Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Visszatöltöttem a 2 hónapos olajat (közben a biztonság kedvéért lecseréltem az olajszűrőt is, az az 1800 forint nem számít), elindítottam, és 5 másodperc múlva kialudtak a pirosak. Második próbaindításra már rögtön kialudtak ahogy beröffent.
Közben annak a küblinek az alján ami az olajnyomáskapcsoló alatt volt(mert ugye onnan is folyt olaj), egy kis fekete viszonylag nagy (1-2 mm) darabokból álló szmötyi volt, gondolom olajiszap, ami az évek alatt ott azokban a kis résekben gyűlik. Lehet hogy az dugított el valamit arrafelé.
Tényleg erre van valami megoldás a motor darabokra szedésén és tisztítószerbe dobálásán kívül?
hát annyit már bőven járt. Az aggasztó az, hogy a motor gyorsan melegszik, viszont az olajcsövek nem melegszenek, és leeresztettem az olajat, az is szobahőmérsékletű volt, úgy hogy előtte 2 percet ment a motor...
Nem kell majrézni.Ennél a motornál az van ha feldől akkor utána ég mindkét visszajelző.Kb 1-2 perc járatás után elalszik és béke van.Elsőre persze ijesztő.
Kiszedtem a nyomáskapcsolót, leteszteltem, az jól működik. Ezek szerint tényleg nincs olajnyomás... fantasztikus. Rövid járatás után a blokk meleg, de az olaj hideg. Nagyon "megbízható" kis gép ez amit egy kis dőlés taccsra vág...
Igen, az olajnyomás kapcsolóról le is szedtem a vezetéket, és megnéztem mi történik. Ha nincs földelve akkor kialszik mind2 lámpa. Ha hozzáérintem a vázhoz, vagy a blokkhoz (ami ugye föld) akkor világít). Szóval a kábelekkel, csatlakozásokkal nincs gond, maxumum a kapcsolóval, ami nem szakítja meg az áramkört ha van olajnyomás.
Egyébként olajcserekor hogy kell indítani? Én ugyan úgy indítottam mint amúgy szoktam.

Olvastam és kérdezgettem más ER-5ös fórumokon is, sokan azt írják, hogy ilyenkor nyugodtan járassam, néhány km után ki fog aludni, és ami azt illeti volt már ilyenem, és pont így történt nálam is.
Ööö... Miért. olajcserekor hogy kell indítani? Oldalra döntve?
Lehet hülye kérdés, de én eddig olajcsere után mindig ugyanúgy indítottam, mint bármikor máskor, semmi speciális technikát nem alkalmaztam.
Az blokk baloldalán alul van az olajnyomásgomba arra megy egy vezeték,a hűtőviz beőntő alatt a hőfok érzékelőn a másik vezeték.A két jelzőlámpa egy diodával van össze kötve,ezért világit mindkét jelző a kapcsolási rajz szerint.)kawasaki er 5 wiring diagram )
Amúgy valszeg minden a helyén,csak az olajkör lehet levegős.Esetleg meg kell dönteni az ellenkezö oldalra.Ezt anno a szervizbe mondták mikor nekem is eldőlt és ugyan ez volt a jelenség .Inditsad úgy mint olajcserekor hogy kidolgozza a levegőt.
Nem tudom , a Te motorod neked kell tudni, nekem egy 30 éves hondám van. és töviről hegyire ismerem minden csavarját.
És hol van ez a csatlakozó?
Amúgy meg egyszerre ég mindkettő lámpocsku szal ennyi..
Szétcsúszhatott az a csatlakozó amelyikre az olajnyomás és a hűtővíz érzékelő vezetéke megy! Ha baj van nem tombolni kell, hanem higgadtan megfontolni mi lehet a hiba és ekkor mi is a teendő!
Ez ennek a motornak a szokása (az olaj lámpás általános motor szokás) csak nem ennyi ideig. 6 órával utána még mindig világít. Ha megpörgetem a motort.
Volt már ilyen, csak fél óra rángatás, és várakozás után megszűnt.
Hát ezt nem tudom... Azért én átnézném alaposan azt a motort, nem szakított-e el mégis a láda vagy valami egy vezetéket vagy nem tudom... Az olaj lámpa elvileg a nyomás hiányát jelzi, ami egy 50 fokos dőlésnél mitől menne el... A hűtő lámpája meg azt, ha túl forró a hűtővíz, de ez sem valószínű, hogy egy dőléstől felforrna/elromlana a hűtés... Szóval szerintem ott a jeladókkal/visszajelző lámpákkal vagy valami hasonlóval lesz gond, nem magával a hűtő/kenő rendszerrel.
Na most lett elegem ebből a motorból. Másik oldalról kellett megfognom kitoláskor, mert csak onnan lehet hozzáférni, amikor vissza akartam engedni az a nyomorék kitámasztó becsuklott, és eldőlt a motor. Mivel egy láda megtámasztotta, nem is teljesen dőlt meg. Jött persze rögtön az indítási nehézség, és hogy ha beindul égve marad az olajnyomás, és a hűtővíz lámpája. 1 óra múlva újra próbánál még mindig így volt.

Magyarázza már el nekem mi az isten ez, mert hallottam én hogy valami buborék okozza, de milyen buborék mehet az olajhoz, és a hűtővízhez EGYSZERRE, azért mert 5 másodpercig 50 fokos szögben megdőlt a motor?
Pedig a TOKOZ zárfronton elég jókat gyárt.
Az olcsó sárgát ne vedd! Nekem szétesett az első felrakás előtt. Tokoz "márkájú"
Sziasztok!

Ha esetleg érdekel valakit maradt gyári generátor dekni és olajteknő tömítésem.
nekem van, ment privát.
Szia!

van adatlapomon elérsz!
Köszönet a zár tanácsokért, azt hiszem maradok a riasztós tárcsazár mellett, mert csak 1-1 kisebb túra közben való lezárás miatt kellene valami.
A nagy vastag lánc kényelmetlen vinni és tárolni a túra közben. Órákig úgysem hagyom magára.
Benzincsap felújító szettet tud valaki? Minden állásban csöpörög.
Vagy úgy.
Hát hogy eddig nem is tekert, aztán csodák csodájára elindult
Ami hibát leírtál azoknak mi közük van az önindítóhoz.Ha teker akkor nem azzal van a baj.
Sziasztok! ígértem írok a furcsa, valószínű önindító hibáról. A mocit pénteken akartam eltolni a szerelohoz és egyszer csak elindult, járt 5 percet majd leállt. utána már csak gazadassal működött, elment az alapjáraton, gondoltam annyi baj legyen, majd csak eljutok vele azon a 3 km-en. ha 50 után leállt, és én nem indult újra, csak tekert tekert, de semmi. Úgyhogy eltoltam a szakikhoz, akik nem nagyon örültek nekem, de hétfőn kiderül mi lesz. sok jóra nem számítok. na majd jelentkezem. széles utat