{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5477815] 2018. 08. 13. 15:32
CBJózsi
Újabb uborkaszezoni kérdés: Nem hagy nyugton a dolog: turbósításon gondolkodott már valaki komolyabban?

Gondoltam veszek egy bontott JC34/39 kipufogót meg a legkisebb (kínai) turbót és belevágnék.
(ha valakinek van olcsón elfekvő dob/leömlő, szóljon!)
Kíváncsi vagyok mekkorát lehetne emelni a teljesítményen, hogy még a gyári befecskendezés elvigye.
Vagy ha ez túl kevés, milyen más computer lenne elfogadható áron hozzá?
Van rá kit is, de az nem éppen olcsó.

A főtengelyt kellene megerősíteni, talán létezik is rá valami - mert a 150-é is erősített.
[#5477713] 2018. 08. 12. 23:44
CBJózsi
Azt nem tudom, de Ducati 916-én gondolkodtam én is. Az nagyon tetszik.
[#5477233] 2018. 08. 10. 15:54
bfdelta1
Sziasztok!

2006-os CBR125R hez keresgélek idomokat, de nem igen találok, főleg repsolosban, vagy esetleg más színben komplett szettet, valakinek nincs benn tapasztalata, hogy hol lehet ilyet találni Mo.-n?
Illetve olvasgattam nagyobb ccm fórumokat, ott írták, hogy ebay meg hasonló helyeken rendeltek kínai idomszetteket, 2-500 euroért, azokról tudtok véleményt mondani esetleg?
[#5476306] 2018. 08. 06. 13:03
kawa550
Előfordulhat, bár műanyag úszónál én még nem hallottam kilyukadásról, ez inkább a régebbi forrasztott réz úszókra volt jellemző, de ettől még előfordulhat. Ha kiveszed és rázogatásra lötyög benne akkor tuti, ha úgy nem érezni, akkor forró vízbe téve a víz alá nyomni gyorsan, ha lyuk van rajta, akkor a hirtelen felmelegedő és kitáguló levegő azonnal jelzi hogy hol a lyuk, jönni fognak a buborékok.
[#5476270] 2018. 08. 06. 10:31
MyRobi
Köszönöm az infót! A tűszelep tökéletesen zár, az úszó tengely is szépen mozog, így hát valószínűleg apró lyuk lehet az úszón, ami egy napot kibír, de kettőt már nem. A benzincsapot is próbáltam már, jól működik. Na, akkor ismét nekifutok! Meglesz a vasárnapi progi!
[#5476057] 2018. 08. 04. 23:38
kawa550
Ez egy faék karbi, ha túlfolyik, akkor vagy a tűszelep nem zár, vagy az úszó lyukas, esetleg szorul az úszótengely más oka nem lehet(ha összerakáskor biztos a helyére került minden). Ha állásban is túlfolyik, nem csak akkor mikor indítózol, akkor a benzincsap is döglött, mert annak csak szívócső vákuumnál lenne szabad átengedni.
[#5475943] 2018. 08. 04. 14:43
MyRobi
Sziasztok! kb. 2 nap állás után indításkor folyik a karbiból a benzin. Be sem indul. Valószínűleg fennakad az úszó vagy a tűszelep. Karburátor tisztításon már túl vagyok, szép tiszta minden, ezért sem tudom mi lehet a baj. Valakinek esetleg volt már ilyen problémája? Köszönöm a válaszokat!
[#5475198] 2018. 08. 01. 7:57
csepcsanyi
Köszi mindenkinek a segítséget!
[#5474688] 2018. 07. 30. 9:50
Adee
Most látom, már kawa is leírta.
[#5474516] 2018. 07. 29. 23:33
Adee
Az a rendszer szinte az összes modern motorban benne van. A lényege, hogyha nincs üresben a motor, nem enged indítani(nehogy elszaladjon alólad ha nem számítasz rá). Egy elindulás lefulladásnál viszont ez elég nagy hátrányként jelentkezne, ezért van egy kapcsoló a kuplungon, ami ezt áthidalja és behúzott kuplungnál enged indítani.
Ha van üres (jel) enged indítani, ha nincs, akkor csak behúzott kuplunggal.
Én az üresjelző áramkörét vizsgálnám meg, esetleg nem-e nyíródott el valahol a vezeték, mert ez általában a blokk oldalán van végigvezetve. Ezen a vezetéken a negatív pólus közlekedik, tehát nem +12V.
[#5474507] 2018. 07. 29. 22:58
CBJózsi
vfr
[#5474492] 2018. 07. 29. 22:11
csepcsanyi
Köszi! Keresem Pitykét, de eddig nem találtam (androiddal), melyik fórumon szokott előfordulni gyakrabban?
[#5474490] 2018. 07. 29. 22:09
csepcsanyi
Köszi! Egyenlőre nem találom itt, (androiddal), melyik fórumon szokott elődordulni gyakrabban?
[#5474230] 2018. 07. 29. 0:47
CBJózsi
Típust jól ismerőt nem tudok, de Fehérváron szerintem keresd Pitykét (innen a fórumról).
Villamosságis és nagyon rendes, biztosan meg tudja oldani!
[#5474067] 2018. 07. 28. 7:37
csepcsanyi
Esetleg ha Székesfehérvár környékén tudnátok egy a típust ismerő jó szerelőt, megköszönnénk!
[#5474057] 2018. 07. 27. 23:24
csepcsanyi
Nagyon szépen köszönjük a választ, akkor talán beigazolódik a sejtésem, hogy nem az indítógombnál kell keresgélni, ahogy a szerelő tette. (nyomogatta) Majd beszámolok, mire jutottunk!
[#5473916] 2018. 07. 27. 11:25
kawa550
Egész konkrétan 2 összedolgozó rendszer van benne, ami blokkolja az indítást. Első körben alapesetben csak üresben indít, ehhez kap az üres jeladóról egy jelet. De hogy pl lefulladáskor ne kelljen az üreset keresgélni, behúzott kuplungnál akkor is lehet indítani ha sebességben van. Ehhez van egy kis kapcsoló a kuplungkarnál a bovden mögött, 2 kis derékszögű fekete saru. A kapcsoló hibája könnyen kideríthető, lehúzod a 2 sarut és próbálsz sebességben indítani, ilyenkor nem szabad indulnia, aztán egy darab dróttal összekötöd a 2 sarut, és akkor indulnia kell sebességben is. Ha ilyenkor sem indul, akkor a kábeleiné/csatlakozójánáll lesz valami gond, egyébként a kapcsolónál. Az üresjeladó esetleges hibája meg úgyis látszik, ha üresben nem ég a zöld. Ha csak néha csinálja, akkor vagy a vezetéknél van valami szigetelés vagy érintkezési hiba, vagy a kapcsoló szorul néha. A szerviznek gratulálok egy ilyen bonyolult hiba nem megoldásához.
[#5473813] 2018. 07. 26. 21:27
csepcsanyi
Sziasztok! Egy kis technikai segítségre lenne szükségünk, hátha valaki találkozott már hasonlóval! Egy hölgy ismerős cbr 125 r gépéről van szó. A hibajelenség, hogy néha gondol egyet, és nem indul. Kulcs ki-be kapcsolgatással sem. Viszont: ha behúzza a kuplungot, (!) indít. De időnként még így sem, de ha egyesbe is beteszi, akkor mégis indul. Tudom, agyrémnek tűnik, ha nem látom a saját szememmel, nem hiszem el. Egy egész napos hibamentes gurulás után produkálta a szemem láttára. 2011-es a moci. Csak gyanúm van, hogy esetleg valami rendszer van benne, ami ha sebességben van a motor, nem enged indítózni. Persze a hibajelenség nem pontosan erre utal, de hátha a sebváltónál van valami tiltás benne,és a kuplungkarnál is látok elmenő vezetékeket. A csajszi volt szervízben, ahol természetesen nem produkálta a hibát. Ha valakinek lenne valami ötlete, nagyon megköszönnénk!
[#5464109] 2018. 06. 20. 17:20
kissb
SziA
https://www.kepesmotor.hu/hond... Ez sem fekete de a festés lehetősége megvan... vagy már találtál?
[#5462704] 2018. 06. 13. 15:47
CBJózsi
Szerintem igen.
Egyébként nem sok értelme van itt kérdezni. Van bontós topic, vagy lehet venni újat.
Mondjuk én angol Ebay-en vettem bontottat kompletten párban, nem volt drága.
[#5462692] 2018. 06. 13. 14:06
kissb
na jó, lehet, hogy ez nem olyan színű
[#5462682] 2018. 06. 13. 13:52
kissb
[#5462086] 2018. 06. 10. 22:03
mogarp92
Honda CBR 125R 2008 Indexbúra.
Sziasztok! 2008-as típusomnak sikeresen elhagytam a jobb első indexbúráját. Magyarországi kereteken belül, párban esetleg mind a 4-et akár innen a csoportból valakinek vagy rendelni lehet-e? Típusa: IMASEN 1142-486 füstösített fehér. Előre is köszi!
[#5458517] 2018. 05. 29. 13:30
CBJózsi
No akkor monologizálok tovább, hátha lesz még valaki, aki belecsöppen:
Hétvégén mentem egy kellemes 200-250km-t, jókora szakaszon 4 sávos gyorsaságin.
Nagyon meglep, ahogy ez a gép viselkedik: 100-110 között azt hazudja, hogy ez neki kényelmes utazó és teljesen elemében van, de azután megáll az élet.

Nekem nagyon gyanús, hogy nem 10000-nél, hanem 8-nál adja le a legnagyobb teljesítményét.
Nekem 3-6000-ig szépen megy, 6500 a "fekete" lyuk, 7 fölött kezd igazán erős lenni (ilyenkor úgy érzed semmi nem állítja meg), de 8 után már semm: pörög ugyan tovább kelletlenül, de semmi ereje nincs.
Másnak is így van?
[#5457484] 2018. 05. 25. 18:31
Cham
Nekem teljesen jó lenne második motornak, csak még várom hogy essen az ára.