Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

üdv. Vagy ami még járható és teljesen megnyugtató módszer, ha veszel valami olcsóbb olajat (természetesen belevalót) és azt pár száz km után lecseréled a szokásosra. Vagy ha ragaszkodsz hozzá akkor ugyanez kombinálva először a motormosóval. Költséghatékonyabb, mintha 1 olajcsere perióduson belül cserélsz kétszer drágább olajat. Bár én tulajdonostól függetlenül cserélném az olajat a hozzávalókkal együtt és akkor tiszta lappal indul a mutatvány.
Egyébként a nivópálca sokkal világosabb mint a kisablakban levő.
Köszi a válaszokat valószinű hogy az előző tulaj igazat mondott/kb.800-1000 km/ mert az új szűrőt és az olajat tőle vettem akkor mondta hogy még nem kell cserélni.Mindenesetre nem öntök bele semmit megvárom hogy jól lecsepegjen.
Akkor lehet (mondom lehet) csak duma volt. Ha a nívón sem látod hogy világos, akkor nem friss, de nem is jelenti azt, hogy sokat futott már. Olyan 1000km alatt már sötét színű. Szerintem cserélj mindenképp, de tisztítószert én sem használnék a helyedben semmiképpen sem. Ha az megnyugtat akkor a következő kettő olajcserét rövid futáson belül cseréld 2-3ezer km. Utána meg ami az előírt ill. szerintem annál gyakrabban bár nem vágom "Erikánál" mennyi az annyi.
Sose használtam öblítőt, félnék is tőle, hogy nem tudom maradéktalanul eltüntetni utána a blokkból, aztán menet közben is leszedi az olajat a hengerfalról meg ahonnan kell. Szerintem normál olajcseréhez fölösleges; ha a blokk jó állapotban van, akkor két olajcsere közt nem fog annyira bekokszosodni, hogy mosogatni kelljen.
Az új olaj meg minden motorban elfeketedik a használat során, ez normális. Nem mértem pontosan, de szerintem a csereperiódus felénél (3000 km) már biztos fekete az olaj. Szóval attól, hogy fekete, még nem biztos, hogy túl van a csereperióduson, sőt.
Nincs mit, örülök, ha segíthettem!
Szép napot mindenkinek remélem nem tart már soká ez a hideg idő.Tavasszal le akarom cserélni az olajat annyi kérdésem lenne hogy szoktatok-e valamilyen öblitőt használni a friss olaj előtt.Állitólag nem régi olaj van benne/az előző tulaj szerint/ csak nem öblítette át és az új olaj fekete lett.
Tuti hogy gyári megoldás, csak én (meg más GS-tulaj sem) tudott róla.
Azt hittem nagyobb a különbség a két évjárat között - nekem valami fél liter rémlett ugyanolyan hajtás mellett.

Más: az ülésmagasítós ötleted kiválóan bejött a GS-en, ha melegebb lesz, meg is csinálom. A GS-nél az ülés elején lévő műanyag pöcköt gyárilag 2 magasságban lehet bedugni (a tank alá hegesztett vasdarab alá - ez a normál helyzet - illetve a vasdarab és maga a tank közé). Ez utóbbi vagy 15 mm emelést jelent az ülés elején, csak az ülés alaplemeze meg a segédváz közé kell 15 mm magas gumi tuskókat (vagy bármit) ragasztani, hogy erre támaszkodjon az ember súlya. Oldalról alig látszik, nem sokat csúnyít a motoron és biztosan jobb lesz nekem: nem csak hogy magasabbra kerül, hanem nem is fog lejteni előrefelé. Még egyszer köszi a tippet!
Ha jól emlékszem 2000 környékén volt egy olyan frissítés, hogy állítottak a gyújtáson, és az azutáni modellek tényleg takarékosabbak, de azért a különbség nem egetverő, kb. 0,2 l/100 km-ről van szó. A karbin tudtommal nem változtattak. Többet számít a fogyasztásban a használat módja. Nálunk az ER-5-öt a feleségem használja/használta, én csak ritkán, de mindig egyedül ültünk rajta, nem volt utas meg megpakolt dobozok, max. egy hátizsák. Aki full terheléssel megy végig az autópályán jóval a sebességhatár fölött, annak elhiszem, hogy kijön az 5 meg afölötti fogyasztás. Én a fent említett üzemmódban nem mindig mértem, de amikor igen, akkor emlékeim szerint 4-4,2 volt általában, de még 4 alatt is sikerült menni. Azért írtam, hogy az én tapasztalatomhoz közelebb áll a 3,5-4,5 tartomány, pedig nekem a régi gyújtásos van.
De ez alap, hogy a fogyasztás leginkább attól függ, ki hogy motorozik, azért nem is biztos hogy jó, hogy kiemeljük egy motor leírásánál.
Az autók egyébként kevésbé érzékenyek erre, de ott is kijött, hogy mikor a kocsimat egy barátom hajtotta egy hétig, aztán én, aztán a feleségem, akkor hárman háromféle fogyasztást mértünk.
Ez nem évjárat függő? Valahol olvastam anno, hogy az újabbak (más karbi, más gyújtáselektronika) jóval takarékosabbak...
Kb úgy saccolom én is.
Mondjuk két személy meg felpakolva esetleg 5.5- re saccolnék. Viszont Gyuri barátom egyszer a horvát autópályán két személy csomag full gázzal meg bírt etetni vele 7 litert
Inkább akkor 5 körül de nem bőven 5 felett.
Megkaptad a mailt?
Megpakolva autópályán 130 fölötti tartós utazásnál észrevehetően megugrik a fogyasztás.Nem méregettem de biztos,hogy bőven több mint 5 liter.
Igazán köszönöm a nagyszerű hozzászólásokat mindenkinek.Végre egy kicsit képet kaphattam az ER-5-ről és sokminden egyébről is!Am nekem is ez volt az első észrevételem a fórummal kapcsolatban.Itt a dolgok arról szólnak, hogy ki hova megy, hogy hol volt milyen spéci cuccal extrázza a gépét. Máshol ez a műszaki tartalom feltárásáról és a tervezési/karbantartási hibák, hiányosságok orvoslásáról szól... Megnyugtató!
Szia,
én 1,97 m vagyok és két éve hajtom az er-5-t, de még sosem görcsölt a lábam rajta :) Igaz magasabb lehetne, de nekem is a naked motorok tetszenek.
Írtam..
Ja most nézem hogy már 2 órája írtad. Sorry meeting volt, most jöttem vissza az asztalomhoz.
Nem, még dolgozok... de be tudom kapcsolni, ha jó hang nélkül. Az nem fog feltűnni senkinek ha gépelek/olvasok, egyébként is azt csinálom. :)
Miki, fent vagy Skypeon most?
Szerintem is fontold meg a Versys 650 et, a suzuki sehol nincs hozzá még fogyasztása is majdnem ugyanaz
Köszi, azt hiszem az a Versys-es megoldás megfontolandó. Majd megnézem, hogyan lehetne a GS-en is valami hasonlót csinálni. Az üléspárna szerintem csúszkálhat.
Dehogy olcsó... Jártál Te már jógatanfolyamra?