A Yamaha európai vezetői az MCN-nek nyilatkoztak nemrég, és arról beszéltek, hogy a következő három évben akár tíz új modell színesítheti a márka kínálatát. A körvonalazódó újdonságok között ott lehet a rendszámos, közúton is használható R1, valamint a háromhengeres Ténéré-kalandmotor, amely az XT1200Z helyét veheti át.
Visszatérhet a Yamaha R1
A legerősebb YZF jelenleg csak pályakivitelben kapható, mivel nem teljesíti az Euro 5+ előírásait, a jelek szerint azonban változhat a helyzet. Clément Villet, a Yamaha európai vezetője úgy fogalmazott, hogy a CP4 erőforrás története még nem ért véget, mivel nő az igény a 600 köbcenti feletti sportgépekre, így a Yamahánál is újraértékelik az R1-ben rejlő lehetőségeket. Ez nem azt jelenti, hogy a 2025-ös változatot alakítják át, mivel szeretnének vezető szerepre törni a géposztályban, amihez egy ízig-vérig új fejlesztésű R1-re van szükség.
A legendás R1 mellett egy másik ikon, a Ténéré is szóba került, ami érthető, hiszen jelenleg nincs 700 köbcentinél nagyobb túraenduró vagy kalandmotor a kínálatban, holott Európa-szerte ez a legnépszerűbb kategória. Ugyan csak homályos utalások láttak napvilágot, hogy az R9 CP3 erőforrása köré épülhet az új Ténéré, az viszont biztató, hogy Villet kiemelte: a mérnökök már dolgoznak az újdonságon, de ez nem egy Tracerhez hasonló crossover lesz, hanem valódi sárdagasztó 21/18-as kerékmérettel. Kifejezetten azok számára gyártják, akik jórészt terepen motoroznak, de keveslik a Ténéré 700 teljesítményét.
Egyelőre tehát megtippelni sem lehet, mikor láthatjuk élőben az új R1-et és a (Super)Ténérét, de az biztos, hogy már javában zajlik a munka, így az érkező tíz újdonság között ott sorakozhat a márka három- és négyhengeres újdonsága is.