{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5595102] 2020. 02. 24. 20:03
bartal96
Sziasztok!
Lassan jön a szezon, a műhelyem készül és sajnos az első vendégem a saját motorom lesz. Folyik a túlfolyón a benzin, ami ugye ketős problémára utal, csap és tűszelep. Visszaolvastam rengeteget a topikban. A konklúzió számomra, hogy meg kell venni a gyári új csapot. 20k. a karburátort pedig leszedem és veszek hozzá felújító szettet, ugye? Ebből melyiket, van egyáltalán több fajta, ti milyet javasoltok? Mennyire nehéz kivitelezni a karburátor tömítés cserét? Illetve nincs valami jó ötletetek a karburátor tisztításra? Ultrahangos mosóm sajnos nincs. Okozhatja a tűszelep "elromlása" a magas üzemanyagfogyasztást, amit tavaly elkezdett produkálni nekem a motor?
Köszönöm előre is márkatársak!
[#5594987] 2020. 02. 24. 17:01
perik71
Igen 15.5 az sok. 14.5 örül kell max.nak lennie,
[#5594895] 2020. 02. 24. 5:37
esSO
Ilyenkor gyakran a generátor mágnesei szoktak összecsúszni. De lehet tekercs probléma is. Azt mondjuk ki lehet mérni könnyen. Jobb lenne a kontakthiba!
[#5594784] 2020. 02. 23. 21:37
kawa70
15.5 már jo sok egy akkunak, de némely motoron azért látni 15 közeli értéket. Tisztogasd még a kötéseket mindenhol, hátha feljebb megy. Testet különösen.
[#5594774] 2020. 02. 23. 21:28
Bogyó_bá'
Az enyém pontosan 14,4-ig megy fel, ezt 2000 fordulat fölött mindenütt tudja ( van beépített műszerem, állandóan látom).
[#5594771] 2020. 02. 23. 21:26
nkarcsi
Sziasztok! Adott egy 2004-es GS500e. A tavalyi szezon végére az akkum nagyjából meghalt (negatív sarun elég sok lerakódás is képződött). Mivel amúgy is öreg volt így beruháztam egy újba, amit teljesen feltöltött állapotban beszereltem. Mentem vele kb egy órát és mikor újra akartam indítani akkor már csak épp hogy át tudta forgatni a motort, de azért beindult. Ekkor kezdtem gyanakodni, hogy lehet nem kap rendesen töltést az akksi. Fordulaton rámértem és kb 1500-2000 rpm-nél és 13,5V-ot mértem max. Tovább növelve a fordulatot a feszültség leesett az akksi szintjére, gondolom emiatt nem töltött. Kitakarítottam a feszszabályzó és akksi és a generátor és feszszabályzó közti csatikat. Újra elvégezve az előző mérést most már nem esett le a feszültség, de akármekkora fordulaton mérve is 13,3 és 13,5V közti értéket tapasztaltam (előtte azért újra feltöltöttem hálózatról az akksit). A kérdésem, hogy ennek nem kellene feljebb menni a fordulattal arányosan egészen 15,5-ig vagy mivel fel van töltve ezért csak minimummal tölt rá?
[#5593038] 2020. 02. 18. 8:23
pintrb
Úgy legyen. Majd tudósítok mi volt
[#5592935] 2020. 02. 17. 19:28
KVX300
Ha normálisan gondozták a gépedet korában, akkor nem valószínű, hogy cserélni kell (max 1-t). Sok sikert!
[#5592933] 2020. 02. 17. 19:25
pintrb
Óra szerint 30párezer van benne, fejből nem tudom. Hát max leellenőrzöm és ha nem kell cserélni örülök.
[#5592927] 2020. 02. 17. 18:23
Bogyó_bá'
Az enyémben - még Olaszországban - 21 ezer km-nél cseréltek 1 db lapkát a szervizkönyv szerint. Nekem még nem kellett, most van benne 65 ezer km, de nemrégen már a határon volt a 2 kipufogó szelep (0,03 mm), tehát nemsokára kelleni fog szerintem.
[#5592920] 2020. 02. 17. 17:21
KVX300
Hány km van a motorodban? Ataaa annak idején (keress vissza fórumban) azt hiszem olyan 68000km körül cserélt 2 lapkát. A sajátomat kb 38000km-nél néztem meg és nem volt eltérés a gyári méretektől. Mondjuk rendesen be volt tartva az olajcsere periódus és szűrőt is cseréltem minden alkalommal, pedig az nem is kenne kötelező.
[#5592876] 2020. 02. 17. 15:21
perik71
Egy kis videós segítség:
https://www.google.hu/search?r...
[#5592871] 2020. 02. 17. 15:19
perik71
Hajrá, a korongcseréhez elvileg célszerszám kell, ha csak nem veszed le a vez.tengelyt is... Ja és a korong beszerzése sem egyszerű, mert elég hülye mérete van, nem lehet minden boltban kapni.
[#5592711] 2020. 02. 16. 15:40
pintrb
IGen, tudom. Hát akkor jó. Lassan neki állok, nagyon kíváncsi leszek mit fogok mérni, mert az előző tulaj tuti nem csinálta meg, nemhogy 6ezrenként de sztem soha
[#5592693] 2020. 02. 16. 13:21
perik71
Pedig ennyi, ezért is kellene elvileg sűrűn (asszem 6.000-ként) ellenőrizni, bár szerintem senki nem csinálja 6e-ként.
[#5592684] 2020. 02. 16. 11:51
Bogyó_bá'
Az adat jó, ekkora a szelephézag. "Állítani" rajta csak lapka cserével tudsz.
[#5592675] 2020. 02. 16. 10:57
pintrb
Sziasztok!
Szelephézag állítás előtt állok és néztem a GS500 gépkönyvét. Nagyon fura nekem a gyári érték 0,03-0,08 mm. Nem túl kevés ez? Egy léghűtéses motornál – aminek eleve magasabb az üzemi hőmérséklete – üzemmelegen mi marad egy ilyen kicsi szelephézagból?
[#5591726] 2020. 02. 12. 19:39
SzabóAndrás
Meg még egy első féklámpakapcsoló is jár hozzá.
[#5591677] 2020. 02. 12. 17:31
SzabóAndrás
A tükörtartó hibátlan az a kétcsavaros ami felfogja, a dekni viszont esztétikai hibás, meg van reszelve egy részén, mert karcos volt. Az irányjelző csak a sárga bura ami a foncsorral van egyben, kis hajszálrepedés található rajta.
Jelképes összegért eladó, hogy ne a szemétre menjen. A képen nyilván nem látszik a sérülés, most sajnos fényképezni nem tudom, mert nem ott vagyok ahol az alkatrészek, amik Egerben vannak.
Tel.: 20/562-77-99
[#5590805] 2020. 02. 08. 18:51
hubi10
Sziasztok eladó lett motorom
https://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/gs_500_e/suzuki_gs_500_e-15408461
[#5590376] 2020. 02. 06. 9:26
jelcsa
Szia.
Van gyári kipum eladó.
Ha bővebben érdekel 70-3179083.
Udv Pali
[#5590346] 2020. 02. 06. 6:14
Kakas1986
Sziasztok 2006-os Gs500-hoz keresek gyári kipufogót. Csak műszaki vizsga miatt kéne feltennem.
[#5588418] 2020. 01. 29. 21:41
adyy
Köszönöm a reagálást, végül marad a gyári új, meglepett, hogy lehet akár egyesével is kapni hozzá elérhető áron porvédőt, nem kell szettben megvásárolni. A karmantyú jó állapotban van, egyelőre abból marad a régi.
[#5588221] 2020. 01. 28. 19:27
KVX300
Az sajnos nincs, de a helyedben én csak gyári újat tennék bele. Sőt a többit is kicserélném. Ha már szétszeded, akkor az olajfogókat is cserélni kellene, mert az elszakadt/hiányzó porvédő miatt az is sérülhetett. Szóval a legjobb (ha már hozzá kell nyúlni) ha veszel egy felújító készletet és az összeset kicseréled. Ez a korrekt megoldás. Ezt én is végigcsináltam. Csatolok néhány képet is mellé:
[#5588158] 2020. 01. 28. 11:37
adyy
Sziasztok!
Nincs valakinek véletlenül Tokico féknyereg dugattyújához egy felesleges porvédője? Az egyik gumi megadta magát...