Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Első pihi Gyulàn.
Bár titeket annyira nem érint a leömlő téma, de nagy nehezen sikerült szerezni gyári kipufogórendszert a Yoshimura helyett.
Igaz, még lesz rajta némi hegesztési munka, de esztétikailag nagyjából sikerült helyrebillenteni. Nem szeretnék polirviaszt látni egy darabig....
Hali! Na hát ez egyre érdekesebb. Le van szegényítve mint az állat és mégis kormol? Az én 4kilósom úgy megcuppantja a 8litert ha csutkázod ahogy illik, viszont annak is kettőszáz körül van a vége és nem kormol. Nálam a leömlők utáni kis dobban volt okosság, szűkítő és légterelő lemezke.
Nálam majd kezd körvonalazódni egy újabb történet.
Ma kölcsönadtam havernak az RF-et, mondtam hogy kenje neki, én meg mentem utána egy MT-07-tel (na ez egy teljesen más dimenzóban lévő motor).
Szóval továbbra is megvan az, hogy szeret kormolni (ha rendesen forgatva is van, mondhatni elég durva tud lenni), meg úgy nagyjából 200km/h-nál vége is van (nem mintha számítana, meg nem tudom mennyit kéne tudnia).

Érdekességként a fogyasztás tök normál 5.2 -5.5 körül városban is meg mindenhol, múltkor raktam rendbe a karburátort, szerintem nagyjából rendben van, benzinszint szinkron, minden fúvóka gyári stb stb. A súber tűk a gyárinál 1-el lejjebb vannak, mert akkor sokat is evett meg jobban kormolt. Ugye jeladó, gyújtáselektronika, vezérműtengely, karburátor kicserélve a nem fojtottra cikkszám szerint. Légszűrő, légszűrőház szerintem szintén oké.
2 dolog maradt: hengerfej, kipufogó rendszer. Ebből a hengerfej szerintem csak annyiban különbözik hogy a PAIR-nak a csonkjai ki vannak fúrva az alaphoz képest.
Kipufogóból volt fojtott és anélküli is a cikkszámok alapján.
A motoromon valaki előzőleg levágta a gyári dobot és ráhegesztett egy sportdobot(ami tök átjárható üres) a gyári összekötő csőre, ennek ellenére nem mondanám kifejezetten hangosnak.

Van egy olyan erőteljes tippem hogy fojtás miatt van valami okosság az összekötő csőben, vagy a leömlőkön, esetleg a hengerfejben a kipufogó környékén.
Télen azt hiszem megint lehet bénázni vele. Nem a teljesítmény számít nekem, csak az hogy műszakilag legyen már korrekt
Ennek ellenére semmi gond nincs a szezonban vele, már megint benne van olyan 4000km az idén
Mérjél aksin feszültséget indítózás közben.
Ha 10 V környékére leesik, akkor már elég bizonytalan a szikra és a kicsit megszivatott cucc belobbantása.
Gyertya nélkül nincs megterhelve a motor és jut bőven delej a trafóknak.
Gyenge 3 szezon után megadta magát a VARTA aksi. 10Ah-s cucc, de nem bírt többet a 8Ah-s LP-nél..
Most megint 8-as LP-t vettem bele.
Karburátort csináltassátok meg!
Télen adtam kb 1 mili szintemelést az enyémnek.
Érezhetően jobban megy, viszont így már indul szivató nélkül.
Nem terhelhető egyből mert lehörög, de indul most, hogy 20 fok felett van a jóidő.
Fogyasztása is megugrott tavalyhoz képest, túrafogyasztás 4,5-ről 5+-ra.
De a 6ezer környéki nyomatéklyuk is sokkal kisebb lett.
Szia !

Elkezdte az enyém pontosan ugyanezt csinálni...
Ha kiderül mi okozta nálad írj légyszi.
Ha lesz rá időm foglalkozok vele én is.
Köszi
Köszi! Kerítek egy szerelőt, mert így eléggé élvezhetetlen a motorozás.
Ránézésre egyből .... karbi túlfolyik vagy épp valami miatt túl sok az üza a levegőhöz képest... lehet eltömődött levegő fuvóka , kikopott főfuvóka tű meg a cső is.

,,
Sziasztok!
Nekem olyan problémám van, hogy amikor bemelegszik a motor, akkor alig tudok egyesben elindulni, mert dadog, meg rángat. Időnként, amikor gyorsan megyek és visszaengedem a gázt akkor is megtorpan, majd megy rendesen. Illetve, ha áll 1-2 hetet, amire mostanában nem volt példa, akkor indításnál nem megy egy- két henger, ami egyszer csak pár puffanás után helyrejön. Valami dugulás lehet? Jah, közben 150 km alatt megeszik egy tank benzint. :)) Előre is köszi az ötleteket!
Kezdődhet az idei szezon:D szükséges hozzávalók: széles + őz mentes országút
Esetleg nézd meg nincs e kontakt hiba valamelyik csatlakozónál. Lehet terhelés nélkűl még elég a csökkent feszűltség amit kap, de ha még a terhelt önindító még lejjebb húzza a feszűltséget lehet már kevés az elektronikának, vagy a tekercseknek.
Stekkereket húzd szét, kicsit takarítsd meg a sarukat. A mérésekkel simán át tudod verni magad, egy hajszál vezetéken is átmegy a feszűltség, és kiméred a 12,5 voltot. De ha megterheled egy 10-20 A-rel már nem is csinál semmit.
Sziasztok ! Ahogy olvasgatom sokféle RF problémával találkozott itt már nagyon sok ember , viszont ami az én problémám kb a teljes fórumot végig olvasva sem találtam hasonlót....a problémám a következő....RF 400.... Gyujtás gond .... terhelés alatt nincs szikrám .... kiveszem a 4 gyertyát - letestelem -gyujtás és gyönyörű csattogó szikrák ... viszont ... 4 másik esetlegesen nem használt gyertya beleteker a hengerekb .... ugyan úgy a másik 4 gyertya a pipákban.... 1-2 szikra csattan el helyenként .... a kellő fordulat megvan ... nem löttyedt az aksi .... érdekelne hátha van itt közöttetek valaki aki már találkozott hasonlóval ... ( Trafók , kábelek , jeladó már cserélve volt ) ugyan ez a hibajelenség .... a gyujtásvezérlő elég húzós összeg... nem szeretnék potyára vásárolni egyet ... arra tippelek nem azzal lehet a baj ha gyertyák nélkül tökéletesek a szikrák ... jah és ami még kimarad ... 3. ban meglököm a gépet és gyönyörűen indul ... csak önindítóra nem :) Előre is köszi a választ ha vannak majd tippek :)
javítani olcsóbb... 200 ft kb bele a cucc (NTC 1 Kohm) azt csókolom

.
Jövőhéten RF legózás veszi kezdetét.
Sziasztok!

Akit erdekel tanuljon a figyelmetlensegembol! Ugyan az a motorkod de a gyujtas jelado kerek kulonbozo. Ezert alapjarat volt de onnan meg se moccant... de amugy fasza az uj blokk , a valto is olyan mint a vaj ;)
Aliexpressen lehet találni 2000Ft körül érzékelőt, de azzal is van szerelés mikor a patront kicseréled. A gyári szenzor kb 25-30e az új.
Bontottat nem érdemes venni mert drága/tönkremegy úgyis.

Én megjavítottam az enyémet, 1 éve bírja.
https://www.sportmotor.hu/albu...

De ha jelez akkor nincs baja.
Elég ritka darab 14-25e ft között találtam ebayen a 400ashoz, azt érdemes megnézned hogy méreteiben lehet passzol a 900asba más típus is, a 400ba sajnos nem passzolt. üdv
Rf900 tankba levő üzemanyag szenzor mennyibe kerül kb?
Extra a kerdes, de nem csereltem ossze :D eggyaltalan a gyujtason lehet allitani? Amugy lehet a karbit hozza kell allitani az uj blokkhoz?
Idióta kérdés lesz de am a gyertyapipák jó sorrendben vannak?
Sziasztok megint :)

Nekem nem akar összejönni ez a szezon... Sikerült hozzájutnom egy 400 as blokkhoz, a srác azt mondta h 1-1 be beépíthetem és már megy is. (amúgy elvileg olasz papíros motorból van.) Be is építettem, valami nem klappol. kicsit nehezen, de beindult. Szerintem mind a 4 henger megy (mind a 4 kipufogo egyformán forro), de olyan hangja van mint 1 v8 nak kb. és 1500 nál többet nem forog, meg néha durran egyet. Én a gyújtásra gondoltam, hogy el van állítva vagy nem is tudom... Valakinek valami ötlet? Karbi biztos nem, mert az a sajátom volt.

Köszi megint!