Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!

Nincs vkinek elfekvőben bontásból v. bárhonnan ülészár mechanika ócccsóóé??? Enyém sajna széttört. 2005-ös F4i, cikkszám: 1-000-590-777
https://oem-parts.hu/hu/upload...
Pedig ott van. Amire a ket vekony vizcso meg.

Viasz patron van benne, ami a meleg hutoviztol kitagul. Hideg allapotban be van huzva a tetejen levo menetes szar. Ez egy osszekoto femkengyelt mozgat, ami a robbantott abran a 9 es 10 szamokkal jelolt dugattyukat mozgatja.

Amikor hideg, ossze van huzodva, a dugattyukat kihuzza a fojtoszelephazbol. A dugattyuk ilyenkor kinyitnak egy-egy apro levegocsatornat, ezzel megemelve az alapjaratot.
Ha a motor melegszik, a hutoviz a hidegindito patron viaszat is melegiti, az kitagul, kinyomja a menetes szarat a tetejen. A kengyel visszaengedi a dugattyukat a helyukre, a meleg alapjarat beall a helyere.

Az alapjaratot meleg allapotban az alapjarat szabalyozo kezicsavarral allitod. A negy dugattyun van egy-egy hatlap allitocsavar, azzal kell hideg allapotban (pl. elszoritott vizcso) beszinkronizalni oket.
Abban esetleg tudnál segíteni, hogy ez a patron hogy néz ki? Google nem barátom, és a robbantott ábrán sem találom. Ja és a beállítást az alapjáratállító csavarral kell csinálni, ami a motor oldalán lóg. Ugye?
A vaxpatron a hidegindito korben konnyen tomodik el. Ki kell takaritani, be kell allitani a 'fast idle' szinkronjat es akkor forditva fog mukodni, ahogy kell: hidegen 1600-1800 fordulaton, melegen meg 1100-1200-on.
Üdv! Elindítottam a vasat nagy nehezen, aztán beállt szépen az alapjárat, majd végül 80C° környékén elkezdett emelkedni és beállt 2200 környékére. Lehetséges az,hogy a szivató vagy valamilyen jeladó nem működik és ezért ilyen hullámzó a motor járása?
Köszönöm!
A színe mindegy, G12-es legyen a fagyálló, az rózsaszínű.
De jó a rendszernek és nem eszi a vízpumpát.
Üdv! Én személy szerint, a rózsaszín mellett döntöttem, mert alu kímélő. Igaz az enyém nem cbr, de Honda 😉
Üdv Urak! Tudja valaki, hogy milyen hűtőfolyadék ajánlott gyárilag a vasba? Van jelentősége, hogy zöld vagy rózsaszín?
És azt esetleg még tudná valaki mondani, hogy az AC pumpa csatlakozójába milyen sorrendben vannak a vezetékek? Ugyanis kivettem a sarukat belőle, de valószínűleg rosszul raktam össze emlékezetből. Netán kép van? (róla lenne szó)
Azaz. Vákuum. Az airbox-ra megy, hogy ledugózza.

Elvileg az egyes hengeren is kell legyen egy ilyen csatlakozás, ugyanígy a szívótorok tövében. Ahogy a lentebbi képemen látszik.
Ha nincs cső, lehet valaki már előtted ledugózta valami házilagos átalakítás miatt.

A gyári rajzokon is ott van. Alant az F17 az airbox alk. csoport, ott a két vákuumcső.
E2 a hengerfej rajza, ott az egyes hengernél van ábrázolva a vákuum fitting. Egyes és négyes hengeren is van.
Ugyanígy néz ki.
Ez esetleg?
Hát, én simán F4i-nek néztem, ami elviekben ua.
Van képed arról, ahonnan kijön?
Jah, azt elfelejtettem írni, hogy ez egy 2002-es évjáratú FS. A kis cső másik vége a blokk oldalában van. Azt hittem, hogy a hűtéshez van köze.
...a négyes meg kint van jobb szélen, azt ugye megtaláltad
Ott speciel semmi. Amikor rádugod a tüskére, ledugózza.

Akkor kell leszedni és a csövet manométerre kötni, ha szinkront állít az ember.
Karburátoros motorokon a szívócsonkokon van egy-egy réz csatlakozás, amik le vannak kupakolva - ugyanez a sztori: üzem közben tömítve és zárva kell lenniük, csak szervizcélokra kell.

Az 1. hengerről és a 4. hengerről jön egy-egy cső. Az általad karikázott tüskéte a 4-esé megy, a másikra az egyes hengeré.
A 2. és 3. hengerrőj jövő vákuumcső be van fogva munkára, egy T elosztón keresztül az üzemanyag-nyomás szabályozó szelepre vannak kötve.
Nézzél csak szét ott, meg lesz az 1-esé is.
Erre gondolsz? Itt milyen funkciója van? A másik tüskére való vákuumcsövet meg se találtam.
Az airbox alján van két tüske (dugó). Arra.
A másik tüskére is megy egy vákuumcső.
Üdv! Szét szedtem a motoromat (gyertya sere, termosztátházhoz tömítés csere stb), de sajnos az egyik pici csövet nem tudom hová kell bekötni.
Az attól függ, honnan szivárog a hűtőlé. Ha a csövekből vagy papírtömítés alól, a gyárinak nincs párja. Ámbár van Aliexpress-en F4i-hez szövettel erősített szilikonos csőkészlet, nem tudom, mennyire tartós.
Ha a szenzor alól, ott lehet réz alátét van tömítés gyanánt, az nem kell gyári legyen.
Szerintetek is megérett egy tömítés cserére?
Honnan szoktatok alkatrészt rendelni ilyen esetben?
Alis trafo? Ejj, azzal ovatosan, elotte mindenkepp merd ki. Ha 2.5 ohmnal kisebb a primer oldali ellenallasa, ne eroltesd, mert rovid idon belul viszi magaval a gyujtasvezerlot, az meg nem olcso jatek.
A tank a porlasztohoz kepest nincs eleg magasan, tobb hasonlo Hondaval egyetemben itt sem tudna csak a gravitacio kello mennyisegu uzemanyagot tolni a porlasztokba. En nem javasolnam a szivattyu kidobasat.
Lehet, hogy teli tankkal meg nem lenne gaz de ha mar csak mondjuk harmadaig van a tank es epp nyelgazon elozol, elkepzelheto hogy mar nem eleg a hidrosztatikai nyomas es leurul az uszohaz. Pont a legrosszabbkor dadogna le.
Ja mert az nincs meg!Az aliról meg várom a 2 trafót mert nincs szikra csak nagy ritkán,kimértem és 0 ohm-osak.
Igen de megy e anélkül?