Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Segítek még egy kicsit, hogy lásd egy 4000km-es teszten a láncolajzó "káros "hatását a láncra ÉS a gumira.

https://www.sportmotor.hu/albu...
„ Srácok,gondolkozunk már egy kicsit azon,hogy egy motorkerékpárra automata olajozót szerelünk fel!!!?Mi a cél? “

Ez gondolkodas nekem 2009- ben megtörtent. Azt tett követte… 5 sajat motorra, meg kb meg ennyi haver motorjara került fel olajkenes.
Szivesen segitek neked is megepiteni a sajatod, vagy kivalasztani a boltban kaphatok közül.
Az olajkenesnek nagyon sok elönye van, es keves hatranya. A spray-k viszont pont arra jok hogy tönkretedd vele idö elött a lanchajtast.
Már megbocsáss, de...gondolkodni neked kellett volna mielőtt (helyett) idehánytad ezt a sok sületlenséget...

1.      A cél: nem 1-2 ezer kilométer, hanem minimum élettartam duplázás, felesleges időráfordítás és kínlódás mentesen. Az én „új „ láncomban 30ezer km van, és a felrakása óta egyszer állítottam utána.

2.      A legjobb minőségű láncspray... és? Ugyanolyan szar lepucolni a lánycról, mint a rosszabbat. A kis lánckerék környékéről ne is beszéljünk... Egy jól beállított láncolajzó semennyire nem koszol, nem fröcsög. Erről pár éve töltöttem fel egy tesztet, pont az ilyenek miatt (kedvéért?...), mint te...

3.      Én személy szerint nem számolgatom, mennyibe kerül a motorozás,  sőt... megkockáztatom,  hogy többet költök gumira/benzinre, mint te. Nekem ugyanis nem 4-5 év 27ezret menni a motorral. Egy szezon 10ezer km, vagy több. Pedig csak jó időben és április-október között motorozok. Általában,  ha elindulok, 600-1000km körüli a táv (Nem, nem egy nap. Mielőtt ebbe kötnél bele.)

4.      És ezt már a következő hozzászólásodra írom.:

Ha vennéd a fáradságot,  és utána olvasnál (akár itt, ebben a topikban is) nem kellene találgatnod és hülyeségeket irkálnod .

K.István már többször többeknek leírta,

-         hogy hogyan és miért nyúlik meg a lánc.

-         Mit okoz a sprayhasználat, hogyan tapad bele az út pora

-          milyen módon keni és ápolja az olaj a láncot

Olvass, figyelj, tanulj!

Örülök,  ha segíthettem.
Béke veled.
Ahogy Zoli írja, ezer éves téma ez, de régebben több kolléga 100000km-es láncokról is hírt adtak (magam is láttam ilyet) és pont ahogy szintén írta a csapokhoz jut be az olaj mikor a gyűrűk megadták magukat (meglepően hamar bekövetkezik ez, de hát nem szoktuk szétnyomni a láncszemeket, hogy tényleg így van-e).
Pedig de,a gond hogy a gyuruk nem orokelet,oda bejut a viz,kimossa a gyari zsirt,rozsdall,ez amikor osszeall egy szakasza,amikor sok szemnel ilyen bejut a por,homok,ido elott koptatja a kenoanyagat vesztett csapokat,igy lesz nyult a lanc.A lancszemeket meretezik erore,attol amit a motor lead sose nyulna meg,a csap kopastol igen.Ezert jo olajozni.
Beprobaltam par menetet olajzoval,nem volt turelmem beallitani,vagy gyari hibas scottoilert vettem.
Amugy az olajzo a tuti.
Majd nekifutok,mert nagyon rossz melo a tisztitas,ezert megerne.
Zoli,az olaj vagy akármilyen kenőanyag csak a görögök alá tud bejutni.A zárt láncok csapjaihoz nem jut kenőanyag.Ezért nincs értelme,mert a nyúlás nem a görögök olajozgatásán múlik.Azért mosogatják meg fújják be,hogy ne csörögjenek .
A takarítás,az elég gyíötrelem már 3000Km után.
És nem 1-2e km,hanem durván 60e amivel növeli.
És tényleg a trükk abban van hogy hogy lehet helyesen beállítani,ne szórja,de legyen rajta olajfilm.
Srácok,gondolkozunk már egy kicsit azon,hogy egy motorkerékpárra automata olajozót szerelünk fel!!!?Mi a cél? Talán 1-2 ezer kilométerrel tovább tart a lánc.Ilyesmit ipari gépekre,vagy egy trágyaszóróra szerelnek fel.A legjobb minőségű lánc sprayt veszem,és még így is itt ott kicsapódik a burkolatokon.Hát az olaj mit fog csinálni?Talán még a gumira is jut belőle.Rendszeres kisebb tisztogatás és befujogatással elmegy 27 ezret egy láncszett.Ez legalább négy öt évi motorozás.És higgyétek el nem ez a legdrágább tétel .De lehet,hogy vannak akik azt számolgatják mibe fáj nekik egy kiló méter motorozás. 🤔
Sziasztok, 2000res évj YZ426ba keresek olajat. Utolagosan hüvelyezett, felújított, enduróra használom azt is csak finoman. Motul 5100ra gondoltam, jó lehet ilyen felhasználási körülményekre? Vagy 7100?
Helló Sanyi!
Sikerült már bekötni a Scottit?
A tartályt hova tetted? Tudom legjobb függőlegesen vagy annak közelében, de mennyire hátrány ha kb. 35-40fokos szögben helyezhető el? Amint nézem függőleges helyzetben sem tud a teljes mennyiség kicsorogni, pici marad benne nem?
Szia,
Én Scottoiler e-System V2-őt használok dual fejjel (Scorpion). Ugyanannyi olajat nyom szerintem, oldalanként 1-1 kisebb adagban - az olajozó menüjében nem találtam külön a dual fejre vonatkozó beállítást.
Ha már viszkozitás.

Hogyan viselkednek azonos viszkozitású olajak adott hőmérsékleten,.

https://transmoto.com.au/compa...
DE abban igazad van, hogy azonos ár mellett a legjobbat kell(ene) beletenni. Csak a különbség érdekelt, illetve a piaci magatartás, hogy ha van különbség akkor azonos már mellett miért nem "halltak" ki az ásványi olajok?
Nem. Az a kérdés, hogy van-e különbség. Mert az ár közel hasonló és eddig mindig az volt, hogy az ár sorrend ásványi, félszintetikus, szintetikus. Itt meg ez nincs.

Tehát itt úgy tűnik, hogy az ár nem tükrözi a minőségbeli különbséget (ami vagy nincs vagy.. nem tudom)
Nem megbántani akarlak de itt a legtöbbünknek több mint fél liter kell száranként,és senki nem panaszkodott hogy 2 litert kell venni.Ha jól értem, te a 2500 kontra 1800 vagyis 700Ft-on rágod a sz@rt miközben most cserélted le több milliósra a verdádat.Tudod : majom-banán....
KIcsit lehet keverednek a 0,5 és 1 literes kiszerelések árai :(. Szóval a kérdés, hogy van-e érdemi különbség.
Sziasztok,

villa olaj kérdés (mivel több mint 1 liter kell nem akarok még egy flakont kerülgetni ).

Szóval itt is találtam ásványit (pl Repsol 2500 Ft/liter), félszintetikust (Pl Motul 2500 Ft/liter) és szintetikust (Pl elf 1800 Ft/liter) vagy liqui molly 2500 Ft).

Vannak érdemi különbségek?
Használ valaki ezen a scottoiler v systemen dupla végű fecskendőt? Ami a lánckerék mind két oldalát keni? A kérdés hogy ugyan annyi olajat adagol két részre osztva?
Amúgy én is ezen a véleményen vagyok, olaj és kész, inkább kevesebb mint több, ennyi.
Ezt nem hiszem el hogy nem mérted le.
Az időzítés nekem meg olyan 4 és 5 fokozat közé van belőve, a jó Isten tudja mennyi idő ez, olajos azt kész.
Sajna ezt nem fényképeztem túl anno, mostanában meg egyáltalán nem :)
Ennyit találtam:
Hello Fischi. :) és végül neked mi ami bejött beállítás, mennyi idő alatt cseppen?
Szia!
Akkor jól emlékeztem, anno is veled kooperáltunk wick ügyben. Ha rendelsz akkor nyugodtan nekem is3- at kérhetsz, ésa szokásos módon rendezzük. Még írok priviben! :)
Én nem kókányolok az ecsettel,mert az az igazság, hogy max annyiban játszik szerepet az ecset elől, hogykicsit több olajat tárol, de amúgy felcsapja a lengővilla tengelyéhez, aztán ott is marad :P Szóval akár lenne vagy sem, nem sokat számít, bár tény, hogy vele kicsit jobban ken.
Linket nem tudok küldeni,keresek egy képet mindjárt inkább..