Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, első teleszkóp ügyben. Olajat, és szimeringet cserélnék, de nem tudom hogy milyet, és mennyit. Motul 10W-re gondoltam, de pontosan mennyi kell, és mennyi a légrés a telószár tetejétől mérve. Válaszokat előre is köszönöm.

Üdv.: Laci
Hali!

Valaki a képeken látható alkatrészeket(bontott is), ha tudna eladót, megköszönném. Első kép: első sárvédőtartó konzol. Második kép: első fékcsőtartó konzol.
Ezek szerint pont úgy jártál ahogy én a kis CBR-rel. A lényeg, hogy megoldódott a probléma. :)
A fotós dokumentálás jó ötlet, valahogy erre nem is gondoltam :)
Hali! Vasárnap megvolt az idény nyitó menet a Mátrába, kb 100 kilométer a legkisebb rángatás, fulladás nélkül. 99,99% biztossággal kijelenthetem, hogy a tank szuszogócsöve volt a bűnös. Érthetetlen módon valamitől úgy el volt dugulva, hogy egy csepp levegőt nem lehetett átfújni rajta, plusz meg is volt törve a tank alatt. Most egy új tömlőt tettem rá és hurrá, hasít! Az egész üzemanyagrendszert leellenőriztem és patika tiszta volt, az egyik úszóházban volt csak egy minimális üledék. Szóval ha valaki ilyet tapasztal, szerintem első körben érdemes azt a tömlőt megnézni, hátha...
Első szerelésnél mindig fotó, és nem lesz kétely, bizonytalanság.
Valóban! :) Valamiért ez volt előttem, erre a vékonykára nem is gondoltam. De ha legközelebb lekerül a tank, megnézem már én is!
Köszi, az lesz az. Akkor tényleg csak ennyi volt a dolog. Elég kapkodva szedtem szét és nem emlékeztem rá, hogy tartozott-e hozzá még valami, elég nagy rumliban szereltem. Ez jó tanulság, hogy szétszerelésnél is több odafigyelést!
Az én CBF500omon is ott van az a nyitott cső. Balra hátra a légszűrőház tetejére kell elrendezni, és nincs a végén semmi, nem csatlakozik sehová. Tuti így kell lennie, ugyanis 1 tulaja vagyok a gépemnek.

http://www.sportmotor.hu/foto/...
Hali! Van egy olyan, amelyik a légszűrőházat és a szelepfedelet köti össze, szerintem arra gondoltál, ez egy kisebb, kábé 6 mm -es csatlakozó, kábé akkora méretű mint a karbik leeresztője, és a két karburátort köti össze hátul a folytatása. A manual "breather"-nek, szellőztetőnek írja, csak nem tudom melyik tömlő megy rá és hová vezet. Úgy lehet, hogy csak az egyik a váz mellett lemenő tömlők közül, csak furcsállom, hogy szűretlen levegő mehet így a porlasztókhoz. A képen a 24-es az.
Nekem úgy rémlik, hogy a harmadik cső (kb. ujjnyi vastag, arasznyi hosszúságú) a szelepfedélhez van kapcsolva!
Szia! A Haynes Service Manual 28. oldalán le van írva minden szükséges információ. Itt a fórumon néhány hete volt téma a PREVENT Autoglykol Extra P12 hűtőfolyadék. Én is ezt töltöttem a hűtő rendszerbe, szerintem nagyon jó választás.
http://www.medikemia.hu/index....
Sziasztok mostmár hivatalosan, papíron is enyém a gép =) jelenleg az Atesz álltal tanácsolt szervízben várja karbi tisztítást ,hézag ellenőrzést. A többi dolgot mind lecseréltem kivéve a hűtőfolyadékot ebben szeretném kikérni a tanácsotokat.. Pontosan mennyi hűtőfolyadék kellene bele? (Néztem a manualt de sehol sem találtam...)
Valamint ezügyben olvastam sok helyen ,hogy kiöblítik a rendszert azt mégis hogyan? Mivel?
Köszönöm előre a segítséget. Jó szezont mindenkinek!
Hali! Kis segítséget kérnék! A nagy kapkodásban mikor szedtem le a karburátorokat egy valamit nem figyeltem meg. Van a két karburátor között 3 "összekötő elem". Az egyik csöcsére csatlakozik a sub-air szűrő, alulra a benzintömlő, és van egy harmadik is az akku irányába esik. Az elvileg a karbik szellőzője, de az hova csatlakozik? Csak egy üres tömlő menne rá, ami levezet alulra a váz mellett? Köszi!
Köszönöm amiket írtatok valóban nem tudok másra gondolni, mint hogy valahol rejtetten az üzemanyag-ellátásban van a gond. Ma még alaposan kipucolom a tankot, szűrőt és rakom össze a gépet, majd a héten jöhet a próbaút. Az nem hiszem hogy összefügghet a hibával, hogy kicseréltem a sub-air filterben a szűrőt pár hete. Táblás szivacsszűrőből (robogóhoz való) vágtam bele megfelelő méretűt.
Szerintem szellőző csőre gondolt. Ha nincs rendes szellőzése a tanknak, egy idő után nem tud a vákuum miatt folyni a benzin. Simson-nál ha bedugul a kis szellőző furat a tanksapkán, ugyan így megáll, mert kifogy a karburátorból a benzin. A tankból kifogyó benzin helyére valahonnan levegőnek kell bejutni, a Hondánál szellőző csővel oldották meg.
Érdekes ez a hiba, ha leállt a motor, nincs vákuum, akkor hogyan töltődik fel a karbi???? Persze ehhez a csapnak működni kell , ha nem zár el akkor feltöltődik, de ha jó akkor nem szabadna......! Tehát..!!
Annó mikor a kis CBR hondám volt, akkor jártam így, hogy a tank le- és visszatétele után tank vákumcsöve megtört és pár km után elkezdett dadogni, majd leállt. 5 perc szünet után simán ment megint ... pár km-t. A legszebb az egészben, hogy egy szervizben elvileg hozzáértő szerelő csinálta. Na azóta sem viszek oda semmit javíttatni.
Jó ideig eltartott mire rájöttem mi okozza a gondot. Szóval a lent leírt eset is hasonló tüneteket produkál, bár a szivatós beavatkozás miatt mégsem biztos, hogy ez lesz a gond, de ha leellenőrzöd nem vesztesz vele semmit.
Az a 2 km-enkénti lefulladás attól lehet, hogy addigra fogy ki a benzin az úszóházból.
Nem lett megmozditva, csak elkezdtem átmozgatni a vezetékeket a biztosítékok környékén és egyszer csak jó lett. Azóta is megy, a mai napon jó sokat kellett indítóznom amíg hazaértem Hatvanba (kb 2 kilométerenként fulladt le a motor). Talán akkor a kontakt hiba lesz az esélyes.
Sztm 4 dolog lehet. Vagy kontakt hibás az önindító gombod, vagy a kábeled-biztosítéktáblád valahol, vagy az önindító motorod hibás. A negyedik az, hogy az önindító fogaskerekei akadtak meg. Mozdítottad a motort a próbálkozások között?
Hali! Akkor még alaposan kitakarítom a karbit, meg átfúvatom, aztán megnézem a tank szűrőjét is. A francba, most lett teletankolva, engedhetem le. {oy15
Szia! Lehet a tankból oldott le valamit a spuri ami eltömítette a benzincsapodat, így csak kevés üzemanyag tud lefolyni a karbiba. Sajnos ez előfordul, ha régen volt takarítva a rendszer, hogy hirtelen megindul a nagy dzsuva, és az dugaszol.
Mindenesetre ha karbiban van a kosz azt a legegyszerűbben a karbi kelyhének kifolyatásával lehet legegyszerűbben orvosolni. Párszor megkocogtat, leenged, újra feltölt, beindít, ismétel, stb.
Sziasztok! Atomjaira szedtem a karburátorokat és a legkisebb szennyeződést sem találtam benne! A benzincsapon is sugárban dől a benzin, a vákuum is nyitja. Most már tényleg nem értem, mi lehet a baj? Ezidáig semmi ilyet nem csinált, utoljára december közepén mentem vele, akkor hibátlan volt. Az esetleg nem okozhatja, ha a tank szellőzőcsöve esetleg kicsit összenyomódott? Csak valami üzemanyag ellátási gond lesz, mert a szívatóra pozitívan reagált, illetve az sem mindig segített teljes mértékben, csak az ha kicsit félreálltam, vártam és úgy indítottam újra.
Szia!

Valószínű, hogy a karbi tisztítás már tényleg elkerülhetetlen lesz. De szerezz be egy üzemanyag szűrőt és a következő nagy téli pihenő előtt ereszd le mindkét porlasztó úszóházából a benzint. Tavaszra nem kocsonyásodik a fúvókákba a megromlott üzemanyag és többet nem lesz ilyen problémád! (Én is így tettem pár éve és azóta zökkenőmentes a szezonkezdés! :)