Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nem az igazi
pl egy kocsi belterében még elmegy de ott ahol több kosz éri ezek a trutyik sosem lesznek jók hosszútávon
szét kell szedni megtakarítani és újrafasza lesz
kicsi vagy béna rejtettebb formák esetén van üveg toll avval fényesre lehet pucolni a rezet
Használjatok "Kontakt spray"-t.
nem lehet szétszedni? egy régi motoromnak a világítása volt gyenge ráadásul hol simán csak gyenge volt hol meg még gyengébb, ha basztattam a kapcsolót néha jobb lett
ott oxidált-beégett volt az érintkező( 35/35w helyett 55/60w izzó lett betéve sok éve) aztán síkba csiszoltam mindent és fasza lett, plusz relézve lett a villany
a kenéssel az a baj ha por éri akkor az ott is marad és mindig több hiába petróleum a wd40 java része egy minimális kenőanyag van benne és ez gyűjti a koszt
"De azért fura hogy 20 másodpercig kontaktos"

gondolom annyi idő kellett, hogy a nehezen járó kapcsolót a rugó visszahuzza normál állapotba.... Vélhetően a végállásban mások a rugó erők is...

De az is lehet, hogy csak erősebben nyomtam és megszorult egy kicsit a végállásban...
Amúgy most megnéztem nekem mit ír a "motorleállító" kapcsolóról. Nekem is kb. semmit, de nem vészleállítónak nevezi, csak megjegyzi hogy vészhelyzetben ezzel gyorsan le lehet állítani. Vagy politikailag érzékeny ez a téma ezért fogalmaz diplomatikusan, vagy eszükbe sem jutott a gyártóknak hogy ezen problémázhat valaki...pedig amúgy visszatérő téma, mert 20 éve is ezen vitáztunk a fórumokban a "milyen olaj a legjobb" téma mellett
Lehetséges na ezért is érdemes azt a kapcsolót használni
De azért fura hogy 20 másodpercig kontaktos. Ha nem szeded szét hogy direktben fújd az érintkezőkre, szerintem ne fújd teli WD40-el, vagy akkor sűrített levegővel veresd is ki belőle, ha mégis.
Simán kapcsolgasd oda vissza keményen, és gyorsan (gyújtás nélkül) jó esetben ezek a kapcsolók öntisztulóak, az oxidon a WD40 már nem fog segíteni, bár a mechanika kenésének jót tesz.
Semmit, de:

Nem birtam ki és kimentem a garázsba.

Kicsit meglepdőtem. Ha jár a motor és hozzáérek a leállító kapcsoló alsó széléhez finoman (tehát nem leállítom, hanem múködő állapot irányában finoman rásimitok) akkor is leáll.

Most rögtön indul utána akár kikapcsolom és visszakapcsolom (rögtön megy az ac) akár leveszem a gyujtást.)

Első terv, hogy a következő időszakban mindig ezzel állítom le, hagy járódjon. Ha nincs javulás wd40, ha ez se segít szétszedem.

Lehet nem használták eddig gyakran és meg kellene járatni?
Minek pöfögjön feleslegesen egy hosszabb pirosnál?
Ezek már nem régi szarok. 1 munkaütem alatt be is indulnak, nem bizonytalankodik, nem kell köszörülni.
Ellenben ha jár a motor, akkor felmelegszik és elkezdi nyomni a lábamra a forró levegőt ami nyáron városban roppant kellemetlen.
Ha üzemszerű is, nagy marhaság, és nem általános.
Olvasd el a használati utasítást mit ír erről.
Persze, csak a lábadra fújta a meleget... :)
De annak a ventilátornak az a dolga,az neki az üzemszerű állapota.
Mert pl a hondánál az olajat a viz hűtötte. Igy amikor nem volt légáramlat szinte folyamatosan ment a ventilátor.
Rosszul tudod.
Sose értettem aki ezen kínlódott hogy kulccsal állítsa le amikor ott van közvetlenül a kéznél ugyan annak az áramkörnek a megszakító kapcsolója is.
Majd ha már nem jár a motor, ráérek a kulccsal bíbelődni.
És nem. Nem kopik el. 1981-es motoromon már két kulcsos gyújtáskapcsolót cseréltem, de motorleállító még eredeti, pedig mindig azzal állítom le
Nem utolsó sorban vészhelyzet esetén ha nem szoktad meg hogy azonnal le tudod nyúlkálás nélkül állítani, hanem reflexből a kulcs után nyúlsz, ami sokkal bonyolultabb mozdulat sor, akkor gondban leszel.
piros lámpánál miért kellene leállítani?
sorry az elütésekért (a mondanivaló a lényeg).

Majd megkérdezek más tulajokat is, meg még normál motoros időben megnézem egyszer-kétszer. Ha ez igy normális akkor se gond, csak nem fogom piros lámpánál leállítani.
Ez biztos, hogy nem üzemszerű
Cancel.

Azt nem ertettel, miert kell neki kb 20 sec, hogy indithato legyen.
De nem ez volt a kerdes.

A gps nalam egy relen keresztul kapta az aramot (meg az elol levo szivargyujto tolto is) igy a veletlen lemerites kizart. Gyujtas raad, gps automatikusan indul. Gyujtas le vesz es ha 5 masodpercen belul nem erintem a cacnel gombot akkor ki is kapcsol.
Én a GPS-nek közvetlen az aksiról vittem áramot természetesen biztosítékkal védve.Egy kapcsoló a GPS mellett,így azzal akkor kapcsolom ki amikor akarom független hogy jár a motor vagy sem.
A vészleállító-ahogy a nevében is van,veszély esetén használandó,de lehet hogy rosszul tudom
Sziasztok! Esetleg találkozott már valaki hasonló problémával?
Adott egy aprilia pegaso 650ga ,95ös évj mkp.
Azt produkálja néha hogy amikor hidegen be indítom és oldal sztenderen van balra döntve akkor jobb oldalról hallok egy bolygós görgős csapágyhangot. Ha egyenesbe állitom vagy jobbra döntöm akkor csendben van,mindez csak hidegen pár percig. Ez az egész mintha összefüggésben lenne az állási idővel is .minnél többet áll (emelőn szokott) annál nagyobb esélyel jön elő. 1-2nap állás után még nem jön elő álltalában !
A blokk egyebként golyós főtengely csapágyazású! A motorban kevés km.van és nagyon jó allapotú!
vfr 800 x
Kérdés,hogy bug vagy feature..... .... az enyém pl sosem csinált még csak hasonlót sem. Milyen járgány...?
Sziasztok,

technikai kérdés.

Eddig (karburátoros motoron) ha városban nyáron melegben pirosat kaptam egy nagyobb kereszteződésben akkor a vészleállítóval leállítottam, (azért azzal, mert igy a GPS nem kapcsolt ki - Power managment beállítás miatt) és ha sárga lett akkor újra indítottam.

Ma nem birtam ki és az injektoros motorral kerültem itt az utcában vagy 3 km-et. Sztenderen leállítom vészleállítóval és ha visszakapcsolom nem indul el. Se a benzinszivattyú hangját nem hallom se ha kiveszem a kulcsot és újból ráadom. Viszont ha a vészleállítóval történő leállítás után (visszakapcsolom a vészleállítót) kb 20 másodperc múlva hallom az ac hangját és lehet indítani.

Ha vészleállítóval állítom le hiába veszem ki a kulcsot és adom rá a gyújtást ujból, ha a vészleállítós leállítás után nem telik el kb 20 másodperc akkor nem indítható.

Ez üzemszerú működés? Korábbi injektoros motoroknál ezt nem próbáltam.
téged nagyon kedvelnek az istenek, olyan szerencséd van mindennel hogy a mesében nincs ilyen
Miért nem vettél inkább egy robogót, és akkor nem kellene folyton szerelned! De gyakorlat teszi a mestert, és majd profi leszel egy idő múlva! Van akinek iskolában kell, hogy megtanulja miképpen kell szerelni, és van aki a gyakorlatban. De annyit a jelenségből illene tudnod hogy a benzin adagolás beszűkült! És ha keverékolajozású akkor gond is lehet, a dugattyú-henger kenés elmaradása miatt!