Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem ezüst szürke kalapácslakk szerűvel van lefestve gyárilag, ugyan azzal mint a sárvédők.
Annak idején volt több darab is.... vegyesen ES/TS... egyiknek sem volt festve az alu váza.
Köszönöm az infókat.

Akkor ha jól értem nem porfestve volt a váz. Valakitől régebben ilyen infót kaptam :(
Egyébként nekem is ez volt a valószínűbb, hiszen akkoriban biztos nem nagyon volt elterjedve a szinterezés.

Egyébként ha most szintereztetem és aztám OT-ztatni szeretném az jelenthet gondot?

A sárvédő színe kicsit elüt a sárvédő toldattól és az első sárvédőtől, ezért úgy gondolom GTVili-nek lesz igaza, szerintem sincs festve.
Nekem meg ugy remlik, hogy a sarvedovel azonos szinu volt, matt aluszinure festve.
A sajtolt lemez vaz pedig siman zomancozva volt, nem porfestve.

Korabeli kepek alant, hatha segit
http://www.ostmotorrad.de/mz/t...
Szia!
Ha emlékeim nem csalnak, a vázöntvény csupasz alu, sosem volt festve. A lemezváz fekete volt, az egyszer biztos.... 😄...de, hogy szinterezve lett volna.... 🤔
Sziasztok,

Egy 1983-as MZ TS 125-ös felújításában vagyok és az alábbi kérdéseim lennének, hátha valaki tud segíten.

1.
A hátsó sárvédő (csatolt képen bekarikázva), mármint a nagy öntvény rész az eredetileg festve van szürkére?
Vagy egyáltalán nincs is festve és csak a tiszta alumínium színe látszik?

2.
Mit javasoltok a váz és egyéb fekete alkatrészek újrafestésénél?
Porfestés vagy oldószeres festékszórás?
Ha jól tudom, akkor az eredeti porfestve volt, ugye?

Előre is köszönöm a segítségeket.
Tisztelt ETZ-sek!
15 éve azt olvastam egy fórumon, hogy az Izh 49 / 56 és az Izh 350 csepptankja kis átalakítással könnyen átszerelhető ETZ-re. Akkor gyorsan be is szereztem két ilyen tankot, le is alapoztam cinkromátos rozsdagátló alapozóval, de a beépítés előtt az ETZ-t totál kárra raktam. A két tank pedig azóta porosodott a padlásomon. Most találtam meg. Ha valakit esetleg érdekel 12000Ft/db áron megválok tőle. (Mint a képen)
👍️
Én nem is értem hogy csinálják ezeket, nem akadt egy gyári amiről lemásolják?
Sajnos az MZ szerelésben már nem az a nehéz hogy igényesen szerelj, hanem hogy megtaláld ezeket az elcseszéseket és megfelelő alkatrészt vadásszál.
Nagyon köszönöm a segítséget, megoldódott a probléma. Valóban a bütyökkel volt a baj. Kaptam egy eredeti 86-ps gyártásút és lehetett gyújtást állítani. Visszavittem a boltba és mondtam, hogy ez nem csak drága, de alkalmatlan is. Visszaviszik a gyártónak, kíváncsi leszek a végére.
Forgórészre gondolsz. Ki lehet préselni a kúpot a tekercselésből, de a megszakító erre a kúpra csatlakozik emlékeim szerint, nem tud elfordulni.
Utángyártott bütyökkel már én is szívtam meg, de ha nem illeszkedik rendesen felfekszik és kicsit megbillen, akkor is tud furcsaságokat csinálni, pl kétszer szikráztat, meg ilyenek. A horony illeszkedését és sérüléseit ellenőrizd.
Órázd ki a belső peremét annak centrikusnak kéne lennie. A csavart kiveheted addig is, nem szokása kiesni.
Igen, leírtam. A forgórészben van a kúp, azt kellene vhogy kiszedni és elfordítani. Vagy a a végét, ahová a bütyök illeszkedik. Nem jövök rá a hibára, pedig biztosan valami triviális...
Milyen állórész-belsö kúp? Az állórészen csak egyféleképpen tudod rögzíteni a megszakító alaplapot, néhány fok állítási lehetőséggel. A forgórészen van rögzítve a "megszakító bütyök " lásd alább a képen. Azért kár új teljes forgórészt venni. Szerintem ez lehet TALÁN elékelve, bár az nem kis szakbarbárságot engedne feltételezni a gyártó részéről...
Az volt az én ötletem is, vettem egy másik forgórészt, de egyformák. Az állórészt szét lehet szedni? Mintha a belső kúpot ki lehetve szerelni valahogy.
Pedig ez nagyon ugy hangzik, mintha a "bütyök" el lenne ékelve 180 fokkal...
Üdv mindenkinek! Segítséget kérek, mert valamit nem jól csinálok. Sok éve javítok MZ-ket, ETZ-ket, most mégis kifogott egy ETZ rajtam. Nem tudok gyújtást állítani, valamit elrontottam, de nem jövök rá, hogy mit. Ha beállítom a megszakító hézagot, akkor a nyitást nem lehet a felső holtpont előtt állítani., csak az alsó holtpont elé. Olyan, mintha 180 fokkal el volna állítva a főtengely. Pedig persze nincs. Nem lehet, hogy a "bügyök" nem ETZ-hez való esetleg, azt is most vettem. Ha valakinek van ötlete megköszönöm...
De igazad van.
Én a féknyeregre gondoltam.
Nehogy fogóval cseszd szét a dugattyút. A gányolt MZ-kért nem adnak sok pénzt.
Sűrített levegővel ki lehet nyomni, csak vigyázz tegyél mögé rongyot mert elég nagy erővel fogja kilőni. Kezed se tedd oda.
Jól emlékszel, van ott gyűrű és nincs füle mint a segernek általában, csavarhúzóval lehet kiszedni. De ha össze gyógyult akkor nehéz. A tengellyel együtt kell kihúzni.
Hú de régen csináltam én is de valahol van szerelési könyvem hozzá.
Nem tudom, hogy jól emlékszem-e, de mintha lenne egy seegergyűrű , ami fogja a dugattyút a főfékhengerben. Nem lehet, hogy amiatt nem tudod kivenni?
Az első etzm pont ugyan ilyen volt.
Van valahol egy marék visszajelző izzóm hozzá.
Hansi. Ez egy kincs!
Azóta eljutottam odáig, hogy tettem bele egy akkumulátort, minden izzó működött, az üres és a refi visszajelző nem működik, de még nem foglalkoztam vele. Karbi kitakarít, új úszó kellett, kilyukadt. A tank rozsdamentes, csapot csak takarítani kellett. Tankot feltöltöttem, azokkal a beállításokkal, amelyekkel anno eltettem (mindenféle spray rásegítés nélkül) 6-8 rugásra simán indult. Most a főfékhenger a fő gond mert a gumi egyszerűen lebomlott és elfolyt. A munkahengert nem tudom kihúzni, lehet hogy komplett csere jön.