Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi szépen! Azt hiszem marad az eredeti lámpa..... Se LED, se fólia.... De azért egy rácsot rakok rá! 😀
https://onroad.hu/2017/01/29/nappali-menetfeny-motoron-szabad-vagy-sem/
Igen, jogilag minden járműnél igy van. Ez a 1990-es Köhém rendelet! Sajnos ezért van a motoros DRL bajban, mert ezzel nem haladnak.
Azt sem szabad alkalmazni, mert van egy olyan bekezdése, hogy amikor elinditod a motort, abban a pillanatban a tompitot fénynek kell mennie. Az utolagos xenon szett meg pont olyan, mint a led. Van, de nem lehet használni utólagosan!
Én fesszabályzó miatti mókolásra értettem, hogy érdemes e!
Hogy beraksz egy plusz fogyasztót, hogy a többlet áramot ne a fesszabályzóra terhelje.
De,ha már a melegedést nézed, ki tudja, hogy ez az extra hő mit tesz a gyári lámpád hátuljában. Mert ezek a ledek nem azon a hőfokon dolgoznak. Ennek is járj utána külföldi fórumokon. Ezeket el szokták felejteni, hogy pl a extra fényerős H4 nekem simán összeolvasztotta a csatikat a kocsimban. Majd kicseréltem porcelánra, ekkor meg inkább szétrobbantak a izzók. Na mindegy is.
Te döntöd el, neked mi kell, meg a rendőr és a műszaki vizsgabiztos....
Ezért én simán cseréltem a gyári mz kormányt, 675r magurára. Mert az r-est gyárilag azzal adták ki extra felszereltségként.
Semmit nem kellet ugye faragni sem, befogót csavarokkal is kaptam hozzá. Fasza kis kormányom van. 😀
Úgy tudom, ez EU-s dolog. A briteknél a brexit óra lehet ilyesmivel játszani, előtte ott is bukta volt a műszakin ilyenért.
A kocskinál több a varia, mert adott modell sokféle felszereltséggel elérhető és sok esetben adódik olyan, hogy pl. a fapados Opel Astra halogénnel van szerelve, de ugyanaz a kocsi a magasabb felszereltségű csomagban tartalmazott xenon lámpákat. Így az adott modellnek a típusbizonyítványa tartalmazza ezt és a fapadosra utólag rá lehet tenni a xenonos eredetit vagy egy azzal azonos utángyártottat.

Ha az SV650x-nek lenne egy spéci felszereltségű változata, ami mondjuk LED-es lámpatesttel jönne ki a szalonból felárért, akkor átalakíthatnád. De nem így van.
Amiért pl. kecsón péntek éjjelente a tecso parkolóban az nkh-sok tzucatszám szedik le a rendszámokat na meg persze a többi kínai cuccok miatt.
Köszi szépen az infókat! Egyébként ez autóknál is így van? (csak költői kérdés volt) Már csak ezért, mert tucatszám lehet pl. Xenon készleteket venni....
Én is úgy tudom, hogy ha X jármű halogén fényszóróval kapott típusbizonyítványt, LED-re vagy xenonra átszerelni szabálytalan és az a minimum, hogy a műszakin nem engedik át. A kivétel az, ha az adott típus készült LED világítótesttel IS és azt a gyári szereléket teszed át a tiédbe.
Érdemes-e? Erősebb a fénye és jobban néz ki.

https://www.motea.com/en/led-h...
https://www.ledperf.co.uk/led-...
Az egy dolog, hogy E számos! A gyárilag kiadott fényberendezésekhez jogilag nem nyúlhatsz hozzá igazság szerint. Sem a ledes indexek, sem a fényszóró nem okés elvileg. Mondjuk egy csomó utólagos plusz szúró ill. ködfényt is lehet látni, és pl a KTM Duke DLR-je sem felel meg gyárilag a szabályoknak, mégis van! Tehát a fene tudja, de nem szabályos a BMW-ken sem és sehol és mégis van!
Amúgy a SV fesszabályzója viszont nem szereti a ledeket, mert amúgy is gyenge pont tud lenni, főleg ha a tervezett mennyiséget nem használja el az izzó. De biztos valahogy meg lehet mókolni, de érdemes e?
Amúgy én is szemeztem ezekkel a ledes lámpákkal, csak utánaolvastam a jogi szaroknak.
https://royaltuning.hu/termek/...

Elméletileg "E" számos....
Annyi, hogy vizsgán vagy közúton ritkán fogadják el vagy inkább sehogy ha nem gyári.
Köszönöm a válaszokat!
Még az első fényszóró cserén gondolkodtam, valami ledes megoldáson....
Ebben van tapasztalatotok?
Én kipróbáltam a Pazzaz kormányt a (2019) A-n, de nem érek el addig, hogy kanyarodni lehessen vele pedig 182cm magas vagyok. Annyira előre kell hajolni, hogy nem érdemleges. A vezetékek viszont nem érnek el odáig, így el is vetettem az ötletet. Sajnos az összes rövid. Ha megdöntöm kicsit előre a kuplungkart, még igy is feszül a bowden ezzel a tacskó kormánnyal ami rajt van.
Hát nekem csak a régebbiekkel van tapasztalatom és ott a gázbowden másképp átvezetve elér, de a kuplung feszülni fog persze kérdés mennyivel magasabbat és szélesebbet teszel fel.
Üdv.

Sv650x típusú motorom van, csutkakormánnyal. Szeretnék rá "rendes" normál kormányt. Valaki esetleg jártas a témában... Elég hosszúak a bovdenek, vezetékek? Vagy mind cserés lenne?
Helló!

Van valakinek 2019-es SV650A szerviz könyve és megosztaná velem?
needee@indamail.hu
Igen a progressive rugókon gondolkodtam, de az én motorozási tudásomhoz elég lett a kormány súly csere, mert szinte elég jó a gyári. Csak egy kis finomhangolásra gondoltam. De szerintem ha a kupak megegyezik a régi Sv-ken és az újon, lehet hogy a rugó is ugyanolyan., mint a Bandit, meg a GSR-é is.
hibába=hiába
Erre, sajnos fogalmam sincs mennyit változtattak az utóbbi pár évben bár ha a rugózás hasonló maradt a régihez akkor ha jobbat akarsz akkor egy progresszív szettet leszel kénytelen venni valamelyik gyártótól, a régi anélkül ugyanolyan buta maradt hibába tett bele az ember bármilyen előfeszítő csavart, anno én gyártattam rugó szettet szakival, de Ő sajnos azóta már bezárt (nagy eséllyel végleg) és már nem maradt itthon egy ilyen általa gyártott rugópárom sem bár lehet nem is lenne jó az újabba.
2019-es SV-m van, ha erre gondolsz!
Milyen évjárat?
Mire gondolsz?
Mikor 650-ed van?