Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

szivesen...
Ja, nézegetem is rendesen. Hétvégén Transalpina és Transfogaras túrára indulunk.

Lehet téli gumi is kell, ma reggel 2 fok volt fent.
Nagyon örülök, hogy megoldódtak ezek a fura problémák, akkor gyűlhetnek a kilométerek! Már csak valami szárazabb időjárás nem ártana, ha már nyár van vagy valami olyasmi...
Kedves Vidom, Zulesi és Mások!
Köszönöm, hogy reagáltatok a problémámra, egyszerű hibák voltak: a dadogást az okozhatta, hogy a benzincsapnál a benzincső kb fél cm-t berepedt és fals levegőt szívhatott azon a fordulaton (4000-4200). Már én kijavítottam, amikor szigetelőszalaggal körbetekertem, meg is szűnt a dadogás. Most a szerelő kicserélte a benzincsövet. Mint ahogy a kuplungbowdent is, amelynek sok szála szétment, csak középen tartotta egy szál, mindenesetre jól megnyúlott, ez okozta - ahogy reméltem - azt, hogy egyre inkább utána kellett állítani. Lásd a képet a hiba okáról.
A villámtámasz kapcsolóval pedig semmi baj nem volt, csak a kuplung mikrokapcsoló lazulhatott ki.
Szóval hajrá Honda CB 500!!
Sziasztok!Véget ért egy hosszú tesztelési sorozat.Örömmel jelentem,minden rendben.Sejtettem,hogy valami apróság szivat,de ettől seggre ültem.Csak nem hagyott nyugodni a gondolat,hogy az üzemanyaggal kell valami gond legyen.Zulesi tanácsát továbbgondolva leszedtem a tankot,és átnéztem az üzemanyag ellátás részeit.A tank oldalán levő két cső is sorra került.A vastaggal semmi gond nem volt,de a vékonyba hiába fújtam bele,éreztem,hogy dugulás van.Kihúztam az egészet,és dróttal kitisztítottam.Nem hiszitek el,hogy mi volt benne.Egy csomó virágpor és sár.Egy apró kis méh fajta,ami csövekbe,lukakba fészkel,oda gyűjti a virágport.Máskor is volt már hozzá szerencsém,egyszer a levegő fújató pisztoly csövét rakta tele.Volt meglepi,amikor használni akartam.Szóval két hónapos kínlódásomat egy kis rovarnak köszönhetem.Egyébként garázsban tárolom a motort,mindig letakarva,de sokat van nyitva a garázsajtó és betalált valahogy.Melegben gondolom azért működött úgy-ahogy normálisan,mert a tankban túlnyomás volt,és tudott üzemanyagot szívni.Hidegben viszont kellet volna a levegő,ami nem volt.Nemrég hallottam egy ismerős hasonló történetét.Neki a kapálógép kipufogójába fészkelt be valami darázs,és csinált több napos fejtörést,mire meglett a hiba.Hát ilyenek vannak.
Sziasztok!
Ha valakinek sürgősen láncszettre lenne szüksége és most nem akar 30.000+Ft ot kifizetni az nézze meg a hirdetésem!
https://auto.jofogas.hu/vas/Lancszett_Honda_CBF_500_Ingyen_hazhozszallitas_80715759.htm
Köszönöm! Üdv. PA
Igen. De te irtad, hogy a 3 eres vezeteket osszekototted. Az meg sims kombinatorika hogy azt hany fele keppen lehet osszekotni.

Vissza kellene allitanu azveredeti allapotot. Ures vissza jelzo eg?

Ha igen es sebessegbe teve elalszik (most mindefy hofy lefullad-e vagy sem) akkir az ures visszajelto jo. Az oldalsztender vezeteket is kosd visszanes vedd leca csatlakozojat. Ekkor alralaban ugy viseljedik mintha lent lenne a sztender, tehat a csatlakozot egy drottal rovidre jellene zarni.

En keresnek efy sterelot vagy egy kapcsolasi rajzot.
Sem az üres jelet nem bántottam, sem a kormányon lévő mikrokapcsolót. A mikrokapcsoló a kuplungnál van, annak behúzását érzékeli?
Persze. Csak arra kell ugyelni, hogy az ures jelet kosd vissza, a sztender kapcsolojatves a kormanyon levo mikro kapcsolot is kosd vissza.

Amit neztel azok valoszinuleg tank tulfolyok. Az egyik s toltonyilas alol vezeti el a masik a tank szellozo.
Másoktól is érdeklődtem, a dadogás miatt és szintén az üzemanyagra, illetve az ide-oda mozgó levegőre (?) tippeltek, hogy nézzem meg a karburátor körüli csöveket, hátha ott van egy kis repedés valamelyiken. Az előző motoromnál (Honda Dominátor 650) is volt egyszer egy ilyen problémám, ott az alapjáraton állt le a motor, amit egy, a karburátor és a henger közti vastag gumialkatrészhez vezető kis gumicső repedése okozott, amit magam kicseréltem és a probléma megjavult. Nos levettem a tankot, megnézegettem a csöveket, egy zöld műanyag csövet kicseréltem, ami a tank jobb hátsó oldalán lévő vékonyabb csonkhoz vezet (nem tudom, hogy mi a szerepe), mert már elég megkeményedett. Egy gumicső ment lefele az első lánckerék deknijéhez, a deknit levettem, de kiderült, hogy ez egy hűtőfolyadék cső. Visszatettem a deknit, aztán a tankot, gondoltam, hogy - a másik probléma átmeneti megoldása, a kuplungbowden lerövidítése urán - teszek egy próbautat. Indítás pöccre, sebességbe, puff leállt. Ja az oldal sztenderd lenn maradt. Nem, de ugyanúgy leállt az újabb próbálkozásra, mikor sebességbe raktam. Oldalstenderd mozgatás, ugyanaz. Végül leszereltem újra az első lánckerék deknit, hátha rosszul raktam vissza és becsíptem az itt lemenő vezetéket - ami az oldalstandard kapcsolójához vezet. De nem sérült meg. Levettem azt a kapcsolót ( az oldalsztendernél). Forgattam, mozgattam, semmi változás, sebességben nem tudtam önindítózni, vagy üresben elindítottam, sebességbe raktam, leállt. akárhogy forgattam ezt a kapcsolót. Gondoltam - már igen ideges voltam - áthidalom ezt a kapcsolót, a két vezetéket összekötöm - elcsíptem a kapcsoló fölött 10 cm-rel a vezetéket. Nem biztos, hogy jól tettem, 3 vezeték volt benne, nem tudtam, hogy mit kössek össze. Persze sebességben nem tudtam önindítózni. Valószínű a 3 vezetékből egyik a motort állítja le, a másik az önindítózást tiltja, a harmadik meg a test lehet. A hosszú szöveg után azt kérdezem, hogy ki lehet-e iktatni valahogy ezt a "biztonságot", hogy az oldaltámasz nyitva maradása leállítja a motort. Persze, lehet, hogy nem a kapcsolónál van a baj, hanem máshol? Lehet, hogy tegnap fel sem kellett volna kelnem?
Annyira nem vagyok motorszeresékben jártas, hogy a gyújtást, meg a membránt ellenőrizni tudjam. Nem nagyon merem a karburátort/ vagy a benzincsapot ? szétszedni. Azért kösz.
Kösz. Megnézem ezt a benzincsőlehúzásos dolgot, de most egy-két napig nem érek rá. Valóban a kuplung az első. Köszi még egyszer.
nekem a leirt magas fordulatszámon azért dadogott (mintha egy elektronikus fordulatszám szabályzó szólna bele) mert a benzincső nem egészen jól volt elvezetve. ott 500 fordulatot ugrált a fordulatszámmérő.

A vákumcsap tesztelésre eljárások:
- leveszed a csövet róla nem folyhat.
- leveszede a benzincsövet róla (és ráhúzol egy másikat) majd beindítod. Alapjáraton pulzálva nyomja a benzint a másik csövön egy tartályba, fordulaton sugárban.
- van rajta egy pici lyuk a fémen ahol össze van csavarozva a pereménél. Itt nem szuszoghat és ha befogod nem változhat meg a motorhangja sem.
- elviekben lehet tesztelni, hogy a négy csavart az alján kicsavarod, kiveszed belőle a rugót (a membránt nem) és megnézed, hogy úgy dadog-e.

De előtte a kuplungra találj megoldást!!!!!!!!!!!!!!
Úgy hogy tankot le, érdemes szétnézni a gyújtás háza táján, aztán ha az tökéletes akkor először a membránokat venném nagyon szemügyre. Vicces, de nekem az egyik membránnal volt valami és szemmel nem is volt látható, de biztos, hogy volt vele valami, mert másikkal jó lett. Én mégis valahol gyújtási gondot sejtek...
Nem volt előzménye, egyszer csak - eleinte ritkán, aztán rendesen - dadogott, az adott fordulaton.
Üdv!
Simán lehet pl gyertyapipa szakadás amit nem látsz szabad szemmel.Ellenállás mérhető ugyan a vezetéken és nincs szakadás de a gumi szigetelés ha megsérült simán letestezhet bizonyos fordulaton.Cbf 600 így szívatott meg.
A pipa meg a kábel elég érthetetlen dolgokat tud produkálni, volt benne részem... egyszerűen csak előjött ez a hiba, nem volt semmi előzmény? Valaminek a cseréje vagy szerelés a motoron?
Arra én is gondoltam, hogy esetleg a gyertyapipa, illetve a biztosítéka okozhatja, de mért csak egy fordulatszám-tartományban. A vákuumos benzincsap működését pedig nem ismerem/ vagy nem értem. Mondjuk azt sem tudom, hogy a hűtőrendszer feltöltési pontja miért nem a legmagasabb ponton van? De ezzel nincs baj. Egyébként sima országúti - 90-120 közötti utazósebességnél - valamivel 4 l alatt fogyaszt. Ez mondjuk nem rossz. Persze, ha nem dadog :-)
Saját tapasztalataim alapján az alábbiakat nézném meg kb. ebben a sorrendben: Ellenállást mérni a trafó és a gyertyapipa vége között. Vákuumos benzincsap működését ellenőrizni. Karbik tisztítása nagyon alaposan! Benzinszintet leellenőrizni, valamint a tolattyúk membránjait nagyon alaposan átnézni, mert már egy szinte észrevehetetlen kis szakadás is tud szívatni.
Szerintem nincs összefüggés a dadogás, meg a kuplung között.. Kösz a tanácsot, beírtam a motorszerelés topicba.
Ez a kuplung probléma nagyon érdekes, eddig ilyenről nem is hallottam, a motorszerelés topicban esetleg be lehetne dobni, hátha találkozott már valaki ilyennel. Vajon lehet összefüggésben a motor dadogásával?!
addig még csak egyszer pörgettem ki, szerintem nem az lesz nálam. Azért kösz.
nekem 8-8500 között dadogott és rángatott. Nekem az üzemanyagcső és a vákumcsap okozta. DE az jóval magasabb fordulat..
először azt gondoltam én is, hogy a benzinben volt valami, vagy slusszot kapott a gyertya (mint régen a kétütemű időkben), de csak én jártam így és éreztem, hogy ez nem benzin, hanem gyújtás és csak abban a 4000-4300-as fordulat tartományban volt a dadogás.
Hol tankoltál?