Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Megemelem a palackot a gigám fölé.
A száraz bort hogyan húzod le
Ha már írjátok a befolyásoló tényezőket adnék hozzá még egyet. Más a NM lehúzása egy kenőanyaggal megkent csavarnak és egy szárazon lehúzottnak.
Dehogynem.
Lényeg, hogy én nem tépem el a csavart, te meg igen.
Csak saccra mondom.
Amúgy egy kingtony kicsi.De nem nyomatékkulcsal törtem bele,sajnos hittem a a jelenlévő nagyérdeműnek hogy nem kell.
De,nekem kell.
6 Nm. Milyen nyomatékkulccsal?
Laci érzi csuklóból mikor kezdi,és érzetre előtte abbhaggya a húzást.Legalábbis ez a kommunikáció.
Szerintem csak ahogy esik úgy puffan amikor nyúlik a menet az aluban akkor nem húzza többet.
Triumph 675,a légszűrőház.Tulajdonképp ez fogja össze a kis szívócsonkokon át a házat és az inyektort.Gyakorlatilag M5-ös,szar anyag,kis inbusz kombináció.Nagyon keveset kell rajta húzni hogy vagy az inbuszt nyalja le az ember vagy a menetet törje le a nyakról.
Ez minek a mije?
Folyáshatár kezdete. Nagyon jó. Csak a cserés csavarokat kell odáig húzni. Minden más esetben pont az a lényeg a nyomatékkulcs használatánál. hogy ne húzd odáig. A folyáshatárnál, meg utána maradandó alakváltozás történik. Pont azt kell elkerülni.
Főnök,ezt a kis cukit simán beletörtem vagy 3x,elsőre nyomaték csak érzésre normál kiskrova 4-es bit,a 2,3-di kár csak a csavarhúzószár kézben fogva óvatosan csuklóból,éreztem a folyáshatár kezdetét.és már el is folyt az a 6-Nm. .
A 3.-ra már kb 10 perc alatt kibűvöltem a beletört darabot.Azóta a kulcs mindíg remegve pár Nm-re állítva nem tört bele.
1600 pénz egy ilyen.
Csak konszenzusra jutunk........akkor én is kamingáutolok......nem mindig használok nyomatékkulcsot, de nagyon szégyellem magam olyankor.
Ne mondj ilyeneket. Itt senkinek nincs se csavarhúzó, se villáskulcs készlete. A kávéfőzőt is nyomatékra húzzák le
Vagy az is lehet hogy csak hülyeségeket beszélnek és kiforgatják amit mondunk.

Az a baj, hogy senki nem hajlandó észrevenni a másik mondandóját.
Én pl tökéletesen egyetértek Lecsóval ebben:"Nyomatékkulccsal csak, és kizárólag akkor szakít meg valaki csavart, ha az a nyomatékkulcs egy fos, nem jó az adat, nem belevaló a csavar, cserélendő csavart nem cserél valaki, vagy már előtte egy csomó okostojás tevékenykedésének köszönhetően a menet szarrá fosódott.

Vagy ezek együtt... "

Pont ezek miatt ahol nem fontos a nyomaték, átlagos csavaroknál, felesleges nyomaték kulcsot használni, mert több kárt okozhat mintha valaki aki nem fakezű simán lehúzza kézzel.
Aztán vannak az olyan helyek ahol tényleg mindenki szar nyomatékra húzza le. Pl olaj leeresztőt, meg szűrő csavaroat mindenki túltépi kézzel, mégsem láttam még olyat hogy bárki nyomaték kulccsal húzná le. Én is csak egyszer csináltam ilyet kíváncsiságból, azóta tudom hogy mennyire kell, illetve nem kell meghúzni. Persze ezt az után, hogy több órát elcsesztem azzal mire egy ilyen túltépett és összerohadt fost sikerült kiműtenem.
Kicsit átesett mindenki a ló túloldalára, egyáltalán nem azt írtam hogy abszolút mellőzni kell a nyomatékkulcsot csak azt hogy nem kell feltétlenül mindenhez.
Olvasva benneteket a nyomatekkulcsot eladom. Ajandek melle a legnyomas mero. Belefujok, megkocogratpm es jol van az.
Az első normális írásod... Egy hibával... Meg pedig az hogy ez a sok okos tojás akikkel turaztok.. Motor szerelés krémje... Előszőr is a manuális 10 000km után állítani 1 perc.. Ugyanakkor a rugósok több problémákkal is küzdenek... Egy szer a fog hezeg beragodas.. Hiába nyomja a rugó... Nem ugrik át... A másik rohant nagy probléma a melegedés... Kihules... Melegedés.. Kihules.. És máris a 20 nm rugó ki gyengül 16 nm re.... Pl csak a szám.... Máris nem a gyári értékel feszít így úgy mint minden lánc. Fele annyi idő alatt el kopik... Persze ezt nem kell komolyan venni... Hisz én nem értek ehhez
Pedig a nyomatékkulcs egy nem elhanyagolandó szerszám.
Istenek vagytok ti itt, nem lehet beleszólásom. Nem is kenyerem... :))
:))
"Van róla fogalmad hogy ma már egyáltalán nem azokat a szakítószilárdságú csavarokat adják ezekhez a motorokhoz amiket kb. 30 évvel ezelőtt gyártottak"
Nem, nincs fogalmam. Egy kínai Csongcsünön lehet, hogy szarok a csavarok, de azok javítása női munka.
Hát, kb... 4-500 saccra...
jó, dekni...
Szintén nem idevágó téma, bocsánat is érte de hány ilyen veteránt javítottál már? Van róla fogalmad hogy ma már egyáltalán nem azokat a szakítószilárdságú csavarokat adják ezekhez a motorokhoz amiket kb. 30 évvel ezelőtt gyártottak. Bocsánat hogy itt ilyenekkel okoskodok! De nekem akkor se isten a nyomatékkulcs és a szögmérő... Béke veletek! :)
Hol olvastad a szelepfedelet Lecsó?