Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én is hasonlóan gondolom a gs-ről.
Nem csúcstechnika de megbízható és viszonylag könnyen szervizelhető.
Jól motorozható , könnyen kezelhető és ha normálisan karban van tartva kimegy a világból. Állapotot veszel nem km-t.
Szerintem látni fogod melyiknek van rendes gazdája.
De jól néz ki!
Szerintem sokat dob a motor kinézetén. Szabad megkérdezni mennyi volt?
A GS-t 2008-ig forgalmazták magyarországon. Ha a pénz nem számít, akkor én egy 2007-2008-as évjáratot vennék (ezek is már 10 évesek. Hogy repül az idő!). Ha jól emlékszem 2005-2006 környékétől regisztrálják a kmóra állásokat. Kicsi a valószínűsége, hogy valaki a két vizsga közt menjen 100000 km-t, aztán visszatekerje az órát, vagy eladja alig futottként. Ennek már nyoma lenne nemcsak a gép állapotában, hanem a központi rendszerben is. Ahogy szokták mondani: nem a motort, hanem a gazdáját kell megnézni. Szerintem 50000km-rel még simán meg lehet vennei, ha úgy egyébként szemre nincs komolyabb baja.
A jogsid megszerzéséig légy türelmes, figyelj! Mindig fel-fel tűnik egy igéretes kapás. Rá kell rabolni és ha minden rendben azonnal meg kell venni. Persze előtte nem árt, ha már végignéztél 3-4 másikat is. Türelem, még csak most jön a tavasz. Addig is jó pecázást!
Minden (jó) GS úgy indul ahogy írtad: full szivató és felpörög 4000-ig. Na ekkor kell annyit visszatolni a szivatóból, hogy szépen duruzsoljon 2500-3000 között. Aztán szép finoman elindulni. Így nem megy tönkre. Minden karburátoros gép ilyen. A GS valóban a 80-as évek színvonala (nem vettem bántásnak, én is tisztában vagyok vele), ezért is vettem meg. Ez a konstrukció már kiforrott, már bizonyított. Nem egy kihegyezett szerkezet, normális hajtás és karbantartás mellett simán elgurulnak 100000 km-t. Van hozzá 300 oldalas szervízkönyv és minden alkatrész kapható hozzá. Aki nem teljesen fakezű az maga tudja szervizelni. Szerintem nem kell ennél több. De ez mondjuk az én véleményem és nem haragszok meg rá, aki nem ért vele egyet.
Vannak azért valszeg a piacon nem leharcolt példányok..... csak rájuk kell találni. Ehhez sok idő, pénz és némi szerencse is kell.
A1 van a sracnak.
Nekem volt egy 2004-es évjáratú, amit 2006 végén vettem még teljesen zöldfülüként.
Hidegen mindig fullszivatóval indítottam, ami ha jól emlékszem 3-4 ezres fordulatot jelentett csonthideg motornál...
Szóval az a motor lehet, hogy már 20-30 ezernél elkezdte fogyasztani az olajat a kopás miatt... Nem tudom, mert egy szezon után túladtam rajta.

Én valami injektoros gépet nézegetnék, a GS500 a 80-as évek színvonala. nem bántásból írom, de tényleg ez az igazság.
Egy frankó SV650 sokkal komolyabb gép minden szempontból. 2004-2005-ös SV-k vannak 800 körül. Igaz, 5 éve is ennyibe kerültek :) Nem jó most motort venni úgy nézem :)
A jogsit kell minél előbb intézni, aztán hajrá. Sok sikert!
Nem feltétlen igaz, amit írsz, habár azt elismerem, az én példám olyan ritka, hogy akár számba sem kellene venni.
2004-ben a haver megvette a vatta új motort és egészen tavaly előttig belerakott 4700 km-t, tehát 12 év alatt. Én lecsaptam rá, mert habár nem ezt és ilyent akartam, csak már belefáradtam a mások levedlett fostaligáit szerelni (robogó). Ez volt 2016 ősz végén akkor hirtelen belenyomtam 130 km-t és ment is aludni.
Azóta még belement annyi, hogy most olyan 8400 km-t mutat az órája. Ez az összes közbeni műszaki vizsgán visszaellenőrizhető, mert ott ugye lefotózzák az órát.
Nem akarnám eladni (de megfordult a fejemben), de ha nagyon jó árat mondasz rá, elgondolkodom.
Egy hibája van, természetesen egyszer ez is eldőlt oldalsztenderről, annak van egy kicsi nyoma az idomon, minden más gyári, és azt most szó szerint lehet érteni. Aki az olajszűrővel akar poénkodni, ne tegye.
Közben feltettem a martin dobot még múlt hétvégén,kerültem is vele egy kisebb kört a hidegben,szép hangja van db killerrel is,megérte az árát!
megjárt szép helyeket csak sajnos nem velem,bár tervezek én is túrát majd valamikor ha lesz időm :D

Ezek megbízható motorok,olyat keress amin látszik hogy volt gazdája,nem azért vették hogy megtanuljanak rajta motorozni,estek keltek vele.
Szerelővel/hozzáértővel menj mindenképp,aki ismeri a tipust és hallja ha van valami a blokkal.

ha nagyon újszerű az is csalóka lehet hogy újrafényezték vagy valami,de nem ritka azért a tényleg kevés km-es sem,amikor én nézegettem hogy venni kellene akkor láttam egyet majd 1 misiért amin tényleg látszódott hogy mint az új,de abban is ott volt azért a 15e km.
Köszönöm a válaszokat!
tibi: komoly helyeket megjárt a motorod, remélem majd egyszer én is eljutok egyel..
Hát most nagyon elkeseredtem, hogy még szerintetek -gs szakik szerint is- valszeg már egyszer átfordult az óra... :(
Magyarán, akkor felejtsem el, a 20k km körüli gs-eket.. :( Azt hittem, hogy ha már jó sok pénzt kiadok érte akkor kapok egy "fellelt" vagy valami gs-t.. :/
Semmi más módja a km valódiságának ellenőrzésére? Mert azért markolat,lábtartó gumi az pár ezer Ft-os tétel, nem hiszem, hogy pont annyit spóroljanak ha tízezreket tekernek vissza. Ez is zsákbamacska lenne , mint az MZ? Múltkor ltátam egy szervízkönyveset is, habár azt sem könnyű hamisítani.. :(
+1 Szerintetek mi az a maximális km, amivel érdemes megvenni? Vagy menjek egyszerűen a külalakra+hangra, sezrkezetre?
1. Mindenre, bár az általános állapot is sokat elmond
2. kb 50 ezer
3.Mennek az árak felfelé...
4.kb 10 éve nincs új GS, nem fogsz találni 10 ezer km-est
5. Lábtartó, markolat állapota árulkodó lehet.
6. Ezek nem GS függő dolgok. Itt az apróban is szétnézhetsz
Szia.
Azok az órák már szerintem tuti átfordultak 100knál egyszer.
Egy éve van nálam a mocim és 10k-t raktam bele úgy hogy nem minden nap használom,és csak a környékben motorozom vele ha azt vesszük.

Az enyémmel is túráztott az előző tulaj,jó messzire elvitte őket gond nélkül ami a megbízhatóságukról árulkodik.

http://www.motorostura.hu/bosz...
Sziasztok!

Egy ideje olvasgatom már a fórumot. Tavaly nyáron hirtelen felindulásból megcsináltam az A1-et, majd vettem egy 125-ös ETZ-t. Mondanom sem kell, hogy összetörtem a malacperselyt mire motor lett belőle, főtengelycsapágyasan, kuplungosan sikerült megvennem, majd blokkfeleket is kellet cserélni, de ez egy másik story. Ez a megmozzanásom 300.000 Ft-omba került... Egész nyáron sz*ptam vele és szereltem. Augusztusba elhatároztam, hogy kell egy normális motor, majd szeptemberben(1 hónap kutatás után), hogy ez valszeg egy gs500 lesz. Jövő hónapban kezdem az A2-őt és júliusban szeretném megvenni. Egyetemistaként sajnos elég nehéz erre pénzt keríteni, de heti 2 napot dolgozok mellette. Viszont egy valamit megfogadtam. Nem fogok egy forintot se spúlerkodni rajta, nem akarok mégegyszer úgy járni mint az ETZ-vel ezért "nem érdekel a pénz". Lehet kicsit nagyképűen hangzott, ezt inkább úgy kellene érteni, hogy szeretném emgvenni a legjobbat a piacon kb 20.000 km el, de jobblenne alatta. És végülis a lényeg csak most jön, a regény után :D
1) Mire érdemes odafigyelni?
2) Mennyi egy teljes,normális gumi szett?
3) Hogy lehet, hogy a fórumon 2006-ban az 1 éves 1100km-eres gs500-akat adták 880.000 ért, míg most 30-40.000 km-el, és több mint 10 évesek kerülnek ennyibe?
4) Múltkor volt fent egy 19.000 km-el és írta hogy "friss karburátor szinkronizáció", de kérdem én ennyi km után miért kell? vagy Mit ír a nagy könyv, mennyi időnként/km-ként kell?
5) A legnagyobb dolog amitől félek az a visszatekert km óra. EZ mennyire valószínű ezeknél a motoroknál? Mik az árulkodó jelek? Lelehet kérdezni valahol?
6) Mennyibe kerül egy oldaltáska(bal jobb)+ hátsó doboz+ tanktáska manapság gs-re?
A két legszimpatikusabb nekem ha-on:
https://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gs_500_e-12406894
https://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gs_500_e-12618486
Viszont ami gyanús, hogy a kékben van elvileg 4500km, de akkor minek a doboztartó és a két oldaltáska tartó rá, ha valakinek ilyen van az már hosszab túrákra is megy vele.. Nem?

Elnézést kérek a hosszúra sikeredett szövegért!! Remélem azért tudtok segíteni. :)
További szép napot!
Egy leendő GS-es :)
Okés köszönöm szépen! Amúgy Pesten vagyok állandóan hétköznap, mivel ide járok egyetemre. Ha lesz rá lehetőség megnézném. :)
Én már próbáltam! Feldobozoltam! Csinálni, vagy csináltatni kell egyet (egyediben), mert valóban nincs hozzá gyári. Én egy hátsót is csináltam, mert nem találtam elég erősnek a GIVI féle változatot. A saját hátsó tartóhoz illesztettem a saját oldaldoboztartót. Így egységes a rendszer. A galériámban találsz 1-2 képet róla. A bogyó által javasolt akmt-s oldalt én is tanulmányoztam a tervezés előtt, de nekem nem tetszett. Véleményem szerint 1 ponton (lásd csak a kapaszkodó helyén) nem lehet megbízhatóan terhet rögzíten. Ahhoz legalább 2, de inkább 3 pont kell, lehetőleg jó messze egymástól. Az én oldaldoboztartóm ilyen (3 pontos) rögzítésű. Simán bírja a 2 személy + megpakolt csomagok üzemmódot rázós, földutas "terepen" is. Egyéb fényképekkel nem dokumentáltam a gyártást. Dunaföldvár nincs messze Budapesttől, ha jobb lesz az idő ugorj fel és megmutatom az én dobozrendszeremet (ha még érdekel).
Gyári oldaldoboz-konzol nem készült a GS-hez, viszont itt egy házi barkácsmegoldás. Nézegess szét ezen a weblapon, mert vannak hasznosítható ötletek. (Én maradtam a hátsó doboz + szövet oldaltáskák + tanktáska kombinációnál).
http://akmt.hu/sufnituning/dob...
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy valaki próbálta-e már feldobozolni a GS-t. Kokrétan az oldaldobozok érdekelnének. Nem akarok nyeregtáskát, mert nem tartom olyan biztonságosnak (felvághatják stb) és nem merném ott hagyni valahol a motort. Létezik hozzá valamilyen tartó konzol két oldalra vagy csinálni kell egyet? Minden infót, ötletet meghallgatok.
Szerintem igen. Nem vagyok benne biztos. De kicsit csúszott hazafele a kuplunk majd állítottam rajta útközben úgy jó lett, eddíg nem volt ilyen hangja.
Tényleg elég hangosan kalamol valami. Kicsit olyan mint a régi ducati monster kuplungja alapjáraton.
A kuplungház felől hallatszik?
Lehet rosszul fogalmaztam. Nem kellett 10 ezernél cserélni a láncot, eddig ennyit mentem a jelenlegi szettel. Persze még bírja...
Olajcsere után jött most ki ez a hiba. Lehet eddíg is szar volt, és most hányt be ? A friss olaj után? Nemtudom mikor cserélték a kuplungot, ha egyáltalán cserélték. 41k mérföld van benne.
Ha szettbe van cserélve (lánc+lánckerekek) és bőven kap lánckenőt akkor sokkal többet kell bírnia mint 10000 km. Alapos tisztítás magasnyomású mosás NEM ajánlott !
Na nemtudom nem engedi elküldeni amit írok. Ha kuplung akkor örülök, holnap meglesem.