Néhány szerencsés pilóta kipróbálhatta a továbbra is T7 modellkóddal jelzett, 75 lóerős, WR450 alkatrészekkel - például első felfüggesztéssel - megspékelt járgányt, mely napjainkban első nyilvános tesztköreit futja:

yamaha-t7-14756
- A T7 Kiválóan viselkedett az aszfalton és a krosszpályán is. Kitűnő ergonómia, barátságos karakterű erőforrás és bámulatosan alacsony tömeg jellemzi, így egyből összebarátkoztunk - mesélte a teszt után a pilóta, Markus Biebricher.

Mint kiderült, teletankolva is csupán 185 kilós motorról van szó, ám azt egyelőre nem tudni, hogy ez a valóban szériaérett kivitel, vagy a tömeg - az EU-s előírások miatt - nő-e a jövőben. A T7 nyeregmagassága jelenleg 990 mm (!), ami alighanem új rekord a kategóriában, de ez minden bizonnyal változik a gyártás megkezdéséig, hiszen egy ilyen kialakítás erősen behatárolná a vevői kört - 180 centi alattiak gyakorlatilag nem tudnák kényelmesen használni a gépet. Mindenesetre a kalandmotoros felépítés marad, hiszen egyszerű, endurós üléspozíciójú masina akad már a kínálatban, mégpedig az általunk is tesztelt és sokat dicsért Tracer 700. Szóval nem kell attól tartani, hogy egy „puha” crossovert faragnának a jelen állapotában valódi enduróból, vagyis a T7 egy valódi Ténéré lesz.