlzás ezt diadalnak hívni, elvégre
két évtized alatt több mint 300 000 példány kelt el a DL-ből, ami nemcsak a túraendurók között, hanem az egész motorpiacon kiemelkedőnek számít.
Erősen kezdett a 800-as utód is, mivel rögtön az első évben elhódította az egyik legrangosabb európai összehasonlító teszt, az AlpenMaster első helyét.

Ebben nagy szerepe volt az új erőforrásnak, mely egyaránt tökéletes választás volt a korábban tesztelt GSX-8R-ben és a két V-Stromban is. Nagyobb, 776 köbcentis hengerűrtartalmának köszönhetően az alsó és a középső fordulatszám-tartományban is nyomatékos, robbanékony az újdonság, és hogy a nosztalgiázó motorosoknak kedvezzenek, 270 fokos főtengely-elékelésű lett az újdonság. Ezáltal jobban hasonlít a hangja és a karaktere a V2-esére, de nem jellemzőek rá a V-motorok zavaró rezgései, vibrálásai.
Sőt most árban is közelebb került az elődhöz, mert a DE komoly kedvezménnyel, kereken 300 000 forintos kedvezménnyel kapható.
Tesztgyőzelmet aratott a V-Strom 800DE
Az AlpenMasters-diadal után idén ismét megkoronázták a Suzuki legnépszerűbb enduróját, a V-Strom 800-at. A 2025 nyarán, Baden-Württemberg tartományban zajlott összehasonlító tesztben európai és japán vetélytársak ellen bizonyíthatott a DL, és nem is maradt alul a küzdelemben.
A részletes teszten aszfalton és terepen vallatták a kéthengeres terepmotorokat, és a próba végén a hajtómű, a felfüggesztés, a kényelem, valamint a fenntartási költségek és az ár/érték arány alapján hirdettek győztest. Kiemelték, hogy jópontokat szerzett a DL a nyugodt járású, nyomatékos sorkettes révén, dicsérték a gyorsváltót, sőt a felfüggesztés, a fenntartási költségek és a biztonsági felszerelések terén is az élen zárt a Suzuki újdonsága.
Ezzel a V-Strom 800DE állt fel a képzeletbeli dobogó legfelső fokára – írja a Suzuki –, szoros versenyben maga mögé utasítva a KTM 790 Adventure-t és a Honda XL750 Transalpot.