Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!

Egy endurora szerelnék fel egy hűtőventilátort, amit egy billenőkapcsolóval indítanék ha szükséges. Az új műszeregységem fogja mérni a hőfokot, de ventilátort nem tud indítani, így marad a kapcsolós indítás. A billenőkapcsolót relén keresztül kötném be, hogy ne a kapcoslót terheljem.

Biztos amatőr a kérdés, de nem akarom elbaltázni :)
30 - akku sarujára (piros)
87 - ventilátor pozitívja (piros)?
85 - 12V kapcsolóról?
86 - test?
Egy lengőbiztosítékot is beraknék az aksi és a 30-as pont közé.
A kapcsolón átvezetett áramot honnét szedjem? Kössem rá direkt módon az aksira, vagy a lengőbiztosíték után vezetékről kössem le, vagy a gyújtsákapcsoló után kábelről vegyem le?
Előre is köszi
Volt nekem is. Hengeres 9V fehér műanyag. Basszus a szép emlékek. Az akkut felszereltem a szánkóra és bicaj lámpát hajtottam vele.
... és nem lehetett kapni... mármint a 9V-osat...
Nekem még eredeti orosz 9V-os méretű akkuval volt, ami működött is, és valódi fekete bőr tokkal
Valahol még tuti megvan apámnál.
Mert a 9V-os túl drága volt. És a lapos elem is befőttes gumival volt .....
gyertyában ha van csak nem zavarja.......
tv már mind digitális azokat nem fogja, a kossuth rádiót meg nem sokan hallgatják már az 540esen
ilyen apám korabeliek a 2 laposelemes tuning sokol rádión
Zavarni fogja a Kossuth-ot Legyetek tekintettel az 540 kHz-en rádiózókra
Elvileg jó lehet úgy is.
nem értek hozzá csak kérdezem:
ha lecseréked ellenállás nélkülire mindet és utána olyan gyertyát teszel amiben van ellenállás az nem jó?
Sziasztok. Yamaha Fj 1100-ba kellene nekem 1db gyertyapipa sehol sem találok. A lényeg, hogy 120 fok-os becsatlakozás és 10 kOhm ellenállású. Mindenhol 5 kOhm-os van és valaki egyszer olyanra cserélte a 4. hengeren. Hol lehetne gyorsan venni itthon ilyet?
Nah, ilyen alaposan is csak magának csinálja meg az ember. Időt fáradtságot nem sajnálva magadnak mert ha másnak csinálja az ember ezt nem tudná megfizetni.
ajj
jártál már a "román" hegyekben munkaidőben?
na ott szakadó esőben bokáig sárban is szerelik a vontatókat
nem érdeklik ám őket hogy 12 km hosszú olajcsík folyik le a hegyről.....
ebből is mindjárt kettőt kell venni ugye mert egyszerre kettőt toszít be a zember ... óóó tudom én fokozni a hülyeséget ... egyszer egy zx6-r főtengelyét cseréltem ugye hajtókarostól úgy hogy nem vettem le a hengert hengerfejet .... ja és a dugó nem jön ki alul ... megspóroltam a tömítéseket de legalább rádolgoztam rendesen
Azt nézem, hogy az elöbbi csak felülröl szereléshez jó, mert nincs elég hely a hosszú spanolo hüvelynek.

Inkább ilyen ami odafér, és utána ki is lehet füzni:
https://www.ebay.de/itm/Profi-...

Igen ilyenkor látszik, hogy van aki szerszámmal SEM tud szerelni... :-D Más meg puszta kézzel, nem lebetonozott helyen is! :))))
az a horonypucoló érdekes lehet , annyira nem rosszak a lincosos cuccok még ha kicsit kínyai is a csávó nem sok motort csinál elég sokáig eljátszik a segédeszközzel is, lehet nélküle könnyebben rácsúszna a henger
lehet úgy is pláne ott ahol felülről tolod bele , de különhengeres blokknál ha még benn is van a vázban érdekes lehet ... én puszta kézzel szoktam meg egy csavarhúzóval simán helyére megy
itt a csatornabádog nem játszik mint a kocsiknál?
dugón körbetekerni majd 1 ujjnyival rövidebbre meghajtani
aztán össze kell fogni akár kézzel akár fogóval és már csusszan is a hengerbe a dugó
ha van plusz kéz nagy segítség
nem szoktam játszani , szépen berakom a csapszegeket meg a biztosító zégert gyűrűt akármit úgy forgatom hogy a középső 2 dugó fenn legyen rá a hengert óvatosan mozgatva ha kell laposcsavarhúzóval óvatosan igazgatni a gyűrűket aztán forgatni a főtengelyen és a két szélső dugesz ugyanez, van mikor forgatás közbe kijön aztán megint pászítás lényeg a türelem és semmi erőltetés
Motorja válogatja...
Az enyém például olyan, hogy van egy külön kis ablak, ahol be lehet tolni a csapszeget.... tehát alulról beleilleszted a dugót a hüvelybe, a hüvelyt félig betolod.... az ablakon keresztül bejátszod a csapszeget, aztán teljesen betolod a hüvelyt a helyére.....
Sziasztok,
Érdeklődnék, hogy sor négy hengerbe ki hogy szokta a dugattyúkat belefűzni. A blokk maga nincs szétszedve. Így a hajtókarral együtt berakás nem jöhet szóba.
Valahol olvastam, a dugattyúkat bele tolják a henger aljába, úgy, hogy a csapszeg része kilógjon a hüvelyből. Ezt követően játszák bele a hajtókart és a biztosító gyűrűt a blokkon.
Viszont a gyári szerelési könyvek, amiket eddig láttam, mind a hajtókarra felszerelt dugattyút mutatják, gyűrű összehúzatóval.
Melyik a praktikusabb?
Próbáltam youtubon keresni ilyen videókat. Nem találtam.
Vannak estek, amikor egy teszt tobbet er mint megannyi szimulacio meg szamitas. Igy tettem 18 ève, mikor ezeket megterveztem es legyartottam. Persze vegigmentem ezeket a gondolatkiserleteken, tervezeskor, anyagvalasxtaskor torekedtem a legjobbra... nem zavar ha ti itt mas eredmenyre juttok.
Area szeretnem csak felhivni a figyelmet, hogy idealism eset nincs, csak a laikusoknak. Ezert emlitettem, hogy az autok hutoje is jo van “ takarva “, meg a mototorok hutoje elott sem tiszta laminaris az aramlas . Hiszen mar elotte ott van par alkatresz ( idom, futomu,...).
"Tegyetek egy gondolatkiserletet."

Pontosan azt tettem. Veszek egy zsír új hűtőt aminek x a hűtési kapacitása. Eléteszek a szír új hűtő elé egy ilyen hálót és a kérdés arra vonatkozott, hogy mennyivel kevesebb levegő megy át a hálón a hűtőre.

Természetesen abban igazad van, hogy a hűtő teljesítményét (egyik teljesítményét) befolyásolja a teljes hűtési (ideértve a lamellák felszínét is) felülete.

Azonban azt sem szabad elfeledni, hogy ezenkívül fontos hatással van a hűtésre a hűtő felülete és a levegő hőmérséklete közötti különbség, valamint a lamellák között áramló levegő sebessége is.

Én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy adott állapotú hűtő (és ebben irreleváns, hogy új e vagy szennyezett )teljesítményét rontja a háló. Létezik a hűtőnek olyan szenyezettségi foka (fogalmam sincs, hogy az mennyi) ahol az elé helyezett háló már gátolja a működésben (vagy jelentős mértékben meg kell növelni az áramlási sebesséet (menetszél, ventilátor hosszabb üzeme, stb). Persze ekkor már csak a takarítás vagy a csere fog segíteni.

Ugyanakkor az elméletemnek némileg ellentmond, hogy a mostani autókban a klimahűtő (vagy ha van intercooler) és a normál hűtő a levegő haladási irányából számolva a beépítési sorrend.

Ezt nyilván számolni kellene, de gondolom az elfogadható, hogy kevesebb levegő megy át rajta mint nélküle.
Tegyetek egy gondolatkiserletet.
Vesdd össze az èn hutomet, ami elott van egy rm. hàló, de egyenesek a lamellak, teljes feluleten erintkezik a levegovel, mert olyan mint mikor kijott a gyartbol.
Majd ezzel szemben ott all egy peldany aminek sarral, bogarral es egyeb szennyezodessel tele vannak a lamella közei, söt mèg tertek egy ket kiserletet is a megtisztitasara magasnyomasuval.
Amugy ott hibazik a szamitasotok, hogy a huto hasznos felulete az nem szellessege x magassaga, hanem a lammellak felulete.
Amugy mint mondtam nekem soha semmi bajom nem volt a vedohaloval a huto elott. Nyilvan, ha most valaki felteszi motorjara, amin el van mar felig dugulva hutorendszer, meg szet van rohadva ... a lenyeg, a szar nem kell rúzsozni.
Bogár, igen, az volt dögivel. Sáros lé is olyan, hogy ha messze vagyok a lakóhelytől és visszafelé elkap az eső. Ha nagy a valószínűsége, akkor el sem indulok.
A korábbi gazdája volt hanyag.
Sajnos.