Nagyszabású fejlesztést hajt végre az Audi a cégcsoporthoz tartozó Ducatinál, s a napjainkban zajló munka eredményeként hamarosan sokkal biztonságosabbá válhat a motorozás. A ma bejelentett forradalmi újítások között megtalálható a radar alapú első és hátsó érzékelő, mely a jövőben segíthet meggátolni a ráfutásos baleseteket. Emellett részletesen bemutatták a C-V2X névre keresztelt kommunikációs rendszert, ami valódi mérföldkő a közlekedésben, hiszen ezzel kivédhetőek lesznek az elsőbbségi szabályok megsértéséből fakadó, motorosokat érintő ütközések.

A V2X rendszer a járművek vezeték nélküli kapcsolatán alapszik, és - egyebek mellett - figyelmezteti a vezetőket, ha kereszteződéshez közelítenek, és a rendszer számításai szerint elképzelhető, hogy összeütköznek egymással

Szintén fontos bejelentés, hogy a Ducati vezetői szeretnék elérni a kanyar-ABS tömeges elterjedését, ezért konokul elhatározták, hogy a hasznos vezetéssegítő rendszer mielőbb szériafelszerelés lesz az összes (!) modelljükön. Ez már csak azért is nagy jelentőségű, mert a Németországban 2000 és 2014 között történt motorbaleseteket elemezve kiderült, az ütközések harmada megúszható lett volna, ha dőlésérzékelővel társított ABS dolgozott volna a motorokban. A ma debütált fejlesztéscsomag a 2018 áprilisában életre hívott, Safety Road Map 2025 nevű terv része, melyet azért indítottak útjára, hogy a következő években biztonságosabbá, egyszersmind vonzóbbá tegyék a motorozást.