Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Cső Mihu. Szinte az összes japánnál úgy írja a szűrőcserét, hogy minden második olajcserénél. De ha belegondolunk, nem nagy tétel a szűrő, és mivel az lesz tele retekkel, SZERINTEM érdemes olajjal együtt cserélni.
Olajcsere intervallum 6ezrenként van, igazából jó minőségű olaj (Pl. castrol, motul stb.) biztonsági határa ez a 6ezer km, valójában mindenféle károsodás nélkül 9-10ezer km-ert is kibír. Ezt olajos vizsgálatok is bizonyítják. Persze nem baj ha olajat cserélsz 3ezrenként, de szerintem felesleges. Bőven kibír 6ezret.
Viszont sokan csinálják azt, hogy mondjuk mennek egy amatőr versenyen pályanapon, és ledobják minden versenynap után. Na ez teljesen hülyeség, sőt nem is jó, mivel az olajnak kell pár száz km, míg "akcióba lép" ezt úgy kell érteni, hogy az olajnak nem csak az a feladata, hogy biztosítsa a kenést, viszkozitását megőrizze magas hőmérsékleten is, hanem van egy "tisztító" feladata, ami azt jelenti, hogy a jó olaj a motortérből a szennyeződéseket is eltávolítja. Tehát ha olajcserénél fekete az olaj, az azt is jelenti hogy a mocskot kiveszi a rendszerből.
Továbbá 4t motornál ellátja az a feladatot az előbb említetteken kívül, hogy biztosítja a váltó kenését, megakadályozza annak lenyíródását, és ellátja a kuplungot is, hogy az ne tudjon megcsúszni.
Ezért nem jó az autós olaj a motorkerékpárba, hiszen az autóknál a motor a váltó és a kuplung mind mind külön térben van. (ezt alkalmazza amúgy a Harley Davidson is) Ezért a motorkerékpárba való olajok agyon vannak adalékolva, ezért is drágábbak. Persze mindenkienk szíve joga, hogy mit tesz a motorjával, én ezeket a dolgokat nem az ujjamból szoptam, ezt így tanítják
Itt találsz egy kis tuningelektronikát: tuning
46
most látom, köszi motogp84!
Szóval...elektronikával kapcsolatban tud valaki segíteni?
jÓreggelt!
már irtam emailt nked de nem válaszoltál azt hittem segitesz vagy legalább is azt irtad
na még egy probát teszek aztán ha nem segitesz akkor mástol veszek gumit és másnak a zsebét tömöm!
Nekem egy mitasc16 110/100-18 kéne és az ehez passzolo elsö gumi mennyiben lenne ez nekem?
vagy ha valaki tud az küldhet árat,hogy hol nézzek körül?
Bakonymotor ez neked szol!
Nekem is mondják hogy sokat költök erre.... igaz minden felesleges pénzem erre megy... de inkább erre mint az alkohol vagy a cigi vagy drog... :P
Igen, csak óvatosság. Van egy LTZ-m is, és nagyon meghálálja ám a gondoskodást, elvégre nekem ez az egy hobbim van ...
Tam1981 Hát a gyári dobhoz képest dob rajta... Meg az a hang... nagyon jó.. és lehet hozzá kapni egy fain kis vasdarabot amit ha beledgsz és belecsavarsz egy csavart akkor olyan a hangja mint a gyárival így akár műszakira is viheted a raptorral. nekem nagyon bejött
am énis most vettem olaj levegőszűrőt és vettem 2 liter olajat 9500 Ft-ért :D szépen lecserélem és már kész is... Am jóreggelt mindenkinek.
Mihu hát a bazárom... Volt egy w2 crosscsizma... annyi baja volt hogy szorítoptta már a lábam.. egy mellvéd stb stb.
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Hát 7, és 25 ezer forint között van kis különbség. Autóba eddig már cseréltem sokszor, az eddigi motorjaim 2 üteműek voltak. Most van először négyütemű motorom.
Veszek is ma hozzá olajt meg szűrőt, azt hétvégén lecserélem. Légszűrő még nem tudom milyen, van benne, gondolom szivacs, ahhoz kell tisztító meg kenőolaj.
Egyúttal engedjetek meg még egy kérdést! A régi két ütemű motorjaimnál mindig megvolt mikor melyikhez kel különösen odafigyelni, és állandóan ellenőrizni. A régi cross czetkák voltak a legmocskabbak mert azon állandóan lazult föl minden. A légszűrő lefogató lepkecsavarjától,( nem kell nektek mondani , hogy az hova került utána!):) a gyújtás álló részig , minden képes volt már estére lelazulni! Az lenne a kérdésem van-e a drz-nek olyan betegsége, amihez létfontosságú, hogy időnként ellenőrizni, utána húzni stb. Előre is kösz a válasz mindenkinek. Ma teszem meg első méteremet a DRZ-vel! Este, ha még ép leszek, elmondom milyen benyomást hagyott bennem További szép napot nektek!
jobb ha évente cseréled........ bajod nemlesz belőle
7 ezer ft max....
2 liter olaj és olajszűrő

el ne vidd szervízbe
szevasz Doki.nézd meg a szervizkönyvet ottsem ir minden olilcserénél szüröcserét.egyébként azért 3-4ezer mert a japi 6ezrenként irja. ezt megfelezed azt kiisz.én nyáron 20w50et hassználok.ja joreggelt mindenkinek
Csak érdekességképpen kérdezem azt, hogy miért 3000ezrenként dobjátok le az olajat? Vagy ez egyfajta óvatosság inkább?
4 helyről? Hol van 4 helyen olaj a DRZ-ben?
Tudtommal van a blokkban, és van az olajtartályban (ami a vázban kapott helyett) Mindkét résznek van egy-egy leeresztőcsavarja. Plusz van az olajszűrőnek egy ablaka. De ha olajcsere van, akkor szerintem az a logikus, ha szűrőt is cserélünk, mivel a szűrő fogja fel a germót az olajban.

Én eddig Castrol 10W-40-el jártam, most kipróbálom majd a Motult.
Nékem vannak Új UFO idomjaim, akár szett is.

bakonymotor@gmail.com
halló hallóó
Hali a tank a két hűtő idommal 45e ft.
szerintem is 3000 km..
Az olajat mind a 4 helyről engedd le!
A tökéletes olaj ára: 3000 Ft. / liter
2 liter kell ha szűrőt is cserélsz.
Egészen pontosan 1,8 liter
A szűrő 300 Ft
Sz.tem 2500-3000 km-enként kell cserélni,
és akkor a DR-Z 400 meghálálja !
pá-pá urak maj holnap.