Jacopo Marzarót illeti a dicséret, hogy megtervezte és megépítette a 889 köbcentis, formás sportmotort. Kezdésként eltávolított mindent a Yamaha Tracer 9 GT-ről, gyártott egy új segédvázat, majd kicserélte az eredeti első-hátsó felfüggesztést – természetesen Öhlins teleszkóppár és központi rugóstag került a motor alá.

yamaha-r9
Az új idom Jacopo munkájának eredménye, a matricázást Steve Salvador készítette, a remek fényezésért pedig a Donkey Spray-t illeti a dicséret 

Yamaha R9 Jacopo Marzarótól

A 12 szelepes sorhármas sem maradt érintetlen, Akrapovič kipufogórendszerrel és új ECU-val 140 lóerőre nőtt a teljesítménye, s ehhez igazította a fékrendszert is. Nem mintha az új Tracer háromtárcsás, radiálisan rögzített nyergekre épülő fékje elavult lenne, de a pályanapokra és versenyekre gondolva Jacopo Brembo GP4 RX-ekre cserélte az eredeti alkatrészeket.

yamaha-r9
Komoly súlycsökkentést értek el az OZ Racing felnikkel és az új segédvázzal

Talán a legmeglepőbb részlet, hogy a szinte gyárinak tűnő idomszettet is maga Jacopo készítette, mégpedig aprólékos kézimunkával, ami Steve Salvador matricáival nyerte el végső formáját. Mintha csak apróság lenne, a végére hagyta a legfontosabb adatot: milyen teljesítmény/tömeg arányt ért el az építéssel?

yamaha-r9
Brembo GP4 RX nyergek kerültek a motorra

Nos, már-már hihetetlen, hogy 155 kilónál áll meg a mérleg mutatója, ami a 140 lóerős teljesítménnyel 1,1-es hányadost ad ki – elképesztő érték, főként, hogy utazómotorból lényegült át pályagéppé az R9.

yamaha-r9
Mintha gyári lenne, nem igaz?

A recept tehát adott, hihetetlen könnyű és gyors sportmotor faragható az MT-ből és/vagy a Tracerből, így látszólag csak a vevői igényeken múlik, hogy a minap bemutatott R7 után az R9 is csatasorba állhasson a Yamahánál.