Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor légy szíves, küldd már át a bogyo@bogyofoto.hu mailcímemre! Előre is köszönöm!
bocs elirtam 2004 töl nincs beleírva az évjárat a müszerfal már az újab a képen
Tehát még nem az "új fajta" (2004-től) GS-hez való?
Akkor köszi, de szerintem ugyanazzal rendelkezek.
Sajna ez 2000-töl jó
Tegyèl be merevítőt a telószárakhoz. Az enyèm nyil stabil mondjuk becseszne ha cidrizne.
Szia! Kb. mikori évjáratú? (Nekem egy 20 éves, nagyon csúnyán beszkennelt van, ha ennél frissebb, akkor érdekelne)!
bogyo@bogyofoto.hu
Találtam egy magyar nyelvü kezelésit GS500-hoz ha kell vkinek szivessen elküldöm
Szerintem igen: mások is írtak már ilyet. Olcsó motor, olcsó, pilincka első telók, ráadásul azok is túl puhák.
Nálam a nagy túraplexi + oldaltáskák + hátsó doboz is közre játszhatott benne, de a motorom (kormánycsapágy, telók, gumik) hibátlan, így másra nem tudok gondolni.
Legelőször piszokul megijesztett, aztán később már "megszoktam" - de nagyon ritkán járok abban a sebességtartományban, 140 alatt meg még soha nem jelentkezett.
Ez az instabilitás típusbetegség ?
Bár nagy átlagban 120 körül járok vele városon kívül azért néha én is meghajtom jobban is de ezt a beszitálást nem igazán vettem észre.
Nagyon köszönöm a választ! Rengeteget segítettél.
Ezt sok helyen olvastam, hogy ennél az évjáratnál már nem éri meg "kinyitni". Mert amúgy sincs sok különbség. De ezt had döntsem el én. Ha újonnan 100 e az ECU, egy totálkáros, bontott motorból biztos hogy olcsóbb.
Én egyenlőre azt sem tudom, hogy fojtott e. Mivel a a légszűrőt én is hallottam, hogy más, annál fogtam gyanút, mert az enyémben nincs semmilyen cső középen.
Valamint a karburátor típusa is 01DP kéne hogy legyen, ha jól gondolom, hogy az U a fojtott a becsatolt táblázatban.
Szóval lehet valamelyik előző tulaj már próbálkozott a fojtás megszüntetésével, esetleg be is fejezte.

A végsebesség tesztet én is hallottam, de ahogy elkezdtem kipróbálni úgy éreztem inkább a fojtotthoz van közelebb, mert 140-150-nél már nem nagyon akart gyorsulni.
Viszont tökéletesen éreztem, amit írsz az instabilitásról, és inkább feladtam, az életem picit többet ér. Inkább leméretem a teljesítményét, ha máshogy nem megy.

Az ECU-nak még ki kell deríteni, az eredetét. A fordulatszám határolás megint kérdéses, mert simán elforog a pirosig(11 000).
A kipufogót is írta valaki, hogy szintén más, de erre sem találtam pontos leírást. Esetleg a karbiban a fúvókákat kell még meglesni.
Szóval közeledem, de még nincs vége. :D
Ja egyébként egyszerűen ki tudod deríteni, de ezt csak meleg, kifogástalan aszfalton (nyáron, autópályán), kifogástalan állapotú, jó minőségű gumikkal próbáld ki:
- szélmentes időben óra szerint a fojtatlannak kb. 180 a vége (GPS szerint kb. 163-164, ilyen sokat csal az órája), ezt a sebességet 5.-ben és 6.-ban is hozza. Vigyázz vele, mert kb. 145-150 fölött a GS igencsak instabillá válik, ijesztően tud szitálni a kormánya akkor is, ha egyébként hibátlan a gép.
- a fojtott kb- 15-20-szal kevesebbet megy.
Na megnéztem: 2007-es évjáratú fojtatlan (35kW-os) gépemen is 01DN-T4Z3 feliratú karburátorok vannak. DE:
- a 2004 utáni fojtottakat nem szokták "kinyitni" mert nem éri meg: más a légszűrő, eltérő a fúvókázás a karburátorokban, és ami a legfontosabb (és legdrágább): más a komplett gyújtásvezérlő modul (ECU) típusa is. Kisebb az előgyújtási szög, és jóval alacsonyabb a fordulatszámhatárolás beállítása is. Újonnan egy ilyen modul kb. 100 ezer forint... Egyszerűbb egy gyárilag fojtatlan gépet megvenni.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.
Van egy 2005-ös GS 500-as motorom 25Kw-os papírokkal.
Szeretném kideríteni, hogy fojtott e még a motor (nem rég vásároltam).
Ha jól tudom a karburátort teljesen ki kell cserélni ennél az évjáratnál, hogy megszűnjön a fojtás.
Az én karburátorom tipusa 01DN-T4Z3. Valaki tudja, hogy ez fojtott e?
Esetleg akinek van 2004 utáni GS-e, ami nem fojtott, meg tudná nekem nézni a karburátor tipusát?
A jobb oldalán van az azonosító.
Előre is köszönöm.
Találtam a BME oldalán egy leírást és ebben ezt: Olajhőmérsékletek:
olajteknőben: 80...150 C
forgattyús tengely: 100...170 C
hajtórúd: 140...180 C
dugattyúfenék: 160...250 C

Innen van amúgy: http://www.gjt.bme.hu/sites/de...
Tudom hogy van, de városban amikor cammog a forgalom és nincs menetszél igazán akkor nem tud annyi hőt leadni. De lehet így is elég..
Azon van olajos segédhűtő...
Ha ennyire felmegy ,nem értem miért burkolták ennyire be az F-es változatot. Talán jobb lett volna félidomosra tervezni és akkor kapna `levegőt`.
A tapasztalat a következő: országúti körülmények között 80-90 fok, városi tolongásban bizony elérheti a 130 fokot is. Ahogy a képen is látható a hőmérőt nem lehet eléggé a henger mellé betolni, így a henger hőmérséklete kb 5-10 fokkal melegebb lehet kívül. Én úgy saccolom, hogy a hengerfej belső oldalán kb 140-160 fok lehet a maximum. Na ez már elgondolkodtató, mert már kezdhet megégni az olaj.
Az közismert, hogy a léghűtéses motorok melegebbek a vízhűtéseseknél és a tervezők is figyelembe vették ezt, tehát attól nem félek, hogy megragadna a dugattyú, vagy valami hasonlóan drasztikus baja keletkezne, de továbbra is hiszem azt, hogy lehet úgy csinálni, hogy kedvezőbb legyen a gépnek. Ezért fogok majd hűtőventillátor szerelni az oldalidom alá.
Az olajhőmérséklet 40-100 fok között változik, időjárás függvényében. Az olajat hivatalosan 100 fokon vizsgálják és állapítják meg a viszkozitását. Ennek ellenére nem egészséges tartósan 100 fok felett üzemeltetni az olajat, mert a lokális forró pontokon már megéghet.
Mert az belül van szélvédett helyen.
Na jó, de az olaj mitől érné el a 130 fokot, ha a henger-hengerfej ennél hidegebb?
Az olajnál volt a 110-130°az üzemi hőfok, de a mai jobb olajak elbírják az alacsonyabbat is (persze a magasabbat is) ahol már jó a kenés.
Anno a léghűtéses motorokon is volt hőfokmérő és ott 110°volt a max ami fölött többnyire pirosban volt, de inkább 80-100°volt a normál üzem, ugyan igazad van és tényleg elérhette a 130-at is, de az már gáz volt, amúgy elbizonytalanítottál így rákerestem és mindenhol a 90-110-et írták normálisnak amit találtam illetve modellautóknál volt ennél több.
Egy léghűtéses hengerfejnél miért is lenne sok?
Kicsit sok lenne, akkor már lehet, hogy megragadna. Olajnál az még normális, de a hengernél nem annyira.