{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5625622] 2020. 06. 21. 16:35
mathep46
Üdv minden jóakaratú és együttérző motorosnak! Némileg mozgássérült vagyok, és az 1967-ben szerzett motoros jogsimat 7 évvel ezelőttig/sztrok/ használtam. Némileg helyrerázódva 2 robogót is vettem, két éven belül mindkettőt ellopták. A másodikat 4 nappal ezelőtt, éjszaka a ház elől. Ez egy csodálatosan, Simson blokkal, Babetta tankkal, merev vázzal, Suhl kipufogóval és első villával "megalkotott" , metálosnak tűnően fényezett, teleszkóprugós ülésű moci. Billenőkapcsolós indítás, akku nélküli , berugással induló moci, ami az "alkotóját" dícséri.
Kérek mindenkit, aki segíteni tud/akar, jelezze felém, és én képet küldök a felismeréshez a mathep@freemail.hu-ról. Előre is köszönöm, ha nálam van a moci, nagy jutalomra számíts!
[#5623422] 2020. 06. 09. 4:51
Pauli
Azóta már kiderült hogy tuti nem botatlan ugynis a deknin 3 szám van ès 4 sebessèges a gèp
Endúró teleszkópok ès az első teleszkópokon lèvő gumiharang tákolásra utal
Az ülès is endúro de a blokk 6 v ès 4 sebessèg
A deknik n-re utalnak ugyanis nincs gyujtáskapcsoló
A mögötte lèvő csoki sárga asszem az is N tipus
A lámpa erőssège fordulatfüggö
Azt hiszem rendbe fogom szedni
S51 b 1/4 et fogok csinálni
A gáz csak az hogy 1981 ben mèg nem volt ilyen!
16 n1 karbi az mindkettő lehet
Szerinted mire utalhat a motorszám?
[#5623351] 2020. 06. 08. 16:02
elektro-motor
Ezek a Simson-ok, már közel vannak a 40-évükhöz, nem valószínű, hogy érintetlen blokkot találni fogsz! De hátha szerencséd lesz!!
[#5623248] 2020. 06. 08. 7:39
Pauli
Sziasztok! Lehet azt valahogyan tudni, hogy bontatlan e egy blokk ès hogy hozzátartozik a vázhoz?
A lenti kèpről mit tudnátok elmondani?
Elfogadható eredetinek?
[#5619714] 2020. 05. 20. 7:23
Rick28
Helló egy olyan problémám lenne, hogy kézzel megfogatom a lendkereket (s51) a megszakító kinyit amikor kell, viszont félúton kattan egyet, olyan mintha ugrana egyet a tengely és összezár a megszakító. Tovább tekerve ujra kinyit. Tehát egy peródusnál kétszer zár össze a megszakító. Mi lehet a gond főtengely csapágy, vagy maga a főtengely van elkopva? Gondolom ez miatt nem is indul, hogy nem lehet nomrálisan beállítani a megszakítót.
[#5619304] 2020. 05. 17. 15:08
TMT
Sziasztok . Valakinek nincs esetleg 12v-os gyári ELBA 8872.10 fesszabalyzós index reléje? illetve gyári egzenirányízo kockája? Esetlek komplett Tirisztoros gyujtás?
[#5618144] 2020. 05. 09. 17:26
elektro-motor
Esetleg kiesett a beállítócsavar?!!
[#5618088] 2020. 05. 09. 10:52
Olivérs51b
Helló lenne egy olyan problemám hogy a simsonomon ne mjo a kuplung. Ez alatt azt ertem hogy nem emel ki a kplunk kar be húzásakor és gondoltam mar arra is hogy vaó színűleg össze vannak tapadva a lamellák.
[#5605137] 2020. 03. 25. 13:26
elektro-motor
Közben megnéztem, Te tényleg messze laksz! Egyébként is autóval kellene jönnöd.
[#5605136] 2020. 03. 25. 13:10
elektro-motor
Badacsonytól messze laksz?? Ha megbeszéljük eltudnál-e jönni valamikor hogy elvigyed, ami alkatrészeim vannak??
[#5605121] 2020. 03. 25. 11:32
piciz
Egy az minderre 100e ft nem lesz elég másik inkább ami jó és működi abból maradjon a gyári mivel a sok utángyártott alkatrész azon túl hogy közelébe sincs a gyári méretnek még anyagminőségre is fényévekkel rosszabb
[#5605112] 2020. 03. 25. 10:44
mosön
Én azt mondom vegyél ebből a pénzből nagyobb motort,az tartósabb lesz.
[#5605065] 2020. 03. 24. 23:02
Milán-1
Sziasztok, S51N felujitas elott allok, es gondoltam ha mar egyszer szett lesz szedve akkor mar kicserelnek rajta mindent, ertem itt az osszes tengelyt,szimeringet,csapagyat,rugot,seegergyurut,alatetet,csavart,kuplungkosar.. Fogaskerekek,stb....
Es tennek bele
70es hengerszettet(mofaker)
5valto(mofaker)
Fotengelyt azt meg nem tudom, ajanlotok esetleg valamit?
Kuplung
Karbi(amal19?)
Vrezo
Ducati/vape gyujtas
keystone dugo
Mitszoltok hozza?
Ajanlotok meg esetleg valamit? Vagy erdemes belekezdeni?
[#5594513] 2020. 02. 23. 14:16
MatyiPityu
Sziasztok! s50 bálnatankot keresek, nem arany árában! Esetleg valakinek egy "felesleges"?? köszönöm
[#5594485] 2020. 02. 23. 14:13
kralikandras45
Sziasztok!
S50B motorom szivatóval normálisan indul és szépen, egyenletes alapjáraton hosszú percekig jár. Eközben még a legkisebb gázadás esetén is azonnal leáll. Ugyan ez történik (már meleg motornál) a szivató elvételekor is. A helyzetet súlyosbítja, hogy a problémán semmit sem javított a karburátor ulrtrahangos tisztítása, majd egy vadi új karburátor beszerelése sem.
Ha tapasztaltál már hasonlót és van ötleted a javításra, kérlek írd meg!
Előre is köszi!
[#5594383] 2020. 02. 23. 11:44
Krisi88
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni szerelésben, akár itt, akár e-mailben vagy máshol? Sajnos én már nem tudom mihez nyúljak.:/
Adott egy Simson S50.
Korábban azt produkálta (2 hónapja kb.), hogy behúzott kuplunggal leállt a motor és csak hosszas tolásra indult. Érdekes volt, mihelyt hazaértem, volt alapjárat. Azonban leállítottam, majd egy 10 perc állás után nem indult, azonban szikra volt.
Legutóbb pedig egy dombos úton haladtam felfele és hát húztam neki, mert csepergett az eső, de ez lényegtelen. A domb tetején elkezdett rángatni a motor. Megálltam, alapjárat volt. Nem ingadozott. Vártam vele így vagy fél percet, utána már nem csinálta. Gondolom ez valami karburátor hibára utalhat. Talán kevesel??
Kérdésem az lenne, hogy mi okozhatja a problémát.?
Amit cseréltem ezen tünetek előtt a motoron:
Kondenzátor(kivezetve az oldaldobozba), AKA megszakító, gyújtótekercs, gyertya, új komplett karburátor (BVF 16N1-8, 70-es főfúvókával).
Azt leszögezném, hogy a gyújtás jól be lett állítva. 0,4 mm-es gyertya és megszakító hézag és 1,5 mm-nél nyit a megszakító.
Karburátort legutóbb is jól állítottam be.
Légszűrő és kipufogó tiszta. Szimmeringek maximum 1,5 évesek lehetnek. Sacc/kb 900 km lehet a hengerben fúrástól számítva.
Üzemanyagszűrő és tank is tiszta.
Tavasszal készítettem a karburátor és a henger szívócsonkja közé egy 0,5 cm-es bakelit lapot, annak érdekében, hogy ne melegedjen fel a karbi. Képet csatolok róla.
Akár ez is okozhat problémát?
Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni!:)
[#5576052] 2019. 11. 20. 22:11
Garancsi
Igen a kipufogó kiégetése nagyon fontos . Múltkor valakinek kiégettem (és políroztam utána , hogy ne maradjon lila ) és el volt ájulva a felújjítás nélküli menetteljesítménytől . Ha nem újitottál , még fel motorblokkot , akkor bízd szerelőre .
[#5575955] 2019. 11. 20. 12:49
SüviAti
Sziasztok!Nincs valakinek eladó Sr50 szép állapotú eladó esetleg?Köszi
[#5573322] 2019. 11. 06. 8:51
Sedu
Egy turbo maróval többre mész ha tuningolni akarsz.
[#5573305] 2019. 11. 05. 22:04
Slashdead
Már olvasgattam erről a rafinált szerkezetről, azért is érdeklődöm előre, olvasok hátha valaki már végzett el ilyen átalakítást valaki igényesen.
Marógépem van itthon, ugyan nem álló hanem kézi, gondolod hogy azzal érdemes lehet nekiesni?
Egyébként köszönöm válaszodat a karbival kapcsolatban akkor jól voltam informálva.
Valamint ha jól tudom akkor a kétütemű motor főleg a ki-és-be-levegőzésre érzékeny nagyon, ez is kb igaz?
[#5573298] 2019. 11. 05. 21:35
piciz
A blokkot otthon nem tudod normálisan megcsinálni ha csak nincs marógéped vagy oszlopos fúrógéped autószerelő se fog foglalkozni veled mivel ő sem tud mit kezdeni vele inkább valami forgácsoló műhelyt keress azon meg ne lepődj meg ha veszel egy gagyibb 70-es hengert, hogy szinte semmivel nem lesz jobb mint egy normálisan összerakott gyári hengeres simson
A karburátor bőven elég egy alap 70-es hengerhez max hangolni kell kicsit rajta kipufogóból is van vastagabb könyökös "tuning" kipufogó de nem lételeme viszont egyet jegyezz meg a kétütemű motor egy rafinált szerkezet ha valamihez hozzányúlsz utána nincs megállás
[#5573234] 2019. 11. 05. 18:41
Slashdead
Szevasztok!

Egyenlőre komoly érdeklődés fázisában vagyok a következő projekttel:
Van egy S51B Simsonom gyári felszereltséggel azonban a motor henger és hozzá tartozó részei felújítást illetve valószínűleg cserét kívánnak.
Ez esetben ha már úgyis újraépítem, és feltehetőleg belevásárolok egy rakás alkatrészt akkor már 70 cöbcentis-ként raknám össze.
Ennek alapja a Mofaker, és hasonló webáruházak hengerkészletei.
Egy ilyen készlet vásárlása után lehetséges-e a blokkfelek felfúrása otthon? Ha igen akkor ezt hogyan kell megtennem? Ha nem akkor kit érdemes ezzel keresni? Helyi autószerelő jó lehet ilyen célra?
Van-e szükség a kipufogórendszer, vagy a karburátor cseréjére?

Válaszotokat köszönöm.
[#5563907] 2019. 09. 08. 21:28
Garancsi
Látom sok a szerelős kérdés . A szerelési útmutatót le kell tölteni . ( nekünk , még ez sem volt opció harminc éve ) . Ha nem ismered , hogy működik a kétütemű motorod , akkor nosza a googli a barátod . Ezek után , ha nem jó a motor : 1.) karburátor 2.) kipufogó 3.) benzin 4. ) gyújtás . A kipufogó kiégetését újabban a szerelők is hanyagolják például . Idővel belejössz . Fontos , hogy addig is a kalapácsot nagy ívben kerüld el . Jó munkát .
[#5559605] 2019. 08. 08. 0:31
chrismartin
Sziasztok!Érdeklődni szeretnék...Egy Simsonos gurut keresnék Borsodban..esetlegesen Miskolc környékén aki a motoromat átnézné..és némi szakmai tanácsal látna el
[#5543792] 2019. 05. 08. 22:05
elektro-motor
Mérjetek kompressziót! (Sűrítést) !