{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5415504] 2018. 01. 20. 12:02
bladerunner303
Hello.

Uborka szezonra való kérdés:
A légszűrő ház alján van egy kis luk (gyàrilag) az mire való?
És a beszívott levegő honnan tudja hogy nem innen hanem a légszűrő felöl kell jönnie?
[#5405901] 2017. 12. 12. 12:49
kukodaattila
HALI honlapomon mindent találsz aprilia rs 50 1999-2010-ig gyártott motorokhoz tel 06304906559.http://goo.gl/djz5Qs
[#5379526] 2017. 09. 17. 19:11
Zsotty
Sziasztok! tudtok valamiinfót szolgáltatni OCTANE és NARAKU márkákból?
[#5378066] 2017. 09. 12. 22:15
N3M3ZIS
Szia. Én ezt a cipőt már ki tapostam. Bármi kérdésed van szívesen segítek, ha tudok persze. Sok sikert a felújításhoz. Én most épp a nagytesójával birkózók.
[#5377900] 2017. 09. 12. 19:18
Zsotty
Sziasztok!

Üdvözlök minden fórum tagot!Most jutottam hozzá, egy 1994-es RS50-hez. Nem volt dolgom még ilyen motorral. Szó szerint "kosárban" kaptam meg a motort. Fel akarta újítani, szépíteni az előző tulaj de beletört a bicskája és feladta. Így jutányos áron hozzájutottam. Elsődlegesen leírások dokumentumokat keresek hozzá. OEM PARTs meg van és ismerem. Azon kívül jól jönne szerelési útmutató, leírás stb.. Vashenger van rajta, de elvileg már nem az eredeti blokk van hozzá, hanem Generic. A dugattyút hajtókart cserélnem kell tuti. A dugón 40.75-ös méret van. Olyat nem is találtam sehol akik forgalmaznának. Meteornál volt 40.8 A főtengely kiszedése után látom, hogy a két csapágynál levő szimering két külön méret.
Lányomnak szeretném összerakni.
Látszik, hogy darabokban van. Elvileg úgy kell kinézni majd mint a második képen.
A blokk a váltó rugóvilla eltörése miatt lett elvileg szétszedve ami igaz mert el van törve az egyik szára.
Annyiból jó, hogy szétszedni nem kell és kényelmesebben kicserélhető minden. Összerakásnál leszek kicsit gondban de remélem sikerül összehozni.

Széles utat!
[#5377460] 2017. 09. 11. 22:31
torgyan
eladnám elsö 12 alsó 25
[#5377409] 2017. 09. 11. 20:23
vargaimre
eladó
[#5376841] 2017. 09. 10. 14:25
KisPupos
Sziasztok AM6 és AM5 között csak a váltótengelyek különböznek, minden más megegyezik.
[#5376737] 2017. 09. 09. 19:16
stirlitz72
Helló!
Az enyémen öntöttvas henger van (nem gyári) és csak egy TOP felirat van rajta! Gondolom az a márkája Top Perf.
[#5374129] 2017. 08. 31. 23:26
bladerunner303
Hello!

Nem tudom másnak, hogy van, az enyémnek a hengerfej oldalán nagybetűkkel rá van írva
[#5374128] 2017. 08. 31. 23:24
bladerunner303
Szia!

oem-parts-os webshopban van egy fotó róla. Azon a következő számok láthatóak:
20 35 7/6
Gondolom ez valami méret.

Mondjuk neked classic van, ahhoz lehet más milyen kell, mert az am5-ös.
http://oem-parts.hu/hu/parts/a...
[#5373610] 2017. 08. 29. 21:13
stirlitz72
Sziasztok!
Minarelli AM6-os blokkról meg lehet kívülről állapítani, hogy hány köbcentis (50, 70,stb)?
[#5372327] 2017. 08. 25. 18:42
Serpenthelm
Sziasztok!
Minarelli AM blokknál a sebességváltó-kar tengely szimeringjének tudja valaki a méretét, esetleg beszerezhetőséget (ha nem "normális" méretű), illetve cseréjének a menetét (szét kell bontani hozzá?) Állt a blokk egy hónapot üresen (váz le lett csupaszítva), és újonnan feltöltve váltóolajjal látni, hogy csepegteti ott az olajat (megnéztem, nem máshonnan folyik oda, lehet, hogy benéztem, de nem hiszem).

Más részről: A kipufogó a hengerfejre rugóval "rögzül", de folyamatosan kifúj mellette. A gyári tömítés a kipufogócsonkban nem segít, van a megoldásra valamilyen ötletetek esetleg? :)
[#5370210] 2017. 08. 18. 21:00
N3M3ZIS
Igen. Kb
[#5370150] 2017. 08. 18. 15:57
bladerunner303
Hopp

Ez akkor az amint az olajpumpa is van, meg az olajszint ellenőrző csavar? Akkor olaj csere, meg egy tömítést is kell hozzá szerezni?
[#5369961] 2017. 08. 17. 22:29
N3M3ZIS
A blokk másik oldalán van a kuplug szerkezet
[#5369957] 2017. 08. 17. 22:23
bladerunner303
Köszi, de hamar elakadtam. Amit írtam valami netes video alapján gondoltam, de leszedve a deklit a lendkerék fogadott amin van ugyan egy 16-os anya, de azt nem tudtam semerre sem megnyitni, csak a motort tekergettem jobbra-balra.

Gondolom le kell szedni a lendkereket, hogy hozzáférjek a kuplunghoz, de ezt hogyan csináljam? Valamivel ki kell rögzíteni?
[#5369951] 2017. 08. 17. 22:06
bladerunner303
Néhány talán hasznos infot leírok ide, így én is megtalálom majd később. Ha mindenki másnak triviális akkor bocsi ;)

Lánccsere 97-es RS-hez:
Ami kellett:
- Zégergyűrű fogó
- 36-os dugó kulcs
- Nyomaték kulcs
- Burkolat leszedéshez és láncfeszesség állításhoz imbuszkulcs
- 13 villás kulcs (szintén láncfeszesség állításhoz)
- Kalapács
- sarokcsiszoló
- eszköz a láncszem kiütéshez (én egy csavarhúzót áldoztam fel)

A láncnak minimum 122 szemes 420-asnak vagy 415-ösnek kell lennie (egyezve a lánckerékkel). Az első lánckerék 13-as volt (a gyári 12-es) a hátsó pedig 43-as (44-es volt fenn eredetileg, de olyat nem kaptam)
A 93-95 évjáratoknak és a 96-05-ös évjáratoknak eltérő az első lánckereket. (De ezen belül megegyezik elvben. 96-05 között 12 bordás kell)
A 93-98 évjáratoknak és a 99-05-ös évjáratoknak eltérő a hátsó lánckereke. (A 93-98-as évjáratoké domború 27 bordás, a 99-es évjáratoké elvben sík)

Régi láncot a patentszemnél megbontjuk zégergyűrű fogóval.
Régi első lánckereket egy zégergyűrű tartja fenn azt levesszük.
Régi hátsó lánckereket egy 36-os anya fogja fel azt is levesszük és így tudjuk levenni magát a lánckereket.
Visszaszerelésnél nekem segített az első lánckerék zégergyűrűjének a helyére rakásában, hogy az új lánckerékre feltettem a zégergyűrűt, arra a régi lánckereket és kicsit kalapáccsal azt ütögettem (ésszel).
Lánc feltétel előtt a leglazábbra állítottam a láncfeszítőt.
Láncból 130 szemeset kaptam, abból vágtam le a végét. Flexxel az egyik oldalt megköszörültem vigyázva, hogy a szemet ne gyengítsem. Majd egy csavarhúzó és a kalapács segítségével kiütöttem.
A patent szem rögzítését is a zégergyűrűfogóval tettem a helyére. (Abba az irányba van a zárt része amerre a lánc forog)
Miután a lánc helyén volt beállítottam a feszességet a szokásos módon.
Láncot nem fújtam, mert azt írták, a dobozra, hogy majd 3-500 km után kell először

Volt ma elsőkerék leszedés is (km meghajtott cseréltem)
Ehhez én két trapéz emelőt használtam, de nem árt ha valaki segít így is fogni a motort, mert hajlamos ledőlni róla (biztos van jobb megoldás ;) )
A kerék tengely kiszedéséhez egy 8-as imbusz fejet használtam a hajtószáron a másik oldalt egy 19-es anya fogja. Ahhoz, hogy kitudjam szedni kellett hogy az egyik oldalon egy merőleges csavart is oldjak.

Az első és a hátsó kerék meghúzási nyomatéka is 80NM volt.

(Mondanom sem kell talán, hogy felelősséget nem vállalok a fenti leírásért, csak megosztom, hogy én hogy csináltam. ;) )
[#5369585] 2017. 08. 17. 6:05
N3M3ZIS
Pontosan, van ezen a csavaron egy kontra anya, fellazitod, közelebb állítod, de ugye nem addig, hogy elérje. Előtte azért a bovden feszítőket állítsd vissza alapra. Sok sikert.
[#5369523] 2017. 08. 16. 22:29
Lemeszke
Sziasztok Tagok! 1996-98as évjáratú (szív lámpa, régi idomszett) RS50-emhez keresek első ülést, és plexit! Posta is ok! Ajánlatokat e-mail-ben kérném. (matyenka2@freemail.hu) Ha esetleg neked nincs, de ismerősödnek van, vagy tudod honnan szerezhetnék, esetleg vállalsz plexi gyártást stb. akkor is írj kérlek! Széles utat! :)
[#5369505] 2017. 08. 16. 22:05
bladerunner303
Szia!

Köszi az infot. Holnap lenne moci szerelős napom, akkor csinálnám, de nem találom egyik manuálban sem amit írsz. Csak a kuplung karnál és a bowden rögzítésénél való beállításra térnek ki.

Tudod kicsit részletezni? Ugye van négy rúgos csavar körben és középen még egy nagy csavar. Ez utóbbit kell tekergetni? És egyik irányban nő a holtjátéka? A másikban csökken?
[#5367037] 2017. 08. 04. 17:34
N3M3ZIS
Kuplung felőli oldal deknit le veszed, és a kuplung közepén van egy durva beállító csavar. Manualt letöltöd abban benne is van a beállítás menete
[#5366991] 2017. 08. 04. 12:11
bladerunner303
Sziasztok!

Ha a kuplung bowdenen már nem tudok állítani (a lenti beállító csavarokkal) és még így sem tudja a gép a gyári holt játékot akkor a bowden cserés, vagy a kuplungom kopott el? Vagy bármelyik lehet?
[#5366686] 2017. 08. 01. 22:46
bladerunner303
Na ide ezt beírom, hogy később megtaláljam :)

Az alvászám felépítése

1-3 karakter -> ZD4 Fix, WMI code, Azt jelenti, hogy Aprilia :)
4-5 karakter -> Modell azonosító MM az RS asszem.
5-7 karakter -> Modell verzió
8 karakter -> Nem használt, vagy ellenőrző kód
9 karakter -> Év kód
10 karakter -> Gyár kódja, ahol a moci készült. (S - Scorzè, N - Noale meg biztos van még)
11-17 karakter -> Az adott motor egyedi kódja.

Évek dekodolása:
L = 1990
M = 1991
N = 1992
P = 1993
R = 1994
S = 1995
T = 1996
V = 1997
W = 1998
X = 1999
Y = 2000
1 = 2001
2 = 2002
3 = 2003
4 = 2004
5 = 2005
6 = 2006
7 = 2007
8 = 2008
9 = 2009
A = 2010
B = 2011
és így tovább.
[#5362704] 2017. 07. 10. 12:57
Serpenthelm
Szia!

Köszönöm! :)
Érdekes, mert elvileg a két gép között max annyi a különbség, hogy az egyikben AM5, másikban AM6 blokk van (meg persze esetleges különbségek).
Mivel nekem egy Classic-gépem van, és az 97-es, inkább az előző felé mozdulok (amúgy is AM5-blokkos), szóval NGK-mércével 8-as hőértékű gyertyát kap majd, hézag is hasonló lesz.