A Spurit annyira nem ismerem, hasznaltam 1-2 alkalommal, de sosem tarolom sokaig az uzemanyagot. Ha megis, akkor OMV-s premiummal teszem, 1:100 aranyban ketutemu motorolajjal kis plusz gyanant.
Persze az sem mindegy, hol lakik az ember - a magyar kutakon tankolt uzemanyag hatarozottan gyengebb minosegunek hat, ellenben a horvat INA 95-os tovabb elall es fel literrel kevesebb fogy belole szaz kilometeren.
... masreszrol orommel tolt el, hogy a spuri eleg jol ovja az uzemanyagrendszert a szar benzin ellenere, nem rohad a tank, nincs lerakodas, kicsapodas a rendszerben , pedig volt hogy egy evig be sem volt inditva , nem volt szinete 3-4 liter benzin se...ha meg nem az vedi, akkor csak szimplan jo a szerkezet, tarolasi kornyezet, vagy csak szerencsem van.
Lehet talàn megoldàs, hogy nyitott betoltonel nezni a fodrozodasat az uzemanyag szintnek?
Rezben azert volt egyszerubb a hibafeltaras, mert szivatott mar meg ez a regulator. Rosszul pattintottam vissza a klipszet egyik tura elott, aztan kilotte a nyomas. A motor szepen megàllt. Hiaba kèrtem az ADAC-t hogy csak hozzanak egy 20 literes kannat( tanklas utan par km-rel tortent es minden motor tankja tele volt) aztan a helyszinen megoldon a dolgot, de csak egy tagbaszakadt barmot kuldtek a trailerrel, aki elvitt az elso szervizik, akik mar zartak, es vegul vissza Munchenbe, ahol egy ora alatt rendetettem, es masnap folytattuk az utunk...
Mindig ezek a rohadek o-gyuruk vagy egyeb gumi alkatreszek... :)
Egy olasz motoron vakartuk a fejunket anno, hasonlo nyomashiany volt a baj. Ott a pumpa egysegen egy gumicso kototte ossze a nyomashatarolot a pumpa kimenetevel. Az osszekoto cso volt kilagyulva. Nyomas alatt az uzemanyag kitagitotta a csovet a szajanal es a kepzodott keruleti resen egyszeruen visszafujta a tankba a benzin egy reszet. Termeszetesen szetszerelve ebbol semmi sem latszott :)
Nem sokat hasznalom a motort…, de ez most rendesen megszivatott… csak fektisztitoval indult es jart. Gondoltam ezt ritka hasznalatot a spuri se tudja mar kordaban tartani es eldugultak biztos a befecskendezok. Igy azok atmosasaval inditottam. Az egyiknek volt szar a kepe…, de minden hiaba volt. Meg mindig nem indult. Akkor lett gyanus, hogy nincs nyomas a rendszerben, mikor a tank benzincsövet rosszul tettem fel, nem pattant be, megse lötte le…mivel a nyomas regulator tömitese elfaradt, igy nem volt eselye a pumpanak, hogy felepitse a rendszerben a nyomast. Lecsereltem a tömiteseket, most ujra bömböl, mint egy oroszlan! ;-)
MInt írja, ez gyárilag be van löve, csak akkor kell tekergetni, ha a többi szezor érték ki van mérve, és a megadott értékek között van.
Az automata szivató funkcióját vagy 8-10 szenzor szabályozza. Ezek pl az olaj hömérsélet szenzor, levegö, nyomás / hömérséklet szenzor, és fojtó tengelyek szenzora. (utobbinál elsö körben van müszerfalon diagnosztika, ha self-diagnostik kábelek össze vannak kötve, mely csatija az ülés alatt az akku mellett van.
Ezek a linkkelt szerbizkönyvben a 4-fejezetben több 10 oldalon keresztül részletesen le vannak írva...
Lehet szenzor is, ahogy Blackiex irja..., de a befecskendezö hid tetején van egy állítócsavar. Bal oldalról látszik is. Azzal lehet állítani a szerviz manual szerint a hideginditási "alapjáratot". Le kell tölteni a szervizmanuált és lepepsenkenk követni a leirtakat.
pl:https://www.manualslib.com/man...
Ha injektoros, akkor esélyesen igen, de legalábbis benne van a pakliban. Hidegen az ECU vairiálja a fojtószelepet, hogy megemelje a fordulatszámot és hogy mennyire van épp nyitva, azt a fojtószelepállás-érzékelő potméterek jelentik le neki.
Ugyanakkor lehet olyan egyszerű dolog is, mint egy rossz kontakt. Meg kéne mutatni valakinek, aki műszerrel ki tudja mérni őket a manual alapján.
Sziasztok! Kérdéssel fordulok hozzátok! Indítást követően nincs alapjárat emelkedés(hideg motornál) folyamatosan tartani kell a gázt, amíg be nem melegszik! Mikor bemelegszik jó de hidegen befullad! Ezért valamelyik szenzor a felelős?
Köszönöm.
(gondolkodtam rajta, hogy összedobok egy albumot róla pár képpel, meg néhány körmondattal, hogy miken mentünk együtt keresztül, de szerintem csak a magam szórakoztatásara lenne... talán majd 10- vagy 20 év múlva...)
Szia, ha még érdekes, megnéztem az enyémen (K5) , a menetirány szerinti jobb oldalon van a gumi ütköző, a kipufogó alján van egy kialakított rész, azon ütközik fel. A bal oldalon is van egy gumi, de alaphelyzetben az 1,5-2 cm-re van a lengővillától, nem ér hozzá. Annak csak az a szerepe, hogy ha nagyot rugózik a hátulja lefelé, akkor ne koccanjon a lengővilla a középállványhoz. (aluminium a vashoz) De nem szabadna állandóan összeérniük.
Ha neked ezek összekoccannak, akkor biztos hogy a jobb oldali gumi sincs már meg, először azt kéne pótolni. Az amit István megjelölt a rajzon.
Köszi szépen. A rajzodon vélhetően az csak egy gumi. Írja, hogy K3 és K4-hez. Most megnéztem újra, az enyém a túloldalon van, és a lekopott gumi alatt mégis van egy hatlapfejű csavar nagy alátéttel. Na, azt kell találnom. K5-höz.
A Spurit annyira nem ismerem, hasznaltam 1-2 alkalommal, de sosem tarolom sokaig az uzemanyagot. Ha megis, akkor OMV-s premiummal teszem, 1:100 aranyban ketutemu motorolajjal kis plusz gyanant.
Persze az sem mindegy, hol lakik az ember - a magyar kutakon tankolt uzemanyag hatarozottan gyengebb minosegunek hat, ellenben a horvat INA 95-os tovabb elall es fel literrel kevesebb fogy belole szaz kilometeren.