{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5655854] 2020. 11. 18. 7:27
versenycica
[#5655746] 2020. 11. 17. 15:08
K.István.
"szerintem túl sokáig kell pörgetnem mire elkapja." "már négy-öt másodpercig kell önindítóznom mire beindul"

Ha nincs baja, akkor keresel magadnak? Nincs ezzel semmi gond.Miért kéne nyáron ugyan úgy indulnia mint jóval hidegebb idöben. Örülj neki, hogy nem kapja el azonnal hüvös idöben. Van ideje felépülni az olajkörnek a vastagabb olajjal is.
Jellemzöen a hideg motor viselkedése nem meghatározó, mert nem "üzemi állapot".
A hidegebb idöben több üzemanyag csapodik le a hideg felületeken, így tovább tart hogy felépüljön az égestérben az éghetö keverék...Akkor kell hozzányúlni, ha nem indul el. A kötelezö karbantartásokat el kell végezni a használat függvényében aztán ...
[#5655742] 2020. 11. 17. 15:03
mosön
1000-es CBF-en hasonló dolognál segített az,hogy átálni OMW benzinre +gyertya csere.
[#5655728] 2020. 11. 17. 13:57
gabesz78
Igen megvárom az AC hangját.
100-as shell benzinnel járok.
Légszűrő rendben, gyertyacserét tavaszra szezonkezdetre terveztem, injektorszinkront nem tudom mikor volt (fél éve van nálam a motor).
Akkor tavasszal megnézetem az injektorokat és a benzinpumpát + gyertya.
Köszi a választ !
[#5655629] 2020. 11. 16. 20:34
Vidom
Jó pár kérdés:
- milyen benzinnen jársz?
- gyertya csere mikor volt?
- injektorszinkron mikor volt?
- benzinpumpa nyomása ellenőrizve lett
- levegőszúrő csere mikor volt

Vagy nem megfelelő a kevekék összetétele (sokat vagy keveset kap), Mi történik akkor, ha egymás után (mondjuk 3-4-szer adod rá a gyujtás, megvárod az ac hangját és utána inditasz?
[#5655606] 2020. 11. 16. 19:51
gabesz78
Üdvözletem !

Van egy 2010-es Honda Cbf 1000 Fa típusú motorom.
Az lenne az észrevételem, hogy amikor be akarom indítani, szerintem túl sokáig kell pörgetnem mire elkapja.
Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy hidegen 1-2 nap állás után már négy-öt másodpercig kell önindítóznom mire beindul, nyáron picit kevesebb, de ilyenkor már hosszabb ideig tart, pedig még javában plusz fokok vannak. Melegen is tovább tart neki beindulni mint szerintem kellene.
Az akksi rendben van pörget rendesen és ha beindul onnantól már semmi probléma nincsen, se alapjáraton, se menet közben.
Gondoltam esetleg üzemanyagrendszer dugulására vagy a befecskendezők hibájára.
Ajánlgattak nekem különféle benzinbe való adalékokat az üzemanyagrendszer és az injektorok tisztítására, de ezektől tartok egy kicsit.
A válaszot előre is köszönöm
[#5650374] 2020. 10. 28. 22:16
kantorbalu
Olajcsere, állítás megvolt. Azt látom, hogy 20w-50 a gyári ajánlás, de 10w-50 Motult kapott.
Álló helyzetben csak gázfröccsel van meg az üres.
Menet közben jobb a helyzet. Az üres 2-ből álló helyzetben gázfröccsel sem jön, csak 1-ből.
Nem sokára szétszedjük, megnézzük a lamellákat, kosarat. Aztán majd így tovább!
[#5650347] 2020. 10. 28. 19:24
Vidom
Gondolom a szokásos dolgokon már túl vagyok:
- olalcsere más márkára
-kuplung holtjáték ellenőrzés, állítás.

MIt jelent, hogy nehezen működik?
- üresben alig birod sebességbe rakni?
- álló helyzetben nem birod sebességből kivenni?
- menetközben is nehezen kapcsolható?
- ha kuplung nélkül váltasz felfelé akkor is nehéz a váltás?
[#5650099] 2020. 10. 28. 10:26
kantorbalu
Annyit kiderítettem, hogy az azonos évjáratú XR250-nel pontosan megegyezik a teljes szerkezet. Legalábbis az oemparts szerint. Írtam Nekik is, ha volt probléma, hogy orvosolták?
Köszönet Mindenkinek!
[#5650098] 2020. 10. 28. 10:24
kantorbalu
Köszi, Laci!
[#5650097] 2020. 10. 28. 10:23
kantorbalu
csak erre a Laci által is említett kuplung problémára.
[#5650096] 2020. 10. 28. 10:22
kantorbalu
Igen, megtaláltam, de valóban pusztaság van...
[#5650088] 2020. 10. 28. 9:08
cblaci
Balázs helyett válaszolok, mert egy közösségbe írogatunk ahol téma volt a 250-es CBF-eket érintő kuplung probléma, a találgatások viszont nem hoztak eredményeket. Erről a fórumról már ollóztam ki ezzel kapcsolatos hozzászólásokat, ami mint probléma jelent csak meg, de konkrét megoldásról nem igazán találtam pontos információt.
A nehezen működő váltó az ami sokakat érintett, továbbá az, hogy álló helyzetben szinte művészet az üres fokozatot megtalálni. A szerviz sincs elvetve, de félő hogy a kb. 100 000 Ft- os javítási költség gyári alkatrészekkel, 10-20ezer km után a ugyanezt a jelenséget produkálja. Használva a keresőt azt találtam, hogy volt akinél a lamella csere is megoldotta a problémát, illetve valaki kuplung kiemelőt is emlegetett de nem volt egyértelmű, hogy pontosan milyen alkatrészt érintett. A kuplung kosár kiverődéséről nem olvastam, de még azt sem tartom kizárnak.
Erre a kuplung vagy váltóhibára keressük a megoldást, akinek van ezirányú tapasztalata és meg is osztaná az sokat segítene. Köszönöm előre is!
[#5650031] 2020. 10. 27. 18:51
Vidom
Annyira 250-es specifkus kérdései vannak? Ha megnézed a hahu-n is alig van eladó. Nem egy gyakori tipus volt.
[#5649846] 2020. 10. 27. 8:50
H&B
A CBF Egyesületnek volt 250-es szekcioja.Sajna kihalt.De ha visszaolvasod hàtha talàlsz neked valòt: https://www.google.com/url?sa=...
[#5649806] 2020. 10. 27. 6:05
kantorbalu
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy olyan oldalt ajánlotok, ahol CBF 250 tulajdonosok fórumoznak? Egy barátom vett mostanában egy 2007-es példányt. Lennének kérdések, próbálok én is segíteni, de kellene külső segítség/tapasztalat. A CBF Egyesület lapját megtaláltam, de ott nem találok 250-es “részleget”.
Köszönet!
Üdvözöllek Benneteket!
[#5649346] 2020. 10. 25. 16:47
vidrocki
Hűtőfolyadék mennyisége:3,0 liter, a többit már leirták előttem.
[#5649277] 2020. 10. 25. 14:23
Vidom
a honda cbf egyesület műhely topikjádt meg végig olvasod és mindent fogsz tudni.
[#5649276] 2020. 10. 25. 14:23
Vidom
Letöltöd.

https://www.dropbox.com/s/1ukw...

egyébkéndt baloldalt lent a vizpumpán van egy csavar.

Lebontod a jobboldali idomot,
kinyitod a hűtősapkát,
vizpumpán kicsavarod a csavart,
kiegyenlíltó tartály telveszed és kiöntöd,
csavar visszacsavar, kiegyenlítő visszamegye
hűtőnél felöltöd és addig járatod (zárt hűtősapkával) mig legalább kétszer be nem kapcsol a ventilátor. Uátána ellenőrzés és kiegyenlítóben beállítod a szintet (fecskendő, gumicső)
[#5649269] 2020. 10. 25. 13:30
gabesz78
Sziasztok !
Nemrég vásároltam egy 2010-es Honda Cbf 1000 Fa-t és a hűtővíz cserével kapcsolatban kérnék egy kis segítséget (ezidáig léghűtéses motorom volt).
Hol tudom leengedni és hol tölthetem fel? Valamint mennyit töltsek bele ?
[#5637467] 2020. 09. 04. 20:08
H&B
Ennyi volt a mai nap vége 600assal 2személy+3doboz.Jó volt
[#5637457] 2020. 09. 04. 19:08
vidrocki
Év elején vettem az 1000-est,nekem nagyon bevált! Utast is gyakran viszek,főleg hosszabb túrákra. Előtte CBF 600-as volt,de ennek a teljesitménye sokkal megfelelőbb.
[#5637424] 2020. 09. 04. 15:34
Vidom
Igen, nekem igaz 600-as van, túrára felszerelt minden földi jóval... :)

Közel azonos a két motor kényelemben, kialakításban...

Éppen árulom.. :)
[#5637237] 2020. 09. 03. 14:11
b.márk
Sziasztok. Jelenleg egy CBR600f4i-m van. Következő motornak olyat szeretnék amivel akár két személlyel le lehet nyomni napi 400-500 km-t úgy, hogy a vége ne legyen szenvedés, de lehet vele egy jót kanyarogni néha. Így képbe került az első generációs CBF1000. Szerintetek jó lenne erre a célra?
[#5637159] 2020. 09. 02. 18:03
Vidom
Mindegy. Eleinte Motul 5100 10w/40 volt később áttértem Motul 7100-ra. Egyiket se ette 7-8 EKm alatt. A 7100-al villanymotorosabb hangja van és talán könnyebben kapcsolható a váltója.