az a jano volt..
hogy lesz ezentúl....
..igazi sznob mobilém lett
az esiksz 525ből
)
Megerősíti ezt, hogy a nagyon sok üzemórát futott dugókon megfelelő olajozás mellett, minimális a kopás, még a gyári megmunkálási felület megfigyelhető. Gyakorlatilag a palást kopása nem számottevő. Ellenben a gyűrűkkel. Ebből is megállapítható, hogy a dugó minimálisat érintkezik a hengerrel. (a dugón a gyűrűhornyok kopnak, verődnek ki leghamarabb, még az én dieselolajos megoldásomnál is:-)
A világ a minimális dugószoknya irányában halad, az is felület kezelve, a minimális súrlódás miatt.
A gyűrűk elsődleges feladata a tömítés, a másodlagos a dugattyú hőjének az elvezetése és átadása a hengerfalnak. A hőátadásban a legnagyobb szerep a felső gyűrűnek jut, ezért ha 1db van az is megfelelő.
Még simsonos koromban Ternai: A motorkerékpár című művében , a tunningnál is szó volt a fordulatszám emeléséről,a surlódás csökkentése révén, ahol lehetőségként felmerült a gyűrűk számának csökkentése, de kiemelte, hogy vigyázzunk, mert a gyűrű vezeti el a dugattyú hőjének a 90%-át.
Én így gondolom.