Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

kiveszed a dugót aztán felfúrod a lyukakat
én is kifúrtam anno az astrán, nem is eszi az olajat 300 ezer felett sem
az hiztos hogy amióta az astra 10w helyett 5w olajjal jár télen könnyebben indul még a hangja is más lett
a motor meg miután 60 ast kapott nem feketedett az olaj
No majd megnézem a motorkódot, de vicc ha ez lenne és itthon a 10w-40-enet tolják. 😆
Ja, H4B motorkódra. Ha a tied eltérő, rákeresek szívesen
Intercars webkatalógusban,többek közt.
Motul X-clean 8100 pl. 5w40, fullszint, van neki Renault jóváhagyása (RN0700 és RN0710), API SN és ACEA C3.
Pedig 10w-40-et írtak és mondtak mindenhol és a fórumokon kérdeztem, hogy maga a motor mennyiben különbözik a már dpf-es típustól amibe 5w-30 kell erre senki nem válaszolt, de más típusoknál szerzett tapaztalatom szerint a motorokat alig vagy egyáltalán nem változtatják ilyenkor így akkor akár a dpf-esnek is jó lehet az olaja ami alapból koksz mentesebb. Ezen agyalok erősen, amúgy hol találtad amit írtál? Tényleg érdekel mert 5w-40-ből inkább van fullszint.
A TCe90-re Renault Clio (IV. gen.) 3 henger 900 cc motort dob a kereső és jellemzően 5W40 olajat írnak az alkatrészes akármik.
Valamit biztosan találunk.
Hát 30000, de én max. 10000-nél cseréltetem iletve most már én fogom cserélni. A többi követelményt még nem néztem.
Mert ásványi az alapja.
Igen ezt mondták a kérdésemre a márkaszervizben is nagy arccal és közben épp hallgattam ahogy a mellette ülő munkafelvevő egy panaszossal beszél a főnököt is bevonva, a kocsija 65000-nél elkezdte enni az olajat és mi legyen? Ezt hallgatva szóvá tettem, hogy ez mennyire gyakori és miért van mire csak annyit habogott a figura, hogy hát előfordul és utána olvasva tényleg és nem is túl ritkán és mindig a koksz volt a baj amiért is a franciáknál perelik is a gyártót. Ugyan mint írtam az én motoromra a 90 tce-re nem panaszkodnak erre, de nekem azért van egy félelmem.
Mi a részletes előírás hozzá? (ACEA és API)
Mennyi az előírt intervallum? Mert a gyakoribb csere elejét vehetné ennek.
Igen ezt tudni tudom csak nem akarom elhinni, hogy jó, nekem még nincs bajom a koksszal mert még csak 25000 van a kocsiban sőt erre a motorra nem írják, hogy kokszosodna viszont pl. a vejem 16-os swiftjébe 0w-20-as olaj kell, a koksszal annyi a bajom, hogy a 10w-40-ből nehéz tisztán szintetikust venni és az ásványi kokszosodik. Emlékezetem szerint az első motorhibák a 2000-es évek elején a yarissal kezdődtek a kokszosodás miat bevallottan a gyűrűk alatti lukak eltömödése mert ugye kicsik voltak ahogy utóbb kiderült még egy csomó más motornál is. Tehát amennyiben van full szintetikus 10w-40-ből akkor azt használnám most, hogy lejár a garancia, de a gyári elf se az.
de miért kokszosodna jobban a 10w40 mint az 5w40 ? ki kell húzatni évente lecserélni vagy megtett km után és jólvan , a 10 esből van szebb csúnyább drágább olcsóbb de van annak az autónak használati utasítás abban mit ír ?
Így van, de a vezérláncnál is szempont volt, pl. a régi Astrák ecotec motorját szerelték láncos és szíjas motorral is, a láncosba nem ajánlották a 10w-s olajat a hidraulikus láncfeszítő miatt, míg a szíjasba a szervizek is 10w-s olajat öntöttek. A Honda 1,8 iVtec motorjához az 5w-s is ajánlott volt a gyártás elején, aztán később változtatott a Honda az esetleges láncproblémákra hivatkozva, ezért a korábbi motorokhoz is a 0w-20 lett az ajánlott.
Hidrotoke: ez jogos, ott az olajfuratok merete adott es az eloirt olajminoseg/viszkozitas is ugy van kiszamolva, hogy az megfeleloen reagaljon, toltson fel es eresszen le.
Varrógép szerelő volt? A hidegoldali érték változtatásával is is vigyázni kell, talán még jobban mint a melegoldalival, de az se mindegy hogy láncos vagy szíjas a motor, vagy hidrotőkés és még sorolhatnám. A gyári előírást kell követni, ami nem csak a SAE viszkozitási osztályokból áll, hanem Api Acea meg a fene se tudja milyen minősítések, amin szerencsére nem sokat kell gondolkodni, mert minden autóhoz van gépkönyvi előírás, én mindig azt követem, a motor megtett kilometereitől függetlenül.
5W-40 a 10W-40-hez kepest annyiban jobb, hogy hidegen kevesbe viszkozus, konnyebben pumpalhato. Erosen minuszos teleken elonyos, az olaj nem surusodik be a hidegtol annyira, konnyebben pumpalhato.

A melegoldali viszkozitas gyakorlatilag az olaj hotureset irja le: a 30-as olaj azonos homersekleten (adatlapokon 100C) "higabb es folyosabb", mint a 40-es. Az 50-es meg valamivel surubb lenne.

Hogy a kokszosodason mi segitene, az nehez kerdes, mert nem tudom, mi okozza a te motorodban. Ha a gyuruk mellett sul meg az olaj, akkor a melegoldali viszkozitas emelese talan segithet.
nekem régen azt mondta egy szerelő ismerős hogy az elejét megváltoztathatod de a hátulját nem
szóval a 10w helyett lehet 5w de akár 0w is a hátulja meg maradjon amit a gépkönyv ír
mondjuk a motorokon sosem tartottam be mert a 10w40 helyett mindig 10w60 használtam
kocsinál a sűrűbb cserében hiszek mint a jobb olajban a toyota 39 ezret ment egy olajjal
az astra meg szerintem 10 éve nem volt cserélve 😂
Érdemes vajon a gyári 10w-40-es olajat valami kevésbé kokszosodó mondjuk 5w-30 vagy legalább 5w-40-re cserélni? A vicc, hogy ez egy 2.5 éves autó gyári olaja miközben már vagy 25 éve nem hallottam ilyet, még a 12 éves kocsimba is 5w-30 kell igaz az dpf-es az előbbi meg még nem és benzines de akkor is. 🤔
Köszi, de nem egy bonyolult szerkezet és én is mástól szereztem az ötletet.
Jó dolog, örülök hogy neked is a hasznodra vált!
Ki nagyítottam a képet, és azt kell mondjam, hogy nagyon igényesen megcsináltad. 👍️
Nekem anno Te adtad az ötletet ezzel a képpel. Addig kerestem amíg rátaláltam a snoto-ra.
De ha Te nem rakod ezt fel anno akkor nem is keresem, mert nem is gondoltam volna hogy van ilyen kiegészítő 😉
80 ezernél tovább? 😁 Az túl sok szerelés, csavarok/ menetek romlanak, stb.
Először egy ezres DL-en láttam ilyet, arról másoltam le magamnak. Nekem nagyon bevált, az olajzóval ellátott láncok öntisztuló tulajdonsága miatt jó ha van ami felfogja a leváló koszt, de ettől függetlenül nem változtattam a cseppszámon, csak annyit adagolok ami a folyamatos olajfilmhez elegendő.