Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nah, tegnap vásároltam. Mert már én is untam az agonizálásomat...
1, Rendeltem egy xenon szettet a tompítottba: http://www.ebay.com/itm/141836280369
Ez jó fajta a netes leírások szerint, a ballasztja meg egy bébi elemnek (C/Lr14) megfelelő méret. Ahogyan számolgattam, ez a lámpa házába bele is fér a foncsor mögé.
5000 K-t kértem, ez a legkevésbé kékes. A 3000K meg nagyon sárga lett volna. A 4300K a kedvencem, de az most egyre kevésbé divatos valamiért.

Majd nem gyorsítok nyél gázon, ha jönnek szemben. Én nem tudom megelőzni a 600-zal a fényemet sajnos.

2, A lámpatest alatt lesz egy LED-es rúd: http://www.ebay.com/itm/301767773326
Ennek érdekessége, hogy nem túl magas és nem túl széles, de 40W-ot és 2800 Lument tud elvileg. Nem csak szórja a fényt, de vannak benne pontszerűen világító LED-ek is. Így elvileg messze is elvisz és széltében is világít majd. Ezt a reflektor kiegészítésének szánom.
Nem ,én úgy gyórsítok hogy a lámpa fénye lemarad.

Na jó kigyorításnál lehet kicsit feljebb világít, viszont ezt azzal kompenzálom hogy fékezésnél sokkal lejjebb.
Amúgy az emelt fényerejű is felfelé hord ilyenkor.
És egy másik dolog: amikor ülök a kis huszonéves rocskámban és ehez képest a nagyon profi xenonos terepjáró xenon ja a fejemmel egymagasságban van. Akkor az mindegy hova vetíti a képet 15 méterre. Ott a sorban álva akkor az a fejemet barnítja.
Nem nekem minden esetben bi xenon kelett a h4helyett.
Ha jól van beállítva, akkor alapból nem is vakít, viszont amikor gyorsítasz és a motor megemeli az elejét, akkor szinte biztos hogy vakítja a szembejövőket.
A refivel mit csináltál? Az maradt a halogén vagy oda is tettél HID vagy LED "izzót"?
Szia.
Én a törvénytelen xenont használok.
Több féle lámpában használtam már, mindegyiknél pozitív változást hozott.
Az hogy minimálisan más lesz a vetítési képe aláírom, de nem olyan mértékben hogy emiatt használhatatlannak kiáltsák ki.
A fény kb akkora forrásból érkezik mint a halogénnél. A foncsor, és az üveg teritik.
Viszont még a halogén 1000lument bocsát ki addig egy xenon 3000-ret. Persze vakítóbb, de a sima halogéntől az emeltfényű is vakítóbb.
Elvileg csak olyan izzót lehetne a járműben használni amivel a gyárban kiadták. ( ezek legtöbbszőr nem emeltfényűek) tehát ezeket sem lehetne használni.
LED-essel ugyan ez a helyzet.
Hallottam hogy hatalmas áramot vesz fel begyújtáskor ami terheli az aksit. ( szerencse az önindító nem)
Meg szétégeti a lámpát. Kb fele annyi a hője mint a halogénnek. Elvileg ezért kell a lámpamosó, mert nem szárad le rólla a víz, meg a hó. ( persze ez is fontos lenne motoron ha hóba megyünk)
Amúgy ha van valakinek gyári xenonos autója, kíváncsi lennék hogy a lámpamosó autómatán megy e ha esik az eső?
Persze a vizsgára ki kell szedni, de ha jól be van állítva, szerintem nincs vele gond.
Nem villognak a szembejövők, így nem gondolom hogy zavarná őket.
Ha baromságot írtam javítsatok ki.
Nem láttam a filmet.
Csak nehogy úgy járj mint az argo2ben Tyson
Éjjellátó a sisakba.
Ezt már nagyon túlliheged.
"xenont ugye nem rakhatsz akármibe akárhogy"
Dehogynem. Max megbüntetnek, ha elkapnak.

Ezt meg felcsavarozod és lehet, hogy jobban vakít, mint a xenon. Ezekkel a LED-ekkel mindenki engedékeny, a xenon meg csúnya rossz dolog, ami vakít, meg jujujj.
A LED szerintem jobban vakít, pláne a sok új LED-es autólámpa, ami most olyan nagy divat lett a 8000 Kelvines kék színével.

A LED-et elismerem, mint előre mutató technika, de még mindig van hová fejlődni:
- A lakásban is minden LED-es nálam, de kicsit unom, hogy hiába veszek márkás "izzót", a fényereje pár hónap után a 70%-ra csökken.
- Aztán az a LED, ami világít is már rendesen, az fogyaszt és melegszik - oda kell figyelni a hűtésére.
- A LED-es autóizzók (H4, H11, H7, stb) mind aktív ventilátoros hűtéssel bírnak, ha 3000Lm fényáramot akarsz. Ezek meg visítanak, zajosak. (Kisebbet meg minek vegyek, arra ott a halogén.)
- Drágább az erős LED, mint a xenon, lsd ebay kitek.
- A LED-nek több hely kell a hűtés miatt, ezért sokszor egy erős LED rúd, kocka lámpa vastagabb, mint egy halogén vagy xenon. Illetve halogén helyére a hátsó hűtőborda miatt nem tehető be LED sok esetben, amíg a xenon igen.
- A vetített képe jellemzően vagy pontszerű vagy visz mindenhová. Normális autólámpa-szerű vetített képes LED-et nem igazán gyártanak.
- A LED lámpák a vetített képük miatt csak reflektornak vagy DRL-nek használhatóak, kiegészítő ködlámpának nem alkalmasak, mert vakítanak, meg pontszerűek vagy szórnak.
- A kapható LED-ek 90%-a 6000-8000 K közötti. Én nem szeretem se a sárgát, se a kéket, nekem a 4500 K körüli fehér fény tetszik.
- A LED lámpák 90%-a nem rendelkezik E jellel, ami hátrány mondjuk egy Hella FF50-hez képest.

Ezzel nem azt mondom, hogy a LED nem megfontolandó, meg rossz, csak azért nem árt tisztában lenni a hátrányaival is. Nem mindenhová a LED a legjobb, ez a lényeg.
Na ja, csak xenont ugye nem rakhatsz akármibe akárhogy, ezt meg csak felcsavarozod
Jónak tűnik, de azért a pénzt megkérik. Azért ebben az ármezőben már nagyon sok lehetőséged van. LED rudak, projektoros lámpák, xenon, minden van 100e Ft-ért.
Fillérek, nézz róla videót, brutális. Ezzel lehetne látni az őzet
Köszi a tippet! Mindjárt rendelem is most akciósan 350 dollárért...
Tavalyelőtt csak májusban elkoptattam arrafelé egy szett gumit, 2-3naponta lementünk Orfűre vagy hambizni vagy csak kávézni egyet, 5000km jött össze 99%ban azon a szakaszon. Aztán egyszercdak elment a kedvem, azóta maximum 5x jártam arra.
Szezonban heti jó párszor végig gurulok rajta. Véleményem szerint azért még egy két helyen nagyon ráférne az aszfaltozás. Nem kell kanyarodni, csak dönteni. Szegény csizmám orra már zokniig kopott.
Lehet, kitaláljuk még hogyan tudjuk felrakni a bukócsőre a yamahán. Addig is köszi

Találtam amúgy jó lámpát neked, Denali D4
Veletlenul megmaradt.
Kellene? Elkuldom postan, ha akarod.
Véletlenül az U5 bilincsed nem maradt meg ? Átvenném
Idén nagyon keveset jártam arra, mióta új az aszfalt talan 2-3x. Jó az a szakasz, szeretem nagyon csak már nem tudok kanyarodni :D
Minden hétköznap Pécsig és vissza. :)
Legalább közel vagy a völgyhöz :D