Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ne kérj elnézést, én villamos szakember vagyok ezért írtam mindjárt ahogy megláttam a kérdésedet! . Csak figyelj oda, hogy a kötés szoros legyen, mert a 10-12 Amper elég rendes hőt tud fejleszteni! Ha lehet szakember csinálja!
És inkább kérdezz, mint bajt csinálj!!
Köszi szépen válaszod!
Elnézést lehet hülye kérdés volt csak az elektronikát nem nagyon vágom és nem volt kedvem kisütni a feszszabályzót! Na meg hát csak nem egy simsonról van szó! :-)
Azt a 3 sárgát szépen kösd oda ahova a kényes ízlésednek a legjobban megfelel, mert az a 3 fázisú váltóáramú generátor 3 fázisa B+!! Ott meg mindegy mellllik melyik!
Üdv!
Van egy kis problémám, mégpedig elvittem homokszóratni a blokkot ( honda cb 500) na most a fószer lefújta róla a csatlakozót ami a generátortól jön fel 3 sárga vezeték, és most nem tudom vissza kötni, mert nincs semmi féle megkülönböztetés rajta egy csík vagy valami hasonló! :(
Kérdés hogy az most akkor mind egy hogy melyik sárga hova megy vagy tudja valaki hogy mit tehetek ilyenkor? Néztem bekötési rajzot de ott se láttam valamilyen megkülönböztetést a vezetékeken!
Üdvözletem, sporttársak! Hosszas böngészés és olvasgatás után regisztráltam, és egy kérdéssel folyamodnék a tapasztaltabb kolegákhoz:

Hűséges CB 500-as om (94-es forgalombahelyezés, még az első japánok közül való) miután reggel szokásához híven pöccre indult, délután megadta magát. Első próbálkozásra beindult ugyan, de az eddig is ismert időnkénti kopogás a kuplung felől sokszorosára erősödött, és egyenletessé vált, és mdinen nyomaték eltűnt a gépből. Megállítottam, de újraindítani nem sikerült. Mindezek ellenére indítózás során a kipufogó harmadik vagy negyedik fordulat után durran egyet. Ezután -Danuviám volt ezelőtt- a benzincsap elzárása után átforgattam a motort, hogy az esetleges túlszivatást elkerüljem, majd újra próbálkoztam. A benzincsapot a karburátorral összekötő cső a helyén van (volt már ilyen hiba ) Nem ez okozza a nyomaték hiányát, (és a motor leállását) ahogy azt a (gyári) kipufogóból előtörő lángok is mutatják. Egyedüli ötletem az hogy az egyik henger vagy nem kap benzint, de sokkal inkább, hogy az új (két hónapos) gyertyák ellenére nicns szikra az egyik dugattyúban. Kérem a tapasztalt kollegákat osszák meg velem bölcsességüket! Előre is köszönöm!
Széles utat, olcsó benzint!

Janó
Miben nyilvánul meg a pozitív változás az etz kormánnyal? Csak kényelmi szempontból jobb,vagy a kanyarvadászatban is segít? Nagy sebességnél nem ront a stabilitáson,szitálási hajlam nem erősödik?
Előző gépemen én is ezt az - egyébként magyar gyártmányú - utángyártott ETZ-kormányt használtam, szintén megelégedéssel. Egyetlen baja az lesz a "márkás" kormányokhoz képest, hogy elég véletlenül álló helyzetben feldönteni a motort, és ez a kormány bizony azonnal elgörbül. Bilivasból van, na.
Szia! Én itt a fórumon olvastam, hogy valaki ETZ kormányt rakott fel. 2 hete én is kicseréltem az enyémet, nyugodtan mondhatom, fantasztikus lett. 3250.- ért vettem a futarmotorosbolt.hu - n. Semmit nem kell alakítani, csak 2 lyukat kell fúrni rá, amikben a kapcsolóházak "körmei" megakadnak. A bovdenek is pont elérik. Egy szóval pompás. Kb. 2 cm-el szélesebb, és ua-val magasabb, mégis hatalmas különbség a kezelhetőségben.
Kérdezem a rutinos márkatársakat: CB500 98-as kormánymagasítót szeretnék a mocira. van tapasztalat mit célszerű, a bovdenek mit engednek, hol
jutok hozzá?
Próbálok vissza olvasni, de nem találok semmit.
NGK-t ír a könyve ha jól rémlik.
nekem az van benne iridíumos, előtte is az volt csak nem irridiumos.
télen a -10-ben is beindult, nyáron a városi csettegést is bírta. Szóval jobb nem kell szerintem :)
Mikor indulnàl ,és honnan?
Kíváncsi lennék a véleményetekre, a CB 500-ba Denso vagy NGK a jobb szerintetek? Én próbáltam mindkettőt, és úgy érzem, hogy a Densóval szebb, simább az alapjárat, de nem ugrik annyira a gép, mintha lustább lenne. Lehet ez vajon, vagy csak érzéki csalódás?
Köszönöm a válaszokat. Még a jogsim folyamatban van. Kb. 50 km-t menntem vele eddig összesen. Első motorom ezért is nem tudom rendesen megfogalmazni a dolgot.
1 hónap múlva lesz meg a jogsi addig meg nem nagyon kockáztatok.
Karbi lesz az! Vagy a CO van elkoszolódva, vagy a tolattyúk vannak megkopva. 4500-5000 környékén szoktak a Honda karbik nyitni, és ha kopott a tolattyú akkor egy kicsit megszorul. Aztán mikor enged akkor ugrik egyet, és betódul a sok levegő és benya. Ekkor ugrik egyet, majd a kis gázállásnak hála visszaereszkedik, majd megint a kopottsága miatt megakad. Sztm minimum egy teljes karbi takarítás, meg pöpec beállítás, de lehet komplett karbi felújítás kell.
Nem vagy egy bőbeszédű...
A hiba leírása is elég ködös... most vagy rángat, vagy megcsúszik a kuplung...
Ha egyenletes tempóval haladva (,nem gyorsítasz) rángat, akkor az lehet kopott, rosszul beállított porlasztók miatt. Részleges dugulás, nincsenek szinkronban, lehet egyik henger jóval koptabb a másikaknál, lehet gyújtáskimaradás is rossz gyertya miatt, de ez nem olyan sűrűn fordul elő.
ha kuplung nélkül váltogatva rángat-"mintha csúszna a kuplung" az meg elképzelhető, hogy fogaskerék kapcsolókörmei, kapcsolózsebei vannak megkopva, és vele együtt már a tolóvillák-program, vagy kukactengely is, ezért pillanatokra kidobálja a fokozatot, még a kopott kapcsolóköröm átugrik a másik zsebbe.
Ilyen idős 400 -as "megvigyázott" motornál bármelyik előfordulhat. Mindegy hiba javítás igényel némi szakértelmet.
A kuplung megcsúszás általában 6. fokozatban kigyorsításkor szokott felvonyítani először...
A porlasztót lehet álló helyzetben is picit tesztleni, ha mondjuk üresben felforgatod 3000 -3500-4000 -re a motort, és megpróbálod ott tartani. Ha áll tartott gáznál mint a szög a fordulatszám, akkor akár még jó is lehet, ha dobálja a fordulatot, hullámzik, akkor azért rángat 90-es tempónál...
A lánc az rendben van.
Köszi, de nem tőled kérdeztem, hanem a CB 400 SF tulajdonostól.
A láncot 2 hónapja takarítottam (petróleum), rendszeresen kezelve volt, 400 kilóméterenként MOTUL lánckenő spray-vel befújva. Mindenhol egyenletesen feszül, cserélni tuti még egy jó darabig nem kell. Lánckerekek is jó állapotban vannak.
A lanc milyen allapotban van? Mindenhol egyenletesen log-feszes?
Üdv!

Eladósorba került a kis CB-m. Akit érdekel, bővebben ezen a linken informálódhat: https://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cb_500_pc32-10198357
Köszönöm
Üdv mindenkinek! :)
Nemrég szereztem egy honda cb 500-ast kicsit leharcolt de menthető, kérdésem hogy honann érdemes rendelni hozzá alkatrészeket olcsón és jó minőségűt? Vagy ha valakinek vannak ilyesmi mint index akkor vagy egyéb alkatrész az is érdekelne! :)
Sok kérdésem lenne de gondolom már unjátok mindíg megválaszolni ilyen alap kérdéseket próbálok vissza olvasgatni hátha megtalálom a válaszokat rájuk.
Hello! 1 hónapja vásároltam egy CB 400 SF-et. 94-es évjárat. Folyamatos tempónál pl. 90km/h rángat a motor. Mintha a kuplungot húzgálnám. Ugyanez ha váltogatok fel kuplung nélkül, olyan érzésem van mintha csúszna. A válaszokat előre is köszönöm.
hátsó gumi cserés, az első fékbetét vékonyka, lánc és fogaskerék még jó.
minden egyéb rendben.
szokásos cserék. olaj-szűrők, fagyálló illemből.
még mindig meglep a fürgesége, póver is van rendesen pedig a TDM -hez szoktam.