Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

(((Ne vedd magadra..., de a valòság az jellemzően ami Ini vázol. " Itt" már mindenki "pro", elég hozzá a ròzsaszinü paròka, hogy bármit (is) megszerelj. Elméletben mindenki tudja kivülröl a haynes manuálokat. A szerelőktöl mindenki komplett restauraciòt vár el akár csak egy " olaj csere" alkalmával is.
De hát igazából semmi " különös" a már régóta magábòl kifordult világ görbe tükre ahol nincs más csak az armagadon meg a beállított mű tökéletes" valòság.
Az emberek még maguknak sem valják be hogy trehányok felületesek sok esetben a éler sok területén. Aztán pròbálnak kompenzálni egy két esetben, de azt meg "túltolják".
Motortisztaság, láncápolás, évenkénti olajcsere, 2 évenkénti fék- hütöfolyadék dogmák...aztán szembe jön a valòság, hogy a 10 éves " új" szerzeményben még minden lötty gyári, leveszed lánckerék deklir és a formája mégis megmarad a láncsprayböl megformálva...szakaszosan nyúlott lánc - túl a feszités határon...)))
Na erre van egy történetem.

Németországi autó. Végig márkaszerivzben szervizelt, vásárlás előtti egy hónapban volt a kötelező nagy szervize (hivatalos szervizben dokumentálva) és friss műszaki.

Mi baj lehet?

Tréleren hazahozták, a honosító cég lábon nem jutott vele 20 km-re mert szorult az első fék és füstölt. A hátsó tárcsának meg olyan válla volt, hogy Schwarzenegger is megirigyelhette volna...

Nesze neked német preziciztás meg műszaki előtt adjuk el...
nem tudom higy oldották meg

volt olyan fék aminek a munkahengeréből csavarhúzval kapargattam ki a kocsonyát
olyat is láttam ahol a dugattyún a keménykróm alatt elrohadt a vas és tiszta ragya volt vagy aminek nem fém a dugattyúja szarrá tördelve a széle
Azt műszakin hogyan mennek át? Én magam szoktam a motort vinni, nincs probléma soha. Az életéről nem beszélve az ilyen tróger rídereknek...
baszki
eddig amiket vettem kivétel nélkül mind elhanyagolt volt
még a 10 év alattiak is
a 20+ évesek meg egyenesen katasztrófák voltak
én minden motort szétszedek futómű fékek bowdenek elkenőrzése-karbantartása-csere
nem akarok szopni 500+ km távol idegen országban olyan hibával ami elkerülhető
De az sem rossz ha nem hagyjuk addig elfajulni, hogy putri lom legyen már a fék állapota.
ugyanaz a betét és ugyanaz a tárcsa
felújítás előtt alig jött ki, utána meg úgy lehetett ki-be tenni mint egy 45-ös 3 gyerekes anyukába
frissen felújítva szemmel láthatóan megy vissza pár tizedet a dugattyú
Szilikonnal lefújom, folyik min az Alien nyála.
Ha feszegetni kell, az csak azt jelenti, hogy kopott a tárcsa és árokban van a betét.
Ha annyira fogja, hogy jó tárcsánál sem tudja kiszedni, akkor meg nem tologatná a motort
Te is olajozod hogy ne nyikorogjon?
Mivel nem válaszoltak megteszem én.
Ha nem szervized van csak magadnak szerelsz, akkor bármelyik kompatibilis láncszerelő készlet megfelel. Nem egy komplikált szerszám, mint mondjuk a csapágylehúzó, ahol számít a minőség.
A mocskok nem tudom honnan tudják, de amikor nekem kellett még sok pénzért sem találtam, most meg van habzsi-dőzsi, minden árkategóriában.
Én sok mindent a Lincostól szoktam venni. Mindegyik szerszámuk használható minőség volt eddig, ezért bátorkodtam az alacsony ár ellenére belinkelni.
https://pumatools.hu/-motorker...
https://lincos.hu/2850-lancsze...
Ha nem melegszik akkor normális.
Használat intenzitástól függően 2-4 évente érdemes fékfolyadékot cserélni, és akkor elpucolni, újra kenni a fékmunkahengereket, ellenőrizni a gumi alkatrészek épségét, cserélni ha sérült, vagyis szakszerűen karbantartani, akkor nem is lesz vele gond.
Az elkoszolódott, sérült, szoruló fékeknél jelentkezik csak a túlzott súrlódás problémája.
Ha gyorsan megy akkor jól tud hűlni a tárcsa
Sok szakértő ha új betétet tesz bele akkor nem takarítja a dugattyút aztán megy a retek befelé
De találkoztam olyannal is hogy ahogy kopott a betét öntögette utána a folyadékot aztán az új betét után meg szorult
Bár itt azért melegedett rendesen
De jó eséllyel nincs vele gond, de azért érdemes megnézni

Nekem örökké idős lom gépeim voltak én mindig szétszedtem és kitakarítottam, többségében ennyi is elég volt, de volt ahol cserélni kellett a gumi részeket
Annyira tuti nem ér neki hozzá, írta nem melegszik a tárcsa.
Ha lazán ki tudod venni a kereket akkor nincs gond
Ha annyira hozzá ér hogy feszegetni kell akkor érdemes egy fék munkahenger felújítást betervezni
Sok esetben a karmantyú horgony tisztítás is elég
Meg kell kenni anti cirmogóval. Az enyém is ilyen, meg mindegyik...
Ne aggódj, ez ilyen. Minden motoron hozzáér kicsit.
normális
Sziasztok, segítsetek nekem...
A motorom ha tolom hallom hogy az első tárcsákhoz hozzáér a betét. Nem fogja a kereket nem szorul semmi de hallom. Menet közben meg szoktam állni megnézni hogy nagyobb sebességnél tartós utazás után van-e melegedés de nincs. Mind a két tárcsa hideg.
Baj ez így és foglalkozzam vele vagy normális a jelenség?
Válaszokat köszi előre is.
Sziasztok.
Ha már vezérműlánc szerelés a téma, tudna ajánlani valaki bevált vezérműlánc szerelő szerszámot?
Ja, ne válaszolj, már értem. Mindig tanul az ember.
Én végtelenítve kaptam, nem bontó szemmel, és átsajtoltam az összes soron, de csak egy csapot. Bringa láncnál, amit gyakran bontogatok, így szokták.
Kettőt kellett volna csak a zárólemezen és akkor kijön párban a csap.
Ezt most nem értem.
Hogy csinálod ezen a láncon:
Bocsesz félre néztem.. nem féktárcsa... mire kell?
Több oldal foglalkozik ilyen komoly alkatrészekkel. Pl.. nagyvas.hu oemparts.hu figyelj oda no name helyeken sok gagyi van..
Üdv mindenkinek. Hol érdemes motorra tárcsaféket keresni?A múltkor valamelyik fórumon láttam valami oldalt,arra én is rámentem,jó áron volt a tárcsa,csak hülye fejemmel nem jegyeztem meg az oldal nevét.Az biztos hogy nem a motoralkatresz.eu volt.