Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Helyes.

Most nincs hangulatom ehhez.
Irta hogy a gyari ertek 90% a.Eleg egzakt szam,viszont hogy merte hogy annyi?
Nehez kerdesek.
azért ha egy acélcsavart ki és visszatekersz az alumíniumba azért előbb-utóbb az alu egyre szarabb lesz
már csak a korrózió miatt is plusz annyival lágyabb az alu hogy simán elkopik
Ebben vitatkoznék, hol melyik gépnél és mekkora csavarnál nem számít a nyomaték? Eddig nyomatékra húzva soha nem sikerült menetet tépni kivéve az a pár kamugyertya kb. 10 éve.
És ha kitépte, akkor mekkora nyomatékkal?
"Mondom jóval akkor legyünk precízek, nyomatékra húzva az előírt nyomaték előtt 90%-al téptem ki az első 3 menetet az öreg Hondámból."

Most akkor kitépted vagy nem?
döntsd már el.
De tévedtél.
Nem azt írtam hogy pontos nyomatékra húztam le, hanem azt hogy kézzel nem tépem ki a menetet.
Ezért nincs értelme nyomatékra lehúzni az ilyen csavarokat, ahol nem számít.
Nem tévedtem,valszeg nem 9Nm el húztad,csak úgy érezted annyival.Ilyen 8-9-et nem behajtóval,csavarhúzóval tekerek.
Hidd el nem te lennél az első.
Leírtam mindent, olvasd még át párszor, és rájössz hogy hol tévedtél az értelmezéssel.
A garancia fura dolog
Mindig azt kell nézni hogy a te eladott motorodra mit vállalnál
Pl vissza vinnék mert bele szakadt a menet és fizess 50 ezret megtennéd?
A használt ilyen üzlet, nagyot kell nyelni és várni a következő szopást
Blokkot azért nem akarjuk szétbombázni,, de muszáj lesz, mivel a tulajnak új a motor. "tisztességesen meg lesz csinálva". Garanciát is megpróbálják, de a legtöbb kereskedésnél a garanciapapír egy lófütyit sem ér, mert lehet rögtön megkapnánk hogy minek birizgálták stb.

Köszönöm a segítséget srácok,
Jah ha az a 11-12 Nm 90%-ával tépted ki akkor az a menet már szar volt nagyon. Vagy mégsincs a csuklódban a nyomaték.
Van egy pár motor, amit új kora óta szervizelek, közel 200 ezeres futás teljesítménnyel, első tulajtól. Azt még egy sem jött ki. Egy menetet elegendő egyszer kell túl húzni, az már károsodik. Ezt, azért elég kevés motornál, járműnél ellenőrizhető.
Az még mindig a jobbik eset ha a gyertya sérült, nem a hengerfej. Nem is értem nagyon itt alant a sok hozzászólást, hogy hogy lehet úgy szarni, hogy ne kelljen a gatyát letolni hozzá, fejen állva, csövet a gatyaszárba feltolva stb, miközben mindenki tudja, hogy szaráshoz le kell tolni a gatyát. Le kell venni oszt rendesen meg kell csinálni, akkor nem kerül forgács a hengerbe, nem baszod össze mert nem férsz rendesen hozzá a menetvágóval stb. Lesz még túra máskor is.
Nekünk is ez volt a problémánk, menetvágóval meg tudtuk volna "javítani", de a hengerfejet nem szerettük volna leszedni... a szervíben volt előzőleg cserélve, nem értem miért kell belehúzni mint az ökör. Használt a gép, de kevés kilométer, most érkeztek meg hozzá a cuccok, ilyenkor ugye a gondos tulaj meg cserélne mindent rajta...
Hali,
Bocsi, csak az idegesség, szóval a gyertya menete szakadt bele. Nem zsír új motor, használt, de két hete lett elhozva, kereskedésből. Szerelő fog majd segíteni a hétvégén, a baj az hogy így ez a gép kiesett a túrából.
A menetfúrót gépzsírba kell nyomni és akkor nem potyog bele a forgács. Igaz szinte minden fordulat után menetfúró ki, letakarít, újra zsíroz majd megint egy-két fordulat.
Persze az is fontos, hogy jól hozzá lehessen férni.
Na ez is egy tévedés.
Érzésre húzva soha nem téptem ki menetet, mert a folyáshatár előtt abbahagytam a csavar húzását, de mindenki nyomatta, hogy nyomatékre kell húzni.
Mondom jóval akkor legyünk precízek, nyomatékra húzva az előírt nyomaték előtt 90%-al téptem ki az első 3 menetet az öreg Hondámból. A nyomaték kulcs kalibrált és hitelesített volt.

Sajnos az alu elkopik, kifárad, össze ragad (galvanikus korrózió miatt) az acél csavarral, és akkor kijön a menet, az előírt nyomatékra is.
Ki lehet takarítani a gyertyanyíláson keresztül #nőgyógyász
Elég sok időt meg lehet takarítani, ha ezért nem szedjük szét az egész motort, bár az tény hogy sokszor elhangzana a "kurva anyád" szófordulat.

A behajtó fület egy rádiós fogóval le lehet törni úgy is hogy ne essen bele. Ezen felül csak a menetfúrás forgácsát kellene eltávolítani amiből ha benne is marad egy kicsi az első beindításnál távozik.

Egyetértek, én meg is csináltam a régi Hondámon az összes menetet, bár gyertyamenettel eddig csak Jawan volt problémám, sem az MZ-ből sem a Hondából még nem szakadt ki 40 év 81 óta.
Szerintem ha mindig, minden csavar előírt nyomatékra van meghúzva, nem jön ki egyik sem. Mert úgy találták ki a gyárban.
Ebbe vagy 10 éve belefutottam párszor a kamugyertyával, ha hozzáférni akkor beleszorítva valamilyen eszközt azzal ki lehet tekerni, igaz azokat újonnan betekerve nyomatékra húzba szakadtak bele és még nem sültek bele, de ha szerencséd van kijön.
aztán hogy jön ki a forgács a hengerből? mert nekünk fejjel lefelé csinálta hogy ne potyogjon bele az apraja
6-os menetet javítottam már sokat, nekem nem kell mondani hogy működik
amúgy kapja be az összes gyártó minden olyan aluba fúrt menetet ilyennel kell csinálni ahol többször van bontás
pl olajleeresztők, olajszűrőfedél, gyertya, stb
a gyárban ez nem lenne 2000ft plusz költségtől több
Arra kicsi az esély. A hengerfej alu, a gyertya acél. Inkább a hengerfej szokott engedni.
Nem kell kivenni, és gépműhely sem kell hozzá. Akár otthon is meg lehet csinálni, csak valamennyire hozzá kell férni a gyertya helyéhez.
Eggyel nagyobb méretű menetvágót áthajtják rajta, aztán az új menetbe beletekernek egy spéci rugót, ami belefeszül, ez vissza szűkíti az eredeti menetre. Jobb mint a gyári.
http://youtu.be/-_azEsNkA9Q