{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5560634] 2019. 08. 14. 20:13
Paffy
Nekem van vt250fe
[#5556764] 2019. 07. 21. 17:45
Árpendusz
Sziasztok!
Most lettem tag és máris egy problémával fordulok hozzátok. Két éve van Xelvisem, kedvelem. Nekem még nem volt "nagy" motorom, így a teljesítmény nem a mániám. Jól motorozható, ahogy szokták mondani még két személlyel is.
Tehát az aktuális gondom az hogy, a hátsó karburátorba beleszakadt a CO csavar vége és nem tudom kiszedni. Lenne valakinek ötlete erre a problémámra? Találtam egy szakembert Csömörön, sokat segít, de nincs ideje rám. Ő azt mondta, hogy ha nem jutok1-ről 2-re akkor karbicsere. Na szerintem ez drága lesz.
Szóval szívesen venném a tapasztalatokat és öteleteket.
Árpi
[#5556762] 2019. 07. 21. 17:45
Árpendusz
Szia.
Van egy olyan bajom, hogy Xelvis karbiba beleszakadt egy CO csavarvég és nem tudom kiszedni. Ha megvan még egy karburátor milyen áron számolnád? Ja és szerinted jó-e a Xelvishez?
Köszönöm.
[#5555430] 2019. 07. 10. 15:22
dave78
Ezt még ide akartam tenni.
[#5555429] 2019. 07. 10. 15:21
dave78
Szia!

Örülök, hogy megoldódott a lánc probléma.
Nekem azért kellett a nittelő szem, mert a régit elvágva, összekötve fűztem át az új láncot, mert kellett bontani a blokkot.

Én a gyári lengéscsillapító hiba után vettem használtan két CX400-hoz valót és felújíttattam a Kárászy csapattal.
https://karaszy.hu/portfolio/l...
Ez 2011-ben volt és most kezd folydogálni kb. 50.000 km után és 100 kg felett vagyok egy személyben. :)

Hengerfejtömítés 12252-KV0-721 cikkszámon meg a xelvis könyvben, mellékelem az oldalt.
Meghúzási nyomatékokat ismeritek hozzá?

Egyébként jó döntés volt, hogy megvettétek a gépet. Eszméletlen sokat kibír ez a motor, ha rendbe van rakva és jó kezekben van.

üdv,
Dave
[#5555303] 2019. 07. 09. 20:06
Nikolaij
Szia!

Köszönöm a segítséget, sikerült megoldani. Mi is D.I.D. láncot vettünk hozzá, ugyanazt amit fentebb is írtál, viszont nem kellett semmilyen nittelő szem hozzá, gyárilag végtelenítve volt. Igaz így félbe kellett venni a blokkot, de ezt amúgyis megtettük volna, ellenőrizni a dolgokat, így be lehet fűzni nittelés nélkül is. Sajnos az egyik lánc még gyári volt, a másik pedig valamilyen gagyi. Az konkrétan "kockásan" járt, nem csak egy helyen.

Ahogy néztük a feszítő olajos rendszerét, valószínű az egyik oldali a miatt törhetett el, mert az a kis 'L' alakú cső, mely belecsepegteti az olajat, annak a két végén van 1-1 O-gyűrű és valószínűleg azok mellett elment az olaj, így már nem tudott feltöltődni a feszítő csillapítása, aztán a túlzott csapkodásban letört a vége.

Szerencsére amiket amerikából sikerült párban beszerezni feszítőket, tökéletesek voltak. (VTR250 feszítők - lehet nem minden keresztkompatibilis a Xelvies-el, de kép alapján döntöttünk és bevált)

Azóta már össze is raktuk a blokkot és elsőre indult, még csak 100km-t mentünk vele, de szépen jár, majd fokozatosan nőnek a távok is. Megcsináltuk a teleszkópokba az olajcserét is, nem volt túl szép ami kijött belőle...

Ami mostmár a teljes NIRVANA-hoz kellene, az két erősebb hátsó lengéscsillapító (ha két emberre állítjuk, 100kg alatt akkor is szintre koppra ül és nem érezni, hogy levegős lenne a csillapítás, bár amilyen a teleszkóp volt... ja és egy hengerfej tömítés szett, mert amit rendeltünk, az nem lett jó hozzá, mert két helyen hiányzik belőle olyan rész, amit fednie kéne, mellékeltem egy képet, milyenek vannak benne.

Köszönöm mégegyszer és további szép hétvégét.
[#5555070] 2019. 07. 07. 18:07
dave78
Szia!

Ha egy ponton szorul csak a lánc, akkor lehetséges, hogy tényleg cserélték és nagyon összenyomták a nittelő szemet.

Évekkel kb, 2010-ben cseréltem mindkét láncot, ezt tettem bele:
Típus: D.I.D SCA-0409A SDH 128 L + nittelő szem kell hozzá.
Anno a Pink motors-tól rendeltem, de a talán Nagyvas is beszerzi.

Teszek fel képet az alkatrészekhez. Ha valamit nem tudsz beszerezni, akkor javaslom a Karasnát (Fabó Imre) megkérdezni.
Én tőlük veszem kényes, eredetit igénylő alkatrészeket.

üdv,
Dave
[#5549353] 2019. 06. 01. 8:28
CBJózsi
Nem egyezik meg. Ránézésre hasonló a két motor, de egymás mellett látszik a különbség.
Ettől függetlenül nagyon kényelmes.
[#5549332] 2019. 05. 31. 22:07
Rusznya
Sziasztok!
Vt250 Spada bontódik. Elég sok mindenben megegyezik a Xelvis-szel. 06709786210 telefonszámon elértek, ha valakit érdekel valamilyen alkatrész.
[#5549042] 2019. 05. 30. 20:36
Nikolaij
Szia!

Köszönöm a gyors választ!
Sajnos muszáj cserélni. Megvettük a motort, volt egy "kis" hangja. Az előző tulaj állítólag cserélte a láncot, mivel nagy fordulatú a motor, úgy voltunk vele, inkább megnézzük.
Ennek az eredménye az lett, hogy szétszedés után látszott, hogy az egyik lánc konkrétan "darabosan" jár, azaz nem nyúlik ki rendesen, mintha egy helyen összeszorultak volna a szemek. A másik láncnál pedig a feszítő aljából hiányzott egy darab.

Feszítőt sikerült szerezni amerikából, de a lánccal nehezebb dolgom volt, mert kifejezetten a típushoz valót csak japánban találtam, aztán ahogy keresgéltem, akkor tűnt fel a dolog a VTR hasonlósággal. (Sőt, nem akarok farkast kiálltani, de találtam olyan oldalt is, ahol a DRZ400-hoz is ugyanezt a láncot adják)

Szóval összefoglalva, ha ilyen állapotban volt a belseje, jobbnak láttuk, ha mindkettőt kicséréljük, mielőtt valami komolyabb gond lenne, mivel az egyik lánc miatt úgyis szét kell szedni a blokkot.
[#5548633] 2019. 05. 28. 20:48
vivaldi2000
Én úgy tudom, hogy jó bele mivel teljesen azonos a blokk.
Azonban egy HONDA szervizben érdemes megkérdezni.
S megrendelni.
Az OEM PARTS-nál 31ezer Ft/db a gyári lánc.
De biztosan cserélni kell?
Van úgy, hogy csak a feszítő kopott.
[#5548620] 2019. 05. 28. 18:56
Nikolaij
Sziasztok!

Egy hatalmas kérdéssel fordulok hozzátok. Édesapámnak vettem egy Honda Xelvis VT250 1989-es motort és szeretnénk kicserélni benne a vezérműláncot. Feltúrtam az internet bugyrait (ebay) viszont nem találtam hozzá láncot. Ezek után ahogy megpróbáltam hasonló termékeket keresni, feltűnt a sok VTR250-es találat.

A kérdésem az lenne, hogy a 128szemes (14401-KCR-003) VTR lánc jó lehet-e a Xelvis-be (annak is 128szemes a vezérműlánca), mert VTR-hez való láncot találtam.

Üdv és előre is hálás vagyok a segítségetekért.
Tamás
[#5548156] 2019. 05. 27. 9:40
Kölce
sziasztok arra volnék kíváncsi ,hogy a VT250 Xelevis váza vagyis a méretei tényleg megegyeznek a CB 500 f é vel? vagy hülyeséget írok most? régebben volt egy VTZ 250 esem. nagyon szerettem egy bajom volt vele hogy kicsit kicsinek találtam. de ha ez igaz volna a Xelevis valamivel hosszabb esetleg magasabb építésű motor akkor?
[#5359491] 2017. 06. 22. 12:22
dr350gab
sziasztok kézikönyvet valaki át küldené? dr350gab@gmail.com
[#5359490] 2017. 06. 22. 12:21
dr350gab
[#5338704] 2017. 03. 17. 17:41
foxbed
Ahogy vivaldi mondja!
plusz kenési feladata is van a fagyállónak, tehát inkább a -25 legyen a cél....nyáron is!!
[#5338699] 2017. 03. 17. 17:38
foxbed
Sziasztok!
Továbbra is várunk minden Xelvis, Spada, VT, VTZ, VTR tulajt a csoportba, ott könnyebb a kommunikáció,, több mint százan vagyunk már.
[#5328693] 2017. 02. 04. 22:30
r8richard
Szia! Nekem a feszültség szabályzóval volt problémám, azóta minden jó!
[#5319657] 2016. 12. 29. 17:20
kevlar85
Sziasztok! Nem rég csináltam a face-en egy csoportot a Honda motorosoknak. Akinek van kedve csatlakozzon hozzánk :)

https://www.facebook.com/group...
[#5311628] 2016. 11. 23. 14:29
vivaldi2000
Szia!
A fagyállót érdemes -20 C fokos fagytűrésre beállítani.
Nem csak a hideg miatt hanem, mert a fagyállóban van korrózió gátló anyag.
Lesz még jó idő az idén.
Nagyon remélem, mert nekem még vissza van a szezont záró Balatont kerülő karika! (250km).
[#5311300] 2016. 11. 22. 9:27
Asadam
Köszi a segítséget foxbed. És neked is vivaldi. Majd így hivatkozok a km-spirálra. Közben megoldottam a gondot ami az indítást illeti. A lefullasztó gomb ment tönkre, ezt áthidaltam, kulccsal állítom le. Az aksi meg jó volt csak az egyik vezeték nem volt rendesen leszigetelve elől, ez hozzáért a vázhoz, ezért merült az aksi. Most már csak a reggeli hideget nem szereti. :) Holnap még Vele megyek dolgozni, de a héten elteszem, megérdemel egy kis pihit. Apropó: fagyállót töltsek bele télire, ugye? Elvileg 10-15 fokon lesz, garázsban, de ártani nem árt gondolom. Milyen mennyiséget töltsek bele, és milyet?
[#5304357] 2016. 10. 26. 19:48
foxbed
Bowden azonos a CB500S...1995-96 tipussal...
Műszerfal azonos, első villa azonos,kihajtás sem lehet nagyon más.
Remélem trafó dolog már megoldódott, de agam is jártam ahogy vivaldi.
Pótakkuval pöccre indult.
Várunk a FBos csoportunkba.
Honda VT250,Xelvis Spada tulajok
Ott kicsit többen vagyunk és aktívabbak.
[#5298434] 2016. 10. 02. 19:28
vivaldi2000
Szia!
A bowden számára nem emlékezem de arra igen, hogy 90 cm hosszú volt.
S, hogy típus és évjárat alapján választotta ki a boltos.
Az akku, ha nem tartja az áramot, akkor egy éjszaka alatt is képes lemerülni.
Fránya egy alkatrész, nekem most kellett lecserélnem, pedig csak egyéves volt.
Jó gazdája voltam de az indító áramot már nem tudta leadni.
Nem segített a reaktiváló töltés sem.
:(
[#5297821] 2016. 09. 30. 10:17
Asadam
Szia. Köszi, de mégis, van valami típusszáma annak a spirálnak? Mivel nekem nincs meg se épen se szakadtan, ezért nem tudok mit mondani a boltosnak. Honda VT250 Xelvis névvel meg eddig senki sem tudott mit kezdeni...
Aksi lehetséges, hogy 12óra alatt lemerül? Nem hiszem, hogy ez a gond, de majd megpróbáljuk ma egy haverommal. Az új célpont a jeladó lesz, ha nem az aksi a gond.
[#5297779] 2016. 09. 30. 6:27
vivaldi2000
Szia!
A Km spirál bármelyik motoros boltban beszerezhető, 1800-2500 Ft közötti áron.
A boltos típus alapján beazonosítja.
Egyszer, nekem is kellett vennem és mint kiderült több Honda modellhez is ugyanaz a spirál megfelelő.
A szikrával kapcsolatban én is jártam így és nekem az akku volt lemerülve.
Forgatta az indítómotort, viszonylag erőteljesen, de a gyújtáshoz már nem volt elegendő.
Én is kiszedtem a trafókat meg minden pedig nem kellett volna.
Egy segéd akkuval csatlakozz rá a te akksidra és próbálj úgy indítózni.

Reméljük a legjobbakat!