Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mint írtam, az olcsó MOL 10W40 tökéletesen bevált, ebben a motorban a kezdetek óta ezt használom. A napi legelső, hideg motorral egyesbe váltás az - mindig - reccsen "mint állat", utána vajsimán vált. Ja, a kuplungtárcsáim (64 ezer km-rel) még a gyáriak....
A cikkedben emlited, hogy az rv nek konstrukcios hibaja miatt nem mukodik jol a kuplungja, miszerint az olajtoltet tul keves gyarilag benne.

Szerintem nem beszelhetunk ilyesmirol. Termeszetesen, ha olajokkal foglalkozo szakember lennek, persze, hogy mindent az olajok iranyabol kozelitenek meg, es meg a legolcsobb a bol b be motorra is olajhutot szereltetnek, es 4 liter lenne az olajtoltet egy 50 ccm es robogoban is, az is 60 as viszkozitasu lenne.

Az eloirt olaja 10w40. Van olyan 40 es olaj, amivel jol mukodik. A gs 500 as is. Ezutan nem beszelhetunk hibarol. Ez a csontos valto jelenseg erdekes dolog. Nagyon sokat kutattam a jelenseg utan. Nehany kerdest tennek fel.
Egy motorkerekpar fejlesztomernok irt a kuplungtervezesrol. Annal a motornal, amit tervezett, tul nagyra tervezte a kuplung vedelmet szolgalo olajellatasat. A valto ettol csontos lett, de az a kuplung joval nagyobb terhelest, hot bir ki, mint a konkurens "jobban mukodo" kuplungjai. Kesobb atterveztek a kuplung olajellatasat, csak hogy elkeruljek a jelenseget. Azaz gyengitettek a konstrukcion? Melyik a konstrukcios hiba ilyenkor?

Mi tortenik, amikor higabb lesz az olaj melegen? Az olajpumpa joval tobbet tud atpumpalni mindenhol, ahova az olaj iranyitva van ugyanolyan nyomas mellett. Meg a siklocsapagyakhoz is. A siklocsapagyaknal az aramlas mennyisege nagyon fontos, ezzel vonunk el hot a csapagyaktol, es ez valasztja szet a csapot es a perselyt. Ha felemeljuk a viszkozitast, a nyomasa megnovekszik, az aramlas kisebb lesz. A siklocsapagyaknal kevesebb hot fog elvonni, es kevesebb olaj aramlik at rajtuk, akarcsak a kuplungoz is kevesebb olaj jut. A hidegoldali viszkozitasrol ne is beszeljunk, amikor egy motor a hideginditasok alkalmaval kapja a legnagyobb pofont. A nagyobb melegoldali viszkozitassal a hidegoldali is novekszik, ilyenkor a hideginditaskor rosszabb tulajdonsagokkal fog rendelkezni egy ilyen vastag olaj. Nincs olyan, hogy ha valamit megvaltoztatunk, minden sokkal jobb lesz. Ez a "melyik ujjamba harapjak" eset.

A kuplungot es az olajellatasaval kapcsolatos dolgokat letudtuk. Most akkor valtsunk kuplung nelkul. Ugyanugy tud csontos lenni, ha kivesszuk a kepletbol a kuplungot, ami mar nem biztos, hogy az olaj hibaja. Mivan ha valamelyik tipusnal, ahol a kuplung nelkuli valtas is csontos, az alkatreszek meretenel, csapagyaknal valtozik meg valami a hotol, amit az olaj nem nagyon tud befolyasolni?
A GS-nél is az a probléma, hogy nyáron felkeményedik a kuplung nagy melegben a léghűtés miatt. Én anno azt használtam, de valamiért a Motul manapság nekem nem jön be. Nekem most a Silkoline cég vezetője segített az olajválasztásomnál, mert küldött egy olajat ingyen, hogy próbáljam ki és írjunk tesztet róla. Azt kell mondjam ég és föld a különbség a Silkoline javára. Nekem a kis töltet miatt megég az olaj a váltóban és ezért a nagyobb hőtűrésűt használom, de neked SILKOLENE PRO 4 PLUS 10W-50 lenne a jó szerintem. Próbáld meg, soha nem fogsz másikat használni.
Itt a cikkem:
https://onroad.hu/2019/05/06/ismerjuk-meg-a-silkolene-motorokhoz-valo-premium-cuccait/
Semmi szín alatt!
Félszintetikus 10W40 kell bele, nekem nagyon bevált a MOL DYNAMIC MOTO STREEET 10W40 olaja. Két olajcsere között (6000km) kb. fél litert kell utántölteném, 1-2 decis részletekben. (kb. 1500km-enként szoktam nézni, pótolni).
Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy milyen olajat ajánlotok a gs-be?
Soha nem volt olaj léghűtéses gépem.
25.000 km van benne, és télen nem lesz használva.

Esetleg ásványi Motul 20w-50?

Köszönöm!
nem megyek vele 3500 fordulaton soha vele de akkor hallatszik,felette elhalgat (ha ott tartom a gazt ertsd igy)
lakatost tudok aki bármit megcsinál akár egy képről is, ha kell savállóból is
szerintem nevetségesen olcsón csinál ilyen egyedi biszbaszokat, de csak akkor amikor ráér ha valami nagyobb munka beesik akkor nem foglalkozik az ilyen dolgokkal, neki ez az egyedi gyártás inkább szórakozás mint munka, ehhez mértem nem is halad vele nagyon gyorsan, ezzel szemben nagyon szeret beszélgetni meló közben
én ha elmegyek hozzá 2 centi saválló hegesztésért az kb 2 óra hossza minimum
amúgy nem csak motor cuccot hanem bármit megcsinál.....nekem még a fürdőszoba polc is saválló anyagból van
https://www.facebook.com/niev....*F
remélem behozza a linket mert fura karakterek is vannak benne
ha mégsem akkor "rozsdamentes termékek akasztó" kell rákeresni
könyörgöm, mikor mégy folyamatos 3500-zal?! Ez a motor 5000 alatt teljesen döglött, csak kínlódik.
azert gondoltam a cserere mivel ha folyamatos 3500koruli fordulattal megyek egy kolompolo csorgo hang jon a hengerfejbol...vagy tipikus gs es ne foglalkozzak vele?
93e km vagy sokkal több és még nem isgondolok a cserére.
Szerintem no para! Cseréld le az olajat+szűrőt de most már telóba valót ne tegyél bele. Az elég sovány olaj de nem kezdi ki a tömítéseket, gondolom az olajcsere óta futott km-en nem vettél észre semmi változást.
Sziasztok!

Előző olajcserémnél most vettem észre, hogy véletlenül az egyik 1 literes olajat amit beleöntöttem a villaolaj volt... Motul 10w.
Tehát van benne most 2 liter motul 5100 10w40 és egy motul 10w .. az ideg szétver teljesen. Azóta mentem vele 2000km-ert
Mit kellen most cisnálnom?? Ugye nem tettem tönkre teljesen ezzel?
Sziasztok! Van, aki csinaltatott a kozelmultban oldalkonzolt? Ismerosom keres ilyet, es tudtommal a pilisvorosvari Schlath Peter mar nem csinalja, vagy igen? Koszi elore is!
Nincs periódusa, csak akkor kell cserélni ha megnyúlt a lánc. Ellenőrzendő a láncfeszítő is, előfordul a meghibásodása néha.
Hali.vezerles csere mennyi kilometerenkent ajanlott?
bármelyik lehet
Szerintem karbi talp tömítés
udv.valaki meg tudja melyik motor szamig kelepelos a hengerfeje a gsnek?
Feszültség szabályzót keresek 1989-2009 évjáratú elvileg megegyezik!
Köszi
Szétszedem, megnézem.
Valószínű eldugult az alapjarati fúvóka, elszegényedett a keverék, ezért nőtt az alapjarati fordulatszám. Javaslom az egész karburátor alapos tisztítását.
Helló,
Kérnék egy kis segítséget, mi lehet az oka annak, ha az alapjárat túl magas, és nem bírom beállítani a karbin lévő csavarral normálra?
Elég sokat állt a motor, sajnos kimaradt a benzinkonzerváló (Gunk) jó nehezen indult, és azóta magas az alapjárati fordulat. Sajnos egyéb elfoglaltság miatt az utóbbi években nem sokat használtam.
Előre is köszi a tanácsokat.
Km-óra és fordulatmérő körüli gumi baszok, rezgéscsillapító gumik, kipufogó tűzkarika, stb.
De például a gyári eredeti kuplung bowdent olcsóbban adták, mint másutt a gagyi utángyártottat. Egy telefont / mailt megér szerintem.
Kb. dupla áron, de meg kell tőlük kérdezni (bármelyik Suzuki szervizben) telefonon.
Én nagyon sok apróságot rendeltem már tőlük:
https://enduromotorosbolt.webnode.hu/
milyen árban van a gyári porvédő és a szimering? És hol ?