Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha csak magáról a tirisztorról beszélünk (mert lehet mellé építve mondjuk a fesz szabályzó is, + stb) akkor kizárt hogy legyen hangja. Ugyanis abban egy tirisztor, 3 egyen irányító dióda, 2 ellenállás, 1 potméter, 1 fólia kondi, 1 tirisztor. van.
Ez alap dolog, ettől nem sokban térhet el a különböző motoroké sem.
Cső Freco!
Szakmai kérdés az általam CDI-nek nevezett egységnek
feszültség alatt lehet hangja?
Annyit már én is halottam ha megy a motor vagy indítok
halkan csetteg így szoktam bevizsgálni mivel jó e
méréshez nincsenek adatok...
Csak azért kérdezem mert ha elfordítom a gyújtás kapcsolót
alig halhatóan búg vagyis az aksiról kap feszültséget.
Ilyet még nem tapasztaltam bekötve jól van indul a motor is.

kösz.
István.
Alaphelyzetben mindég középen áll eredetileg, vagyis ha 3 rovátka van, akkor közepén, ha 5, akkor alulról a harmadikban.

Ha felfele rakod, vagyis a rögzítő pöcköt mondjuk a legfelső rovátkába, akkor kevesebb benzint kap a motor, mert a subertű lejjebb kerül.
Gyári vizes tuningmentes aprilia rallynál
hanyadik rovátkába kell rakni a sibertűn a kis lemezt?
JA és ha fel fele rakom akkor több benzint ad? vagy kevesebet?
Segitsetek .
Várom a válaszokat.
Mivel építettem saját tirisztort, így állíthatom, Kb. így igaz...
És valóban van benne kondenzátor (mondjuk fólia kondenzátor) , de ez nem olyan kondenzátor mint amilyen a megszakítós gyújtásban található.
És ahány motor, annyi féle tirisztor.

Jó ez kissé nagy arcúra sikeredett, de nem szándékosan.
üdv. a képes motoron megtalálod! italjet formula 50ccm 40,000ft-ért!

oda van írva h sűrgős,vagy csere! szigetszentmikósi a srác!
Akkor szaknyelven CDI gyújtóberendezés( kondenzátor
kisüléses gyújtás).
Tehát a CDI gyújtásokban nem a primer tekercs az energia
ellátó, hanem a kondenzátor.A jeladóval ellátott vezérlő
elektronika a tirisztor segítségével a primer tekercsen keresztül
kisüti a kondenzátort....
Ezt írják a közlekedés gépészeti tankönyvemben
igaz már régen lapoztam bocs
Srácok jövő év elején tervezek venni robeszt adigra ugy 150ezer összejön a 3 kiszemeltem

-Aprilia Sr50
-Yamaha Aerox
Piaggio NRG mc2

költenék még rá mert néha vinném pályázni is. Na most kérdés h melyik az melyik a 3 közül az ami alkatrészellátottsága a legjobb és Ti melyiket ajánljátok? tapasztalatok stb stb köszi:)
Ez igaz.
50 éves vagyok itt minden megközelítés kérdés bocs....
Ha ide műszaki nyelven beírom mit keresek a nép fele
nem tudja....
Sajnos így nevezik ezt a szegény alkatrészt nem ő
tehet róla....
Ja nem akartam sértő lenni csak mind ketten
másként közelítettük meg a kérdést van ki okosan
van ki köznyelven....
Jó lenne 16 évesnek lenni, mindent másképp csinálnák
még lehet hogy CDI-t is másképp keresnék ....
Ámmen!
Na ha nem írtam újat neked, akkor miről okoskodsz itt feleslegesen?

Na ez a beszéd, látom kezdünk egyet érteni.
De kezd olyan gyanúm lenni, hogy te kissé fiatal vagy még ilyen vitába szállni velem, kezd olyan gyanúm lenni, hogy nem 16 éve vagy a szakmában, hanem inkább 16 éves vagy.
Legyen igazad......
+ trafó.
Zseniális! És épp ezért írd le még 50-szer.

És elhiszem. Olyan is van.
Akkor amit betettél, az csak tirisztor.
Amit én be tettem képnek az egy af35 CDI de miattam lehet AK-47is
Külön van a jeladó, a trafó és ha hiszed ha nem
nincs gyújtó tekercs....a fesz szabályzóról kap
betáplálást.....
Amit én be tettem képnek az egy af35 CDI!
Külön van a jeladó, a trafó és ha hiszed ha nem
nincs gyújtó tekercs....a fesz szabályzóról kap
betáplálást.....
Amit én be tettem képnek az egy af35 CDI!
Külön van a jeladó, a trafó és ha hiszed ha nem
nincs gyújtó tekercs....a fesz szabályzóról kap
betáplálást.....
Ezzel most kinek mondtál ujjat nekem nem.
Vagy csak osztani akartad......
És mielőtt bele kötnél ebbe:

"megszakító helyett jeladó adja a jelet a tirisztornak"

Megszakító nem ad jelet a tirisztornak, azt a jeladó teszi.

És azt amiről betettél képet, azt CDI elektronikának is nevezik, (kompletten: tirisztor + tarfó egyben) ezért elterjedt az, hogy csak CDI-nek nevezik. Pedig a CDI az egy komplett gyújtás típus megnevezése, amely vezérlésében tér el a hagyományostól, és persze abban hogy gondozás mentes.
Én meg 23 éve, és?

A CDI az egy gyújtás technika jó ember! Ami azt jelenti, hogy megszakító helyett jeladó adja a jelet a tirisztornak!
Van amikor a tirisztort egybe építik a fesz szabályzóval, vagy a trafóval, és ahogy látom összetéveszted ezeket.
A legjobb szándékkal ajánlom, hogy tanulmányozd egy kicsit a különböző gyújtás technológiákat.
A régi hagyományostól, a legújabb "lézeres" gyújtásig...
Ez már nem a BABETTA korszak (alaplap-CDI-trafó).....
Szia!
Ha nekem szólt az üzenet az CDI...
motorkerékpár szerelő lennék 16 éve
dolgozom a szakmába.....
Kösz.
Már sokszor olvastam ilyet, ezért ideje kiigazítani azt amiben megannyian leledzenek, tévesen...

Komplett CDI kell, vagy csak a Tirisztor? Mert amit te betettél képet az csak a tirisztor!

(A "komplett CDI" = Jeladós alaplap, Trafó, Tirisztor.)
Nem vagyok nagy szakértő csak hobbi szerelő de nekem is volt ilyenem nem fikázom de nem valami jó. Mikor megvettem rögtön henger fúrás, dugó gyűrű automata szívató csere.... De mikor kész lett ment szépen nem rossz de nem is jó. Linkeld be hol a motor hirdetése.