Aligha kell bemutatni a motorosoknak a Yamaha Tracer 7 modellt, hiszen a japán gyártó egyik legnépszerűbb túramotorja. Sikere elsősorban sokoldalúságának köszönhető, nem véletlenül nyűgözte le a népes újságírócsapat tagjait a típus első nemzetközi tesztjén, a Dolomitokban.

Idén ősszel újabb fontos mérföldkőhöz ért a Tracer család, mivel immáron a Tracer 7 és a Tracer 7 GT is elérhető az új Y-AMT erőátvitellel. Ez tulajdonképpen egyesíti a hagyományos váltók és a robogó-CVT-k előnyeit, hiszen ezentúl is a pilóta kapcsol fel és vissza – ha szeretné –, de a váltásokat teljes egészében rá is bízhatja az automatikára.

Mi több, automatikus üzemmódban is aktívak a gombok, vagyis a vezető a kiválasztott beállításoktól függetlenül manuális váltót használhat, ami ezúttal tényleg „manuális” – elvégre kézzel kapcsolgat a pilóta, és nem lábbal...

A japán mérnökök úgy jellemezték az újdonságot, hogy a Tracer 7 és 7 GT valóban maga a megtestesült sokoldalúság, mivel egyaránt remek társ az ingázásban, a hétvégi kirándulásokon és az országokon átívelő, többhetes túrákon is. A 2026-os Tracer 7 Redline és Midnight Black, míg a GT Icon Performance és Tech Black árnyalatokban elérhető.