Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

fúúú
Dew elég kiméletes, de hagyd a szikrát a fenébe és kezd a hengerrel mert ott lesz a gond. Remélem nem lett nagy károd.


Dew szerény srác, de eléggé képben van és segítőkész is. Ha megint felújítasz tényleg kérdezz előbb tőle.
A hengerfúrós embered meg kapja be!
Gyárilag tényleg 0,05 az jó de itt figyelembe kell venni hogy a persely hőtágulása nem azonos a nicasilos henget hőtágulásával,tehát a gyári adatok már nem igazak.(ezért nem lesz az én motoromon soha perselyes henger).
du. leveszem a hengert!
köszönöm a segítséget!
Azt nem értem ha megszorult (márpedig biztos) akkor hogy hogy megállásnál egybol lehetett rúgni (mozgott a berugo)?
Ha a hengerfúrós szakember nem tudja az illesztést,akkor ki ?
(lehet elöbb itt kellett volna kérdeznem!)
Majd besz..
Sziasztok!
Suzuki RMX 250 típusú motoromhoz keresek jó állapotú bontott hátsó felnit!
Tudomásom szerint a 96-os évjárat előtti RMX és RM felnik passzolnak bele.
Vagy ha esetleg tudtok ajánlani endurókkal, krosszmotorokkal foglalkozó motorbontót azt is megköszönném!
Előre is köszi a segítséget!
Igaz, hogy 125ccm, de kovácsolt dugót 0.05-ra vasperselybe, nem jó döntés
" a gyűrű alatt kb. 1cm hosszan lefele van egy kis olyan megnyalodas "
Jó eséllyel megragadt a dugód!
Valószószínű azért nem indul be, mert eltört a gyűrű is, de ennek meg ellentmond a kompresszió érzésed
Ha van kedved, vedd le a hengert és nézd meg...
Részemről kifogytam az ötletekből.
Norki hozzászólása is egy kicsit elgondolkodtatott...
Na akkor.:
wössner kovácsolt dugattyú van benne 0.05 százados illesztéssel.
Hengerfúrost direkt kérdeztem azt mondta a 0.05 jó lesz..
A kompressziot ugy értettem hogy fúrás elött milyen volt(érzésre) ês utánna milyen lett (utolag sokkal jobb) ez az érzés van jelen pillanatban is...
A hengerfejet gyári hőállo gumi gyűrűkkel tettem össze (netről rendelve..) A hengertalpat 0.5 klingerit-el. (ott semmi eresztés/kifujás.. semmi).
A hűtőfolyadék tiszta ,semmi nem odavaló!
A hengerfej szabályosan keresztbe erősen ráhuzva...
A rezót levettem hogy benézek a dugohoz, a gyűrű alatt kb 1cm hosszan lefele van egy kis olyan megnyalodas szerüseg, de nem vészes. (nem a power miatt van ,azok jok!)
A szikrát akkor du. nézem, és beszerzek egy kompresszio mêrőt is..
Az 0.05 ad jó lenne nicasilos hengerbe, hüvelyesbe is elég lehet, de milyen dugót tettél bele? Van, aminek ez kevés...simán megragadhatott, mivel azt írtad blokkolt a hátsó kerék, az is erre utal.
Ha a kompresszió érzésre új dugóval és 0.05 os illesztéssel ugyan annyi, mint előtte a szétkopott henger+dugó párral, akkor ott valami nem stimmel...ez is arra utalhat hogy gáz van belül. Persze mérni lenne az igazi a kompressziót!

kiveszed a gyertyát, ráteszed a pipát, majd eltartod a hengertől kb 10mm re, s lenyomod a berúgókart (a pipát fogd, különben megcsap!) majd így megnézed, hogy hány mm-ről húz át a szikra a hengerfejre, a legnagyobb távolság érdekel.

Nem mondom, hogy vedd le a hengert ismét, de simán el tudom képzelni, hogy ott lesz a gond, nincs elegendő sűrítés...
Nem hallasz gyűrűtörésre utaló hangot, ha lassan nyomod le a berúgókart? (karistoló hang)
A dugót jó irányba tetted bele? (nyíl a kipuff irányba) bár szerintem előbb eltört volna a gyűrű, ha rossz irányba néz...
A leengedett hűtővized tiszta, nem benyás/olajos? (ha olajos, hengerfej tömítés mehetett szét, s azért nincs kompresszió) de azt írtad nem forrt a víz, így erre kevés az esély.
A hengerfej csavarokat nyomatékkulccsal húztad le, megfelelő sorrendben? Hány Nm rel? Milyen tömítés van a fejben?

Tudom, nem akarod szerelőhöz vinni, de lehet jobban jársz, drága a tanulópénz, persze ez a te döntésed!
A 0,05-os illesztés nem túl kicsi?A gyűrű szerintem megragadt a dugóba a szorulás után,azért nem indul.
A kompressziot csak érzéssel tudtam. Úgy hogy fúrás elött milyen volt és után. Hát olyan mint útán..
56mm-re lett fúrva és 55,95-os wössner dúgó lett bele rakva!
A gyergya megállásnál feketés szinű kicsit olajos volt.
A gyergya áthúzást azt pipa nélkül érted?
A vizem elég meleg volt de nem forrt.
A hátsó kerék blokkolt! ,de megállásnál egyből lement a berúgókar és rúgni is lehetett!
Hogy néz ki a gyertya nem a sok nemindulás után?
Illetve hogy nézett ki, miután megdöglött, nézted?
Mennyi a kompresszió mért értéke? (kell mérő)
Max hány mmről húz ívet a hengerfejre a szikra?
Milyen illesztéssel lett megcsinálva a dugó és a henger?
A hűtővized nem forrt amikor megállt?
Amikor megállt, blokkolt a hátsó kerék?
A kérdés: mitől nem indul a 2t?
Rm 125-os motorom most lett megfurva, új dugattyú stb. Lelkiismeretesen összeraktam. Váltóolaj csere,levegöszűrő takaritás, 1/33 benzin bele és megindultam óvatosan.
Nem pörgetve 10 perc után pihenő. Beinditom megint kb 10km power szinte ki se nyit ... mentem vele...
Kb 25 km járok, egyszercsak mintha elvágták volna megáll. Semmi dadogás semmi visszapöffenes semmi, mint amikor valamit kihúzol a konektorból...vége.
Hazahozatom..:(:(
Itthon másnap nekiállok, karbi takaritás(másodjára).Nemindul..
Gyergyacsere. Nem indul..
Szikra ellenőrzés(van szikra). Nem indul..
Membránt is kivettem,tökéletes állapotban van, vissza. Nem indul..
Hengerbe pici benzin, levegő szűrő elé is később.. Nem indul..
Gyujtás jelen van!
Semmi indulásra utaló jelet nem ad..semmi pöfenés semmi durranás, semmi...
Tolásra sem indul.
Kompresszió van.
Se szivatóval se gázhuzásra s tolásra sehogy nem indul még csak igérni se igér semmi...
Mi a franc lehet vele? Már megőrit!
(ja szerelőhöz nem viszem, már csak azért sem mert ennyi időt pénzt energiát beleöltem én szeretnék a végére járni..) A kérdés mitől nem indul?
Próbáltuk másik gyertyával is elvileg a szikra jó! pár rúgás után benzines a gyertya! karbit már előtte ki takarítottam! kompresszió is van! 1:35-ös keveréket használok már jó ideje. annyira szétszedni nem tudom a motort :/ akkor marad a szerelő :/
Mekkora a szikra erőssége? Milyen messziről húz ívet a hengerfejre?
3-4 rúgás után hogy néz ki a gyertya, mikor nem indul be, benzines esetleg olajos vagy száraz?
Másik gyertyával próbáltad már?
Kompressziót érzel?

Szerintem nem gyúllad meg a keverék csak szimplán kipumpálod a rezoba, onnan meg a 3-4 rúgás után a belső megnövekedett nyomás "kilövi", valószínű ezt hallod, de így látatlanba, csak találgatás van. Jön ki belőle égésre utaló füst ilyenkor?
Aztán, hogy miért nem gyúllad meg, az lehet szikra gond vagy keverék arány vagy sűrítési gond, ezek oka meg ismét lehet rengeteg dolog, végig kell nézni
Kezd a gyertya csekkolással állapota milyen, majd a szikrával, szikra erőssége és ideje, ha az ok, jöhet a keverék arány probléma kiszűrése, mondjuk egy karbi pucolással, dugulás bármikor lehet, ha nem használsz szűrőt üzemanyag betöltésnél.
Érdemes sűrítést vizsgálni, csekk egy kompresszió méréssel, lehet hengerfejes lett, vagy más gubanc, ami miatt nincs kompresszió. (berúgókarral érzel ellenállást?)
Utána jöhetnek a szimeringek, fals levegő vagy felszívott olaj kiszűrése. Aztán még a feltöltést is meg kéne vizsgálni...membrán, stb. A légszűrődbe nem dolgozik vissza?

Ezek után mennie kell, mert ha van megfelelő arányú keverék, elegendő mennyiségű henger feltöltés, sűrítés és jól időzített szikra, be kell indulnia
OK, kívánom, hogy jó legyen!
sziasztok! Van egy Suzuki rm 125 99-2000 évjáratú
! a problémám hogy mentem vele és megállt szikra van benzint kap! És még sem indul be! ha rugdosom pár rúgás után a kipufogóban durran egyet! csináltuk hogy a hengerfejbe raktunk közvetlen benzint és úgysem durrantotta be! szerintetek mi lehet a probléma vagy valakinek már volt ilyen PROBLÉMÁJA?
Ja ami nem mellékes szerintem ritkaság de én elolvastam a fórumon mind a 6954-es hozzászolást.(másfél hetem ment rá de megérte...!)
Köszi.
Azért ennyi műszaki érzékem van..
A mozgató rúd műanyaga az össze pattinto részénél volt eltörve..
Ugy oldottam meg hogy le köszörültem sikba ,egy "u" formája legyen, huztam rá egy 8mm átmérőjű kb 8mm hosszú zsugorcsővet ,beledugtam a rúdat és rámelegitettem. Tőkéletes lett. Na ez onnan nem tud már kicsuszni..
A blokkfélt 5910-es loctite 250 fokos,magas olajállo szolikonnal tettem össze.. Remélem nem lesz gond.
A berúgó egy nagyon picit szorul , szinte észrevehetetlen..
Holnap probálom, most végeztem. Egyébként köszi az infot , olvastam egy pár hozzászólásod ,rengeteget tanultam/segítettél!
ha a műanyag nincs eltörve, nem akad az ki onnan magától...nem csak bedugod a lyukba, hanem be is kell pattannia a fémrúdnak is a műanyagba. Ha ez nincs össze se rakd, mert menet közben is ki fog akadni. Vagy csere, vagy ha még van rajta anyag a rúdnál, akkor pici gyors kötözővel oda lehet fogatni.

Blokkfél alá vágj klingeritből tömítést (0,8 mm-es jó), motoros-autós boltba lehet kapni, rárajzolod a deklit, kivágod snicerrel kilyukasztod a csavarok helyét, felrakás előtt a vízpumpa átömlőnél kend át kicsit vastagabban szilikonnal.
A sima szilikonos tömítést túlságosan össze tudod húzni, nem biztos, hogy jók lesznek a hézagolások, pl szorulni fog a berúgó, stb. Nem tudom sose próbáltam még, csak feltételezés.
Ha nem elég hő vagy olajálló, akkor meg idővel elfolyik a váltóolajad.
A jobb oldali deknit,mivel ott nagy hő van,hőálló szilikonos pasztával kend körbe! A loctite nem hinném,hogy oda passzolna! :)
Sajnos ami benne volt az tönkrement..
Valóban.. A power rúd alsó fele csúszott ki a kis műanyag tartóból.
A kérdésem még, hogy a jobb oldali blokk felet őssze rakhatom Loctite szilikonos tőmitövel? (13.000,- a tőmitő szett.. meg mire megjön...)