{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
{{errorMessage}}
[#5323589] 2017. 01. 14. 19:34
bladerunner303
Sziasztok!

Uborka szezonra lehet hülye kérdés:

Milyen oktánszámú benzin kell az apriliába?
- Van egy 1995-ös gépkönyvem, abban 97-es oktánszám szerepel.
- Van egy 2001-ös gépkönyvem, abban 95-ös oktánszám szerepel.
Az én motorom 98-as. Melyiknek higgyek? Ti melyiket használjátok?

És ha már típus eltérések. Az lejött itt a fórumon, hogy a 1999-estől felfelé 2005-ig a következő lánc tuti jó:
420-as 12/47 min 122 szemes.

Korábbiakra is ez kell? (Excenteres verzióra?)
[#5319387] 2016. 12. 28. 14:05
tuske
sziasztok Aprilia Leonardo 150-esbe holl kell betölteni a váltóolajat,
[#5316956] 2016. 12. 15. 11:31
bladerunner303
Na kipróbáltuk a szivattyút. Lehúztuk a vékony csövet és a végéből jövögetett az olaj. (Mondjuk nem tudom, hogy a mennyiség elégséges-e? De valami cseppek megjelentek)

Ezen fellelkesülve gondoltam feltöltöm a tartályt, de csak kb 6,5 deci ment bele. A kapacitása a gépkönyv szerint 1,3 liter. Ez azt jelenti, hogy volt még benne 6-7 deci? A srác akitől vettem azt mondja, hogy régóta nem használja. Egyszerűen hagyta kifogyni és a tankba tett olajat. De ha ez így volt akkor hogy nem tűnt el az olaj a rendszerből? Ennyire kevés olajat eszik az olaj tartályból?
Nektek mennyi szokott lenni az olaj fogyasztás?

Azt sem tudom, hogy az ezek szerint ismeretlen és jó régi 2t-s olaj ami benne volt az hogy kavarodik a most bele öntött Shell advence vsx olajjal? Vagy eresszem le az egészet inkább?
[#5312913] 2016. 11. 28. 16:21
N3M3ZIS
Ellenőrizni kell mindenképp a szivattyút, nehogy megvicceljen, esetleg ha szükséges cserélni. Az üres jelzőt a váltóban egy csőstift nyomja meg, vagy lejjebb csúszott, vagy elgörbült, esetleg kivették. Kivett üresjelzőnél, ha a motor nincs fokozatban (üresben van) benézel egy lámpával, látnod kellene a csapot, de vigyázz, az olaj kifolyik. Vagy döntsd meg a motort, vagy ereszd le az olajat.
Az ezt követő kérdésedre pedig a válaszom : nem ( nem lehet blokk széthúzás nélkül javítani, legalábbis nekem nem ment)
[#5312324] 2016. 11. 25. 21:53
bladerunner303
Köszi. Akkor legkevesebb, hogy kiszedem a szivattyút, át tisztitani, vagy rögtön cserélni?!?

Egy másik téma, hogy a mocin nem világít az üresfokozat lámpa. Ez tekintve, hogy most kezdtem két kerekezni kicsit kellemetlen, mert most rendszeresen lefulladok, ha megállok, mert soha nem tudom, hogy eltaláltam-e nullást :)

A műszerfal jó, mert ha a kábel földet kap a kábelvég a szenzornál világít az ellenőrző lámpa.
A szenzort most cseréltem ki, de kiderült, hogy a régi is jó volt (így kézbe véve kimérte a Faterom)

Viszont hiába jó a műszerfal, meg a szenzor is az csak nem jelzi ha üresben vagyok. Mi lehet a baj? Be kell állítani valamit a lábváltónál? Vagy valami hiányzik a váltóból? (Valami bütyök ami nyomná a szenzort üresben?) Vagy rossz (rövid) szenzor volt benne/tettem bele? (Ez volt az: http://alkatresz.robogowebshop...)
[#5311361] 2016. 11. 22. 14:18
N3M3ZIS
Amennyiben a szivattyú nem volt vissza kötve magába, úgy én nem bíznék már benne, megkophatott. Légtelenítő van az olajzón a szürke felső rész alatt középtájt
[#5311301] 2016. 11. 22. 9:27
bladerunner303
Köszi. Akkor megnyugodtam.

De ha már bütykölés :)
Az előző tulaj a tankba tette az olajat és nem használata az olaj tartályt. Azt állította, hogy egyébként jó a szivattyú, csak így egyszerűbb. Ez vagy így van vagy nem. (Egyébként jó fej gyerek volt, nem adta drágán a mocit, de nem is titkolta el, hogy 3 évig csak használta, de zéró karbantartás...)

Én viszont szeretném újra használatba venni az olaj tartályt, amivel kapcsolatban:
a) Nem tudom hogyan ellenőrizzem, hogy jó-e az olaj szivattyú?
b) Nem tudom, hogy kell-e külön légteleníteni az olajat ha az üres tartályba öntöm. Légtelenítő csavart legalábbis nem találtam, csak így nem tudom hogy mi akadályozza meg, hogy a cső tele legyen olaj buborékkal.

Ebben mi a tapasztalatotok?
[#5311012] 2016. 11. 21. 6:01
N3M3ZIS
Nyugodj meg, ez ilyen, mivel nem akksiról működik
[#5310969] 2016. 11. 20. 21:26
bladerunner303
Sziasztok!

Nem oly rég tettem szert egy 1998-as RS50 esre. Ez az első vasparipám és nagyon bejövös :)

Viszont azt nem tudom hogy normális jelenség -e hogy a világítás csak járó motornál van és akkor is fordulaton erősödik. Alapjáraton halovány. Töltés mintha lenne legalábbis fordulaton.

Szerintetek? Másnàl is ilyen?
[#5309999] 2016. 11. 17. 9:08
kukodaattila
HALI! honlapomon használt és új alkatrészeket találtok 50-es motorokhoz.http://goo.gl/djz5Qs telefon 06304906559
[#5306879] 2016. 11. 05. 15:50
Mesulid
Srácok, ez az Api rs50 (gyári 99'es)egy állat gép... 2tank benyával és szintén 2 nap seggeléssel megjártuk Romániát oda-vissza.Határnál volt kis probléma,de megoldottuk a bevándorlós kérdéseket... Ajánlani tudom csak...
[#5305255] 2016. 10. 30. 12:27
Bence 27V
Köszönöm szépen! Közben megtaláltam egy külföldi fórumon, hogy ha egy darab ilyen "drót" van, azt az alsó gyűrű alá kell tenni. Ebben a szettben szögre ugyan olyan mindkét gyűrű, úgyhogy megy az alsó alá. Vagy ez a kúpos/párhuzamos dolog szemmel nem is látható?
[#5305175] 2016. 10. 30. 2:16
Sharkoon77
Az egyik gyűrű kúpos a másik párhuzamos, na most ezt a párhuzamos alá kell tenni. Azt hiszem az alsó gyűrű szokott a párhuzamos lennni. Próbáld bele mind2 horonyba egyesével a gyűrűket, amelyik horonyba nem megy bele az egyik, az lesz a kúpos.
[#5305078] 2016. 10. 29. 17:08
adam0710
Sziasztok! A 4. kapcsolókörmei törtek,ezért nincs 5. Hátha lát valaki fantáziát benne,mindene meg van és adok plusz alkatrészeket is.
http://www.jofogas.hu/jasz_nagykun_szolnok/Aprilia_rs_50_replica_57030045.htm?first=1
[#5305059] 2016. 10. 29. 16:03
Bence 27V
Sziasztok!

Valaki meg tudja mondani, hogy a mellékelt képen a piros nyíllal jelölt alkatrész mi lehet?
Egy ilyen hengerszettet vásároltam, és a dugattyú gyűrűk mellé van csomagolva az a kis drótszerűség.
Valamelyik gyűrű alá kéne tenni? Soha nem láttam még ilyet, pedig pár hengert már beépítettem.

Köszönöm szépen előre is a válaszokat.
[#5304220] 2016. 10. 26. 13:36
Sharkoon77
Valószínű a léptetővilla ment szét, de így látatlanba nem lehet megmondani, szét kell szedni rögtön kiderül.
[#5304218] 2016. 10. 26. 13:34
Sharkoon77
még idén szeretnéd felújitani? Csak a blokkot, vagy a teljes motort? Én vállalom a felújítást, Budapesten.
[#5296246] 2016. 09. 23. 12:47
vargaimre
[#5288833] 2016. 08. 30. 20:24
djbaro
rájöttem megnéztem a gyertyát,szinte fehér volt,most adtam neki anyagot rendesen de lehet sokat is,majd a gyertya mutatja
[#5288181] 2016. 08. 29. 0:27
djbaro
ILyen henger
[#5288179] 2016. 08. 29. 0:21
djbaro
Hello!

Kérdés,egy polini w 70 cc hengernek egy gyűrűs dugóval mennyit kellene forognia,? Nekem 11500 fölé nem akar menni,előtte egy 80 cc kínai henger volt rajta,azzal forgott 13000 et is,minden ugyan az csak a henger lett kicserélte,persze ezzel sokkal szebben és rezonancia mentesen jár a motor és a hangja is sokkal jobb lett, jóéles pattogós .

Köszi
[#5287220] 2016. 08. 25. 16:43
N3M3ZIS
Sziasztok. Eladó lett az Rs-em. Esetleg ha valaki épp ilyet keres megtalálja a hirdetéseim közt. Vagy itt a link:
http://www.kepesmotor.hu/april...
[#5285376] 2016. 08. 20. 8:16
Csabcy
Sziasztok!

Felújítanám gömb aprilia rs 50-em. Cél nem minél nagyobb sebesség elérése, hanem a megbízhatóság, közel gyári állapot. A főtengelyt felújítsam, vagy vegyek újat, ha újat akkor milyet?
A Felújítás kb mennyi lehet és pest megyében hol lehet megoldani?
Jelenleg egy arsial nikasilos 50 ccm hengerem van c túlméreten, ezt hónoltasam nagyobbra vagy vegyek új hengert? Kb mennyiért hónolhatnak?
Köszi :

Csaba
[#5281501] 2016. 08. 06. 14:32
daniel231
Sziasztok!
Én nézegettem az RS 50-eseket,és szeretnék venni egyet. Megkérdezhetem hogy mi az amira nagyon oda kell figyelni ezeknél a motoroknál vásárláskor?Van valami tipikus hiba?

Köszönöm szépen.
[#5275758] 2016. 07. 22. 17:03
adam0710
Sziasztok! Mentem a motorral,raktam volna az ötödiket és egy pici csörrenés hallatszódott és azóta nincs ötödik. AM5-ös blokk. A többi fokozat meg van. Valaki találkozott már ilyennel? Mi megy ilyenkor szét? Mit kell valószínűleg vennem? Sajnos még egy darabig nem tudom időhiány miatt szétszedni.