Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én utánanéztem eBayen. Egy komolyabb xenon (35 Watt, kerámia-fém alap, tehát nem gagyi kínai vacak, hanem minőségi cucc), az indítóáramra az van írva, hogy kisebb-egyenlő, mint 5,4A. Ez a hidegindítási, a melegindításija csak 3,6A. Hát...ezt talán vissza tudja pótolni a generátor, mármint ha nem csak a sarki közértig gurultok el. Kérdéses, ki kell próbálni, bár szerintem határon van.
A gond nem az, hogy mennyit vesz fel. Azt az indulási áramot az akku kipótolja. A gond az , hogy a töltőfeszültség elég lesz -e az akku szinten tartásához ? Azért írtam: venni kell egy jó minőségű xenont, bekötni, és mérni.
Reméltem, hogy valaki észreveszi, hogy Ohm törvényével nem sokra megyünk itt. :-D De a válasz megvan: még ha komolyabb generátor is van az adott kisrobiban, akkor is kétséges, hogy sikerül neki begyújtania az 5-9 A-rel induló Xenont.
Vagyis passz, marad a jó öreg erősebb halogén.
P=U*I nem? Tehát I=P/U 75 W/ 13 V= 5,7 A , 150 W / 13 V = 11,5 A.
A generátor ezek szerint 5,7-11,5 Ampert ad le maximum. Ez nem sok. És az is biztos hogy a legtöbb robogó jó ha 75-90W-os generátorral rendelkezik.
Az már komoly! Utolsó kérdés maradt megválaszolatlanul: 75-150 Wattos generátor, 12-14 feszültség, mekkora az áramerősség! Vagyis: U=RxI :-P Gyors fejszámolást ki nyom le? :-D
Elméletben nem is okozna gondot, de pl. egy injektoros Ditech ECU-ja ettől az áramlökéstől akár el is szállhat...
"...Hmm...vajon egy 6-8Ah akkumulátorhoz mekkora töltőfeszültségű generátor (ami állításod alapján 75-150Watt) van párosítva?..." A generátor üresjárati feszültsége akár 45 Volt is lehet(sőt). Ezt a fesszabályzó állítja be 13,5-14,4 Volt-ra, akkumulátor kapacitástól függetlenül.
elég ha relét olajgombával vezérled le máris kapsz egy kis késleltetést.
Már csak azért is, mert a 35 Wattnak nem szabad gondot okoznia, sőt, a hozzákapcsolódó 5-9A begyújtó áramnak sem...
Igen, ezek mind nagyon jó ötletek! Először is kérdés, hogy kapcsolóval kapcsolod-e vagy automatán megy, illetve ha automatán megy, akkor csupán késleltetni kell a begyújtását. Nem is bonyolult kivitelezni.
Üdv!
Illene kapcsolóra tenni!
kérdés csak ez hogy gyújtásra indul a villany vagy kapcsolóra. Mert ha gyújtásra akkor késleltetni kellene.
Vegyél egy digitális xenont, és próbáld ki . Rákötöd az akkura, és megméred mennyi a feszültség normál terhelésnél .
Kérdés az, hogy ezt a 7-9 Ampert elbírja-e a generátor? Lévén ugye először indítom a motort, hagyom, hogy kicsit magához térjen a generátor, és utána kapcsolok bárminemű fogyasztót, ezzel kímélve az akksit, és ugyanígy az izzóimat is. Hmm...vajon egy 6-8Ah akkumulátorhoz mekkora töltőfeszültségű generátor (ami állításod alapján 75-150Watt) van párosítva?
Sziasztok!
Én is nagyobb fényhatást szeretnék elérni, ezért gondolkoztam xenon beszerelésén is. A gép egy Suzuki dr 250-es, 12V rendszer. Az izzó 36,5w-os ami most benne van, és ha jól tudom akkor dupla izzószálas, mivel erről megy a tompított, és reflektor is. Azt szeretném kérdezni, hogy megoldható-e, és érdemes lenne-e xenont beszerelni, vagy mi lenne a legjobb megoldás hogy erősebb, nagyobb fényhatást érjek el? Köszi
Magyarul ha ragaszkodik a xenon-hoz, akkor biztos hogy előbb-utóbb lemerül az akku, vagy a folyamatos alultöltés miatt félévente cserélheti. Egy lemerült, esetleg befagyott akku (pl. egy berúgókar nélküli robogónál) asszem rosszul fog esni....
Robogóba 75-150 Wattnál nagyobb generátort nem szoktak rakni. (Esetleg extrém esetben 3-400 Watt-ost, de az már nem a gyári.) Az meg egy dolog hogy a xenon 35 Watt-ot fogyaszt, de a gyújtáshoz felvesz akár 7-9 Ampert is, amit a 4-5 Ah-s akku nem igazán bír, és tutira leesik a feszültsége. Ezt viszont a xenon nem bírja, és vagy nem tud gyújtani, vagy villogni fog. Nekem 150 W-os generátorom van, 3 A-es terhelés hatására kb 12,5 V-re esett vissza a töltőfeszültség, ami már kevés(főleg télen)...
Valahogyan meg kéne nézni, hogy a generátorod mekkora teljesítményű. Mert ha van akkora teljesítménye a generátornak, hogy elbírja a Xenont, akkor minden további nélkül.
Nekem 750-es Sukim van, abban 550 Wattos a generátor (na most 1 xenonizzó 35 Wattos teljesítményű), tehát simán kibírna akár 6 xenont is.
Én konyítok a témához, és az ilyen típusú LEDes cuccokat felejtsd el. Az átlag halogén fényereje kb. 1500-1800 Lumen (a Xenon 3000 felett van), és mivel engem is érdekelt a téma pár hónapja, utánanéztem. A H4-es foglalatos, valami 100 LEDdel körülbelül 700Lumen fényerőt produkál, ami maximum használaton kívüli show-motorba jó - magyarán szép, de a kollégát idézve, egy fos!
Üdv!
Ez egy fos...
Sziasztok,
Van egy H1-es foglalatú 6000K-es xenon izzóm (bontatlan).
Ha valaki érdekel írjon mailt: laszlo.dollak@silveria.hu
Vagy hívhat is: 06307192955
Az ára 3000 pénz lenne.
Kutyát keresd, azt hiszem van Neki....
Sziasztok,
Ha valaki tud ajánlani nekem xenon a mociba örömmel várom.
Ami kellene: H1-es foglalat, 4300K-es színhőmérséklet
Köszi előre is.
mint egy gyertya. a mostaninál sokkal gyengébben. ezek az izzók még közel sincsenek a helyzet magaslatán.
Hali
Kössz a gyors válaszokat :D mindenképpen akarok valami szebb fényt a robeszba:D Szerintetek ez hogy világítana? http://auto-motor.vatera.hu/al...