Ígéretes szabadalmi rajzot mutatott be a Honda, melyen egy túrasportmotor tervei láthatóak. Az első ránézésre CBR650 és VFR800 szerelemgyerekének tűnő típuson több műszaki csemegét is láthatunk, élen a tág határok között mozgatható kormánnyal, fejidommal és kezelőszervekkel.

valtoztathato-uleshelyzetu-motorkerekpar-a-hondatol-21912
Sport- vagy túramotor? A szabadalom szerint simán lehet kettő az egyben

A rajzokról úgy tűnik, a csutkakormányos motor használható egyszerű sportgépként, ám a markolatot feljebb emelve és a fejidomot előrebillentve máris egyenes háttal, endurós üléshelyzetben folytathatjuk az utat. Ugyanakkor a terv eléggé kezdetleges, mert csak egy elem módosítható az ülés-kormány-lábtartó háromszögben, és miként korábbi írásunkból kiderült, legtöbbször csak ezek együttes átalakításával lesz tényleg kényelmes és könnyen irányítható a gép. Tegyük hozzá, hogy az állítható ülésmagasság és az excenteres lábtartó már viszonylag egyszerűen megvalósítható, akár utólag beszerzett alkatrészekkel is.

valtoztathato-uleshelyzetu-motorkerekpar-a-hondatol-21916
Beelőztük Japánt? Ez a Kakucson lencsevégre kapott VFR pont úgy néz ki, mint amin már végre is hajtották a most bemutatott módosításokat, pedig a kép még 2017-ben készült...

Mindenesetre az ötletet látva nem lenne meglepő, ha az ezredforduló óta zajló teljesítményhajsza után ez lenne a következő csapásirány, és egyre sokoldalúbb, illetve könnyebben átalakítható motorok jelennének meg a következő években.