Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"Én biztos,hogy nem fogom infúziós csövekkel ,kábelkötegelőkkel csúfítani a kedvencemet."

-Miért kéne elcsúfítani? Igényes megoldásról, kivitelezésröl hallottál már? Csak magam nevében tudok beszélni, de keresgélheted a motorjaimon a rendszert, mert szinte semmi nem látszik belöle. Ha tákolsz, vagy kisérletezel, lehet elsöre nem jön össze minden, de mint minden mást, ezt is folyamatosan lehet csiszolni, finomitani....akárcsak a tudást! :)

"Tíz ezer km- re vetítve ,kb egy év 480e Ft ba kerül ,ehhez a kb 15e Ft lánc kopás elhanyagolható."

A legtöbbek hozzáállásával sok témában az a gond, hogy csak magukból tudnak kiindulni, és nagyon szeretnek csusztatni, elhallgatni, elferditeni dologokat. Sajnos (vagy szerencsére) nem tudja mindenki maga karbantartani, cserélni a lánchajtást (sem), így ennek nem pusztán egyszeri anyagi vonzata van. A legszélsöségesebb esetben (amivel te is szoktál jönni) beviszik a márkaszervizbe a motort. Ott jellemzöen komoly orabérrel, és a gyári alkatrész árával terhelik meg a tulajdonos számláját, meg hosszabb rövidebb ideig nélkülözni is kell a jármüvet. Ès mindezt nem azért, mert mondjuk nem ért hozzá, hanem mert nincs helye szerelni, nincs ezért szerszáma sem, vagy ideje nincs rá, mert elfoglat ember (pl család, és egyéb nem motorbarát szervezödések). Sokan(én is) azért is szeretjük az olajzó rendszert, mert nincs helyem, idöm takarítgatni feleslegesen a gépet. Akár egy szezont le tudok motorozni, hogy nem kell hozzányulni a jármühöz. (csak pumpálni, tankolni). Nincs láncfesszeség állítgatás, suvickolás...Egy normálisan karbantartott motor ezt simán tudja. Az hogy vannak kényszeres tisztaságmániás tulajdonosok, és ezt mint egyfajta önkifejezést vetitik ki a szemlélöknek, azzal én müszaki szempontból nem tudok foglalkozni.
Szóval akkor mennyiért cserélnek a duci szalonban a panagilén láncot a gyári ajánlásból vállasztva? :)

"esetleges gyorshajtás bünti"

Ez amikor megy a terelés! :) Müszaki érveket kéne sorakoztatni jelen témában...

"Az,hogy működik? Igen!!!"

Nem ez jöt le az eddigi álláspontodból...picit csúsztatás szagot érzek, de elfogadom az eröfeszítést.

"Hányan raknak fel ?"
Nagyon sokan, és fejlett országokban is komoly hagyománya van.

"Profi szerelő vagyok,műhelyem van nem most jöttem le a falvédőről."

Azért mint arra több pontban rávillágitottunk bizonyos területeken, hiányos téves a tárgyi szakmai tudásod, abban legalábbis amit itt most "megvillantottál". Hogy ne csak rébuszokba beszéljek. A lánchajtásról, annak szilárdsági méretezésének ismerete te levezetésed alapján nem túl meggyözö. A tribológia terén is vélek felfedezni némi hiányosságot, rosszul informáltságot...

"Bocsánat ,mert elvicceltem a dolgon egy kicsit"

Èn elfogadom, de nem olyan viccesen hangzottak a posztjaid. Lehet persze csak a az én (mi) humorérzékünkel van gond. :)
Köszi! Na hát így nem kerestem. 😁
Nincs nagy üzleti érzéke a csókának. Letiltotta a Google-t az oldaláról, így nem is dobja ki semmilyen szinten ha keresem sem.
A DucDucGo viszont első sorban hozza.
Éppen par hete segitettem rendelni alkatreszt egy 10 éve müködö rendszerhez. Az IC feküdt ki… Elö szokott fordulni…, de amugy ez inkabb nagyfiuknak valo, akik azert rendelkeznek valodi tudassal, szakertelemmel is. Anno epitettem ilyen rendszereket bérbe, aki atlatta meg aki teljesen jaratlan volt, azokkal volt a legkevesebb „garis“ gond… Aki viszont tulbecsulte a hozzaerteset, na az kepes volt meg a vonatfuttyot is tonkretenni…;)
A huszadik század derekán volt ilyen szerkezet motorokon.De nem hittem volna,hogy reneszánszát éli a MEGOLDÁS.Én biztos,hogy nem fogom infúziós csövekkel ,kábelkötegelőkkel csúfítani a kedvencemet.Tíz ezer km- re vetítve ,kb egy év 480e Ft ba kerül ,ehhez a kb 15e Ft lánc kopás elhanyagolható.Akinek a lánc kopás a legnagyobb költsége ,hát kísérletezzen.Az esetleges gyorshajtás bünti ehhez nincs hozzáadva.Mert ugye ez nem ritka motorosok között.Az,hogy működik? Igen!!! Hányan raknak fel ?Nem tudom,de ez nem is érdekel.Mivel soha sem lessz hivatalos adat.Én csípem a bütykölős szerelgető egyéneket,főleg akik még értenek is hozzá.Profi szerelő vagyok,műhelyem van nem most jöttem le a falvédőről.Mindenki egyéni dolga eldönteni mit rak fel a járgányára.Bocsánat ,mert elvicceltem a dolgon egy kicsit.De mindenki azt csinál a motorjával amit akar.Jó szerelgetést és motorozást. 😉
Elárulom. A szükséges mennyiség akkor is rajta marad. Ez gyakorlati tapasztalat, nem fotel okoskodás.
Gratulálok. Megtaláltad a leginkább túlárazott megoldást az önigazolásodhoz 😂
Ugyan ezt össze lehet rakni 10ezerből is, de más néven gyári rendszereket is láttam már 40ezerért.
Régen a "Mc Coi" volt ennél nagyobb tudású, és jóval olcsóbb, de már nem találom a céget. Biztos hogy a kínaiak csináltak olcsóbbat és jobbat, ezért szűntek meg.

De itt a legtöbben maguk rakták össze, mivel egy 12V-os mágnes vagy vákuumszelep, egy tartály és némi cső kell a dologhoz. Ez már tökéletesen ellátja a feladatát. Aztán ha csicsázni akarod akkor lehet rá tenni mindenféle fúvókát ami direktben csepegteti az olajat a tömítőgyűrűkre, ezzel tovább növelve a hatékonyságát, vagy ráteszel egy vezérlő elektronikát ami a különböző időjárási viszonyok mellett is optimális kenést biztosít.
Persze ha te nem tudod megcsinálni, hát van ilyen. Vagy sok pénzért rábízod a szerelőkre, vagy fújkáld csak nyugodtan, sokan csinálják ezt is. Nem akar senki meggyőzni arról hogy neked láncolajozó kell, de kérlek te se akard meggyőzni a társaságot hogy amit közvetlenül tapasztaltunk azt te jobban tudod 😘
Ja és ugye itt van pár gépészmérnök, motor és autó szerelő, műszerész, akik ezt még tanulták is, valamint bizonyítványt is szereztek a tudásukról, de te náluk is jobban tudod. 😆
" A doboz hátán ott virított a SAE 80W-90, mint ajánlott láncápoló."
Ebben nincs kulonbseg a lenoanyagok kozott. Mindegyikbol valik le a feluletekrol hasznalat kozben... csak mas dinamizmussal, mas szennyezetseggel, mas mèretben...csak meg 50 ekm - t megyek 1 liter olajkenessel, es szarazronggyal barhonnan letorlom, addig spary-bol ennek a mennyisegnek tobbszoroset veszi fel a lanc( lancok) foleg a futasteljesitmenye vegefele probalnak vele rakompenzalni az egyre gyakoribb kopasnokozta nyulasra. Itt emliten meg mindig, hogy a kerek- allito csavatok is kevesebbet vannak buzeralva, mert ritkabban kell utana allitani. Nem jellemzo a szakasos nyulas sem, ami pont a helyenkent tonkrement tomitesek okozta elotehaladottabb kopas egyes serult szemekben.

Es igen van hatranya is a olajadagolos kenesnek, de akik hasznaljak egyutt tudnak vele elni...
Es akkor most kihagynam a oldoszer szuksegesseget a spray hasznalatnal...
Es amugy mindenki utalja takaritani, foleg masok utan, mikor veszel egy motort, vagy behozzak a szervizbe, aztan van hogy bele van kövesedbe a deklibe es ugy kell kivesni...
Tehát jól gondoltam. Semmi utánaolvasás, stb nélkül LETT egy véleményed olyasmiről, amiről halvány lila fogalmad sincs és fontosnak tartottad beböfögni ide... Ember!!! vedd már a fáradtságot, és olvass utána, legalább itt, ezen a fórumon!...

Minden IS, amit te itt felhoztál "ellenérvként" már százszor és minden oldalról körbe lett járva, meg lett cáfolva, de te fejből nyomatod itt az okosságot a sok hülyének... Gratulálok!

Az olajnak pontosan az az egyik előnye a sprayvel szemben, hogy a nagy kerületi sebesség/ centrifugális erő hatására lerepül a lánckerékről és viszi magával a porszemcséket, tehát nem marad ott a láncspraybe ragadva és így nem is tudja csiszolni a csapjait.
Nekem 12 ève tudja a sebesseggel progressziven novelt adagolat a rendszer. Es tudok esomodot kapcsolni, ami lefelezi a tavot ket adagolas kozott, van rajta egy fokozat ha terepre, homokos, foldes, soderes utra kanyarodnek...ezen ia egy megvalasztott emelt mennyisegu, rovidebb tavonkent van felhordva a kenes....
De a sima ejtotartalyos rendszerem is ellatja a feladatot az 1-2 percenkenti cseppentessel, ha hazaugrok autopalyan nemetbol. Van olaj a lancon ha vegsebesseggel dongetek a gsxr 1100-el vagy ha falun megyek at 50- el...
Eleg sok mindent leteszteltem mar keresztbe kasul...
Èletben tartok egy 86- ban gyartott Sr 500 eredeti o- gyurus lancat is ezzel a adagolos rendszerrel, 30 ezer van kb most a motorban, lancban, es vagy 5-7 evet egy garazsban, hogy senki nem nyult hozza...
Jók az érveid,szerinted milyen tempóig van haszna?A túlzott kerületi sebességnél mi fog rajta maradni az olajból?
"Ez az olajos kenés a régi szoci motoroknál volt jellemző.Pl Simson.De akkor még Nem léteztek X vagy Z gyűrűs láncok"

Nem vagyok kompetens, bevallom, nem is szándékom senkibe belekötni... Kardános, lomha motorokkal foglalkozom leginkább, de időnként becsúszik egy-egy láncos. Vulcan 800-ason cseréltem láncot tavasszal. DID 530VX3 ment rá, amit én relatíve modernnek érzek. A doboz hátán ott virított a SAE 80W-90, mint ajánlott láncápoló. Szóval szerintem nem szoci vs. modern kérdés ez, pláne, hogy az MZ, Jawa és Simson is tokozott láncos volt, amit zsírozni kellett. Lehet, nem mutatós, de hogy kurva praktikus, az hétszentség. Egy Yamaha XV1000R-ről 90 ezer környékén vettem le a gyári eredetit.
"Nekem nem gond minden gurulás előtt lekezelni a láncot." Nekem nem gond egész úton terheléskor-üzem meleg állapotban folyamatosan fenttartani a kenést-kenöfilmet a lánchajtáson.
Neked hogy néz ki vajon a kenés jósága az utolsó szakaszon, vajon biztos hogy következö spray használat elötti 50-100 km-en is kielégitö volt a felhordott, fentmaradt, szennyezett kenöanyagod kenése a lánchajtásnak.

"Én még az előzetes oldószeres pucolásnak sem vagyok a híve.Mert rongálhatja a tömítő gumikat"

Erröl is tucatnyian megbizonyosodtak, hogy talán a fékfolyadék az egyetlen anyag amiben bedagadnak tömítögyürük, sok egyéb, mint petroleum, benzin, gázolaj, wd40...vagy a drágán mért "lánctisztitók", nem bántják a gyürük anyagát, max ha megsérültek, kimossák a gyári kenést a láncszemböl. A sérülést viszont a maguk a spray-be beleragadt abraziv szemcsék okozzák...Sehol egyetlen egy szervizkönyben nem ajánlanak spray-t a lánc karbantartásához, hajtómüolajat viszont mindenhol. Egész véletlen a srác is ezt hozta ki gyöztesnek.

"A normális spray kenőanyagok ápolják a gumi tömítést," -->Ismered a "fa" testápolót? :) na mert ezek a spray-k pont ilyen jól teszik a dolguk! :-D

"magasnyomású mosóval sem mosom a láncot" -->Nagyon diccséretes...

"Ez az olajos kenés a régi szoci motoroknál volt jellemző.Pl Simson.De akkor még Nem léteztek X vagy Z gyűrűs láncok"
Ha picit közelebbröl megvizsgálod a lánchajtást, akkor láthatod, hogy a lánc a lánckerekekkel több helyen érintkezik, ahhol surlódás jön létre, így kenés szükséges. De sajnos csak a lánc belsö szerkezet van tömitéssel védve...a többit az olajjal lehetett régen is most is karbantartani. Az olaj korrozzió gátló, sürlódás csökkentö, és ez miatt csökkenti a üzemi hömérsékletét is a láncnak, ami miatt jóval késöbb degradálódik a zárt térben lévökenöanyag kenési képessége is... a sprayval ott tartott abraziv szemcsék növelik a surlódást....
https://www.muziker.hu/scottoi.... Közel 100000ft Erre gondoltál?Vagy a pottyantós 8 -ezeré? 😁Nekem nem gond minden gurulás előtt lekezelni a láncot.Én még az előzetes oldószeres pucolásnak sem vagyok a híve.Mert rongálhatja a tömítő gumikat.Lefújom és letöltöm a két oldalát,hogy oda semmi ne ragadjon.A láncomban 8-e km van,még nem kellet feszíteni rajta.Az olajjal van egy öntisztuló hatás,de az valahol kicsapódik a motoron.Nem csak a lánc felett húzódó burkolatokon.Még nem találkoztam ilyen motorral,amin lett volna ilyen.Marha kíváncsi vagyok hogy néz ki a motor hátsó fertálya.A normális spray kenőanyagok ápolják a gumi tömítést,zajcsillapító hatásokuk mellett száraz kenőanyagot juttat a görgők alá.És még egy valami ,magasnyomású mosóval sem mosom a láncot,mert víz juthat a csapokhoz.Ami korroziót okoz,gyorsabb kopást eredményez.Ez az olajos kenés a régi szoci motoroknál volt jellemző.Pl Simson.De akkor még Nem léteztek X vagy Z gyűrűs láncok.Az O gyűrűs fékezi a motort és hamar megkopnak a gyűrűk.
Ezer éve van ilyen. Figyeli a sebességet, hőmérsékletet, esőt, mindent, és ennek megfelelően szabályozza az olaj mennyiségét.
Mi megcsináltuk versenyzésre az olajleeresztőt a telóra, hogy gyorsabban tudjunk olajat cserélni benne.
Simán tennék bármilyen láncos motorra. Kívülről nem látszik.
Kerékcsapágy nem lánc. Teljesen más igénybevétel miatt ott bőséggel jó a zárt csapágy gyári kenése a teljes élettartamra, ugyan úgy ahogy a zárt tokos láncnál is egyszer kell bezsírozni a láncot, mert még hengert is gyakrabban kell fúrni egy ETZ-n mint láncot cserélni.
En lancfuresz olajjal kenek minden motorom lancat...es vagy egy tucatnyi ceg arul ilyen rendszereket 1-2 evtizede..., csak lathatoan neked uj a tema.
Nagyon rosszul kozelited meg a temat. Sok a targyi tevedesed ezekben a muszaki temakban. Rossz hasonlatokat hozol.

Amugy barmelyik motorra felszerelheto kenorendszer. Van ami ököl nagysagu. Az " öntözörendszer" amugy igen takarekos. Kb 1-2 dl olajjal egy szezont 5-10 ezer km-t el lehet menni.
A kerekcsapagy zart rendszer, akarcsak a teleszkopok... a lanchajtas csak regen volt az a mz, pancsi idejeben...
Amugy fel tudod hordani az olajat kezzel-ecsettel is. Nem kell hozza rendszer. Volt aki 2-300km- kent egy 5-10ml-es fecskendovel kezelte a lancot. Erre cserelte le a sprayt. Elsokorben neked is ezt javaslom. Sokkal konnyebben le fogod tudni kuzdeni a paradigmakat, korlataidat. Ha megnyugtat, nem te leszel az elso...
Sokan hazilag, gombokert osszedobnak egy sajat mukodo redszert. Itt meg lehet mutatni a valodi szakertelmet, meg a beallitas soran. Minden mas csak üres beszed.
Itt a nagy ötlet,kell szólni a Stihl-nek ,hogy fejlesszen már ki a motorokhoz automata lánckenő szivattyút.Csak hogy ne legyen gravitációs! 😄.Gáz állás szögre egyre többet adna,hogy biztosan kitartson 1000000 kilómétert.Már rég beállt a motor de a lánc!!! Na az bírta mert olyan fejlesztést kapott ,hogy megirigyelné bármelyik motorgyártó. 😂
Na akkor most már tegyük automata olajozót a kerék csapágyakhoz,fúrjuk meg a teleszkópok alját,hogy szétszedés nélkül lehessen olajat cserélni bennük.Egy szép már ékszerek tartott ,mondjuk újszerű motorra ki szerel fel ilyen öntöző rendszert.Valaki rak ilyet egy Panigaléra?
Azért most se nagy összeg a gyűrű nélküli
https://szaszmotorshop.hu/d-i-...
Annak is ki lehet tolni az elettartamat. Volt ilyen a munkabajaros motoromon.
Szerintem ugyanaddig mint a gyűrűs. A lényeg, hogy az olaj eljusson a csapokhoz a gyűrű nélkül ez még könnyebb. Volt anno haver aki feltett gyűrű nélküli láncot túragépre, de olajzó nélkül, nem emlékszem mennyit bírt, de arra igen, hogy dicsérte, valami cseh lánc volt.
Azt tesztelte bárki is hogy a gyűrű nélküli lánc hogy bírja automata olajozóval?
Mondjuk nem tudom mennyi a különbség régen kb fele volt a gyűrű nélküli
Elsősorban pl. az hogy soha többet ne kelljen bajlódni a lánc fújkálással. A többi előny csak extra.
A láncspray ráadásul gusztustalan ragadós, az olaj meg nem csapódik le úgy hogy elképzeled, ha normálisan be van állítva. Kerékre meg pláne nem megy. Hogy menne? beveszi a kanyart a levegőben? Érintő irányban távozik legrosszabb esetben is.
A láncvédőben van egy kis olajsár, de simán papírtörlővel ki tudom törölni erőlködés nélkül, ellentétben a láncspray-al.
Ráadásul azt vettem észre az olaj kenőképessége is lényegesen jobb. Nem 1-2ezerrel növeli meg a lánc élettartamát. Mondjuk ez személy szerint nem igazán érdekel, de azért nem is hátrány.