Kimondottan jól nézett ki és kapós is volt az „alap” Ténéréből készült Rally átirat, így nem meglepő, hogy újabb modellváltozatot készülnek piacra dobni a yamahások.

yamaha-tenere-raid-2022-bemutato
Innen jól látszik a szélesebb üzemanyagtartály és lábtartó, valamint a tanksapkáig felnyúló nyereg

A néhány hete felbukkant Raid prototípust látva már sejthető volt, hogy ez lesz a következő kaland-, sőt inkább ralimotor a hangvillás gyártó kínálatában, ám a szabadalmi rajzok arról árulkodnak, hogy jócskán átalakult a modell az utóbbi egy-két hónapban.

yamaha-tenere-raid-2022-bemutato
Elképzelhető, hogy a szériamotor is megkapja a prototípus 48 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkóppárját

Az első sárvédő például szorosan követi a kerék vonalát, míg a prototípuson a villahíd alá rögzítették, az üzemanyagtartályon is módosítottak, a nyereg viszont ugyanúgy felfut a tankra, mint a tavaly látott gépen, hogy a pilóta szabadon mozoghasson előre-hátra terepezés közben.

yamaha-tenere-raid-2022-bemutato
Magas plexi, keskeny nyereg és közel 30 centis rugóút – miként egy vérbeli kalandmotorhoz illik 

Hangsúlyos elem a masszív olajteknővédő, a szélesebb a tank és idomzat, illetve a nyúlánk plexivel valamivel magasabb is a Raid az alapmodellnél. Várhatóan Rekluse tengelykapcsolót építenek a motorba és az sem kizárt, hogy a koncepciómotorban látott, 48 mm-es (!) csúszószár-átmérőjű villát kapja meg a végleges változat.

yamaha-tenere-raid-2022-bemutato
A prototípuson „krosszos” első sárvédő és Akrapovič kipufogó volt. Ezek valószínűleg csak extraként lesznek kaphatóak a Raidhez, legalábbis erről árulkodnak a szabadalmi rajzok 

A rugóút 260-270 mm-re nőhet az új felfüggesztéssel, várhatóan nagyobb lesz a szabad hasmagasság is, és nagyobb olajhűtőt szerelnek fel, hogy csekély tempó és nagy igénybevétel mellett se melegedjen túl az erőforrás.