Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv a csapatban Bodoadamvt!
Én voltam az ügyes, aki szintetikusat küldött a blokkba. :)
Kb 1500 km-t mentem vele eddig.
20W50-t még nem ajánlotta senki. Érdekes, nem lesz túl sűrű a viszonylag pörgős blokkba? Vagy pont ez kell egy régebbi motornak?
Szia Satis
hány éves a motorod?ha "öreg" akkor SOHA ne vegyél bele szintetikus olajat mivel az kinyírja a kuplunglamellákat(feketére égeti)
A legjobb választás a Motul 3000 20W 50-es,esetleg a Castrol 20W 50-es.De az előbbit ajánlom mióta a pécsi motorszervízben(Yakomoto Bt.)elmagyaráztak nekem mindent,kezdve a motor konstrukciós hibáitól a típushibáig sok mindent...
Dave78
És ott van még 1 suzuki rg 250-es is
Az évjáratokról...az enyém 83-as évjáratú de meglepő módon 94-ben helyezték forgalomba nálunk.
Lassan 100.000 km lesz benne(24ezer km volt amikor megvettem 7 éve októberében...)
Dave78
A barátaimmal voltam a Zorall sörfesztiválon
Amúgy meglehet hogy belpiacos tali volt
Tény hogy mindhárom motor nem épp új...
Szió Sznuupi!
Itt vagyok most már én is ezen a fórumon
Hahó!

No, erről fogalmam sincs. Mindjárt jön az illetékes és mindent elmesél. :)

Sznuupi
Sznuupi, belpiacos találkozón készült a kép?
Fekete Suzuki RF a VT-250 mögött... :)
Szia Satis!
Folyamatos, tipikus lánchang, de elmúlik egy idő után, ahogy melegszik.. Olyan, mint ha a lánc verdesné a feszítőt. Szelephézagot állítottam 1 hónapja, 0,08-0,1-re szívó és 0,1-0,12-re kipufogó oldalon. Előtte is ilyen volt a hangja. A láncot "kézzel" meghúzva 3-4 mm-t tudtam emeni a lánckereken. Az másik hengeren ez 1-2 mm volt.

Ma kifolyattam az olajat belőle, "besűrítettem" a korábbi Valvoline 10w40 olajjal 1:1-ben és visszatöltöttem. Most sokkal halkabb és nem jelentősten csörgős. Lehet, hogy túl "modern" volt az olaj, Repsol sintetico 10w40 volt benne.
Vannak jó japán belpiacos gépek, ez tény. Japók elég igényesek, high-tech mániásak és ha európai piacra megbízható, jó motorokat gyártanak, akkor maguknak még inkább. :)
Érdekes, hogy Európából szinte teljesen kimaradt a felkelő napos alap 250 és 400 ccm géposztály. Pedig a jó motor nem 600 cmm és 100 lóerő felett kezdődik.
Pontosan ezt írtam! Annyit rontottak rajta, hogy tudja az eu szabványt, gyanítom a bele többnyire ugyanaz. Amúgy a belpiacos motorok között van sok amiről nem tudunk, de nagyon jó gépek. Erről is azt írják, csak nekünk új, keleten tíz éve van. Aha a xelvisem mindjárt 20.... A régebbi VT-ről nem is beszélve... Csak errefelé mást diktálnak a piacnak. Itt mit látni? Van sport , enduro, meg "csopper". Persze az utolsó fejlesztés. És minél nagyobb annál jobb. Szerintetek 170ló hol tud kelleni? Persze nincs ezzel baj, de nem csak ebből áll a motorozás. Amúgy azért van ekkora rekesz az ülés alatt, mert ott a sorkettő légszűrője volt. Ugye a mi kis blokkunk meg föntről szív.
Satis:
Ha jobban megnézed az új VTR blokkja is szinte ugyanaz. Végülis az öntőformákat nem kell kidobni, csak mert 20 évesek! Technikát már akkor kitalálták, csak a kereskedők állítanak be minden "frissen gyárott" motort vadonatúj fejlesztésnek.
PC 32-es megegyezhet a CB-500-sal? Találtam egy hirdetést pár hete és kép alapján tiszta Xelvis sor kettő.
A honda régóta a vázhoz rögziti az idomot, ez javít a stabilitáson... Amúgy nézzétek meg a most újként hozott VTR 250-et a hondánál... Az összes motorburkolat egyből jöhet át. Csak tettek rá injektort, meg elvettek egy sebességet. Bementem megnézni, jópofa, -mondjuk a váz nekem nem jön be- az eladó meg halálra dicséri, mikor mondom mi áll otthon, azt meg kapásból fikázza... Amúgy a xelvis a PC-32 es ötszázas vázát kapta, minden méret jó, a gumik is egyformák. Arról meg mindenki ódákat zeng... Viszont ekkora ülés alatti rekesz sehol sincs. :)
Sznuupi!
Még mindig nem tudom 91-es e a gép. Főleg, hogy van belőle 27 éves is. De ettől még lehet tökéletes és amint írod, már túl vagy a szoktató időn. Ha rendben van, akkor nagyon kellemes kis motor. Ha nem kap el a lendület, hogy csak a nagy köbcenti a jó, akkor sokáig hű társad lessz. Innen kilógni biztos nem fogsz, hiszen a motor és a motorozás szeretete a fontos. Arról nem is beszélve, hogy az én motorom messze nem tökéletes, sőt szerelő sem vagyok. A műszerfal nálunk is az idomhoz van rögzíve, ami nem fordul a kormánnyal.
Szia Dave!
Milyen a csörgés? Kattogás, vagy inkább folyamatos? Volt már szelephézag állítás mostanában?
Igen, burkolt tárcsafékes, ez erősen jól jött, amikor a telóból folyt a lé. A fékhatás nem romlott. Telóhatás? Előtte bringáztam azon teló sem volt.
Itt mindenki jó motorral rendelkező hozzáértő? Akkor ki fogok lógni.....
Sznuupi
Ja! Tavaly júniustól az enyém kb. Használni szezon közepétől kezdtem, akkorra lett számomra is megbízhatónak tűnő.
Az idomja azért ilyen fura, mert a motortakaró elem nincs rajta. Már nem is láttam rajta, csak láttam képet, hogy az Integrán van. Nekem nem hiányzik. Nélküle jobban tetszik. A müszerfal az idomhoz van rögzítve, nem a kormányhoz, így fordításkor nem mozog, mint a sárgán, ami az előző képen rajta van. A Xelvisen hol a műszerfal?
Sznuupi
Sziasztok!

Köszi a dícséretet. Egyre jobban kedvelem és ahogy kijöttem az Auchanből éppen magam is azt mondtam rátekintve, hogy milyen szép. Különösen azóta kedvelem, amióta nincsen nagy baj vele. Addig motorszerelést és extrém motorozást tanított nekem. Kezdő motorosként alapjárat és jó akksi nélkül? Így kell használni a hátsó féket c. lecke. Kuplung-váltó alig működve szerviz felé menve: hogyan indítsuk motorunkat kettesben, hármasban a zöldülő lámpánál c. lecke
Van az országban egy másik olyan, mint az enyém. Csak 27 éves. Mindjárt meghívom a gazdiját ide.
Ő kívülről-belülről ismeri, szereli. Atomjaira szedi, ha akarja. Ha minden jól megy arról is teszek fel képet.

Napsütést mindenkinek!
Sznuupi
Srácok, valaki szerelt már vezérművet a Xelvis-en?
Nekem kicsit csörög a hátsó henger hidegen, majd 10 km után elhallgat. 5000 fordulat felett mindig elhallgat.
Ez igaz, de mindenképpen jó gazdára vall, hogy szervizbe hordja. De most a szervizről magáról ne kezdjünk vitát! :)
Ebben nem vagyok biztos! Én inkább egy jó szerelőhöz vinném... ;)
Szia! A konkrét motor nem ismerős, de az itthoni gépek java része biztos onnan származik. Az enyémhez is megvan a Red-es szervizkönyv. De az biztos, hogy jó gazdit talált magának, ha még mindig szervizbe viszi! A kortársai irigykedhetnek! :)
Sziasztok!
Láttam ma egy Xelvist -t a Red Baron szervizében. Várta a sorát. Ha jól láttam akkor 66e km volt benne. Fekete szinű volt. Jó állapotban.
Ismerős valakinek?
Ha jól látom, burkolt tárcsafékes. Akár lehet európai is, de az, hogy 91-es, elbizonytalanít... Én idősebbnek gondoltam. Az idom sem az a mindennapi rajta, mindenképpen érdekes gép. Mióta használod? Jól működik?
Hali!
Értem. Ezt a mocit 1991-ben csinálták, forgalomba 92-ben helyezték. Azt mondták nekem, hogy japán belpiacos. Bár a fene tudja. Szerintem aki mondta, az sem biztos benne.
Sznuupi
Üdv a csatlakozóknak!
Esőruha, -csizma, -kesztyű, vizes új gumi próba idén teljesült.

Sznuupi, a motorod tényleg ritkaság! Képen sem láttam még ilyet. Szép példány. Családtagnak tekintheted magad. :)