{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5413135] 2018. 01. 12. 13:24
zottya
A mágnes tapad a falához,de ugye a nicasiba is van valamennyi vas,de állítolag olyan kevés hogy a mágnest nem bírná elha nicasilos akkor mindenképp kell a persely mert mást nem lehet csinálni ha meg vas akkor lehet megpróbáltatom megfuratni,vagy majd ott mondanak rá valamit.
[#5413030] 2018. 01. 11. 23:17
-Apuci-
Uhhhh. ez szép. Nehéz elhinni, hogy ez beindult.
Szerintem az a henger kukás, nem veszi ki a fúrás.
Ha vasperselyes, akkor lehet hozzá csinálni.
Így képről nehéz megállapítani, de szerintem nem perselyes.
Te jobban látod, jobban szemügyre tudod venni.
[#5412939] 2018. 01. 11. 17:43
zottya
Köszönöm a segítséget,de meg lett a probléma,leszedtem a hengert és a felső gyűrű hiányzott meg a dugo teteje meg volt roncsolodva a kipufogó nyílás felöl,szóval nem is értem hogyan ment egy gyűrűvel,ráadásul semmi zörgés nem hallatsződott,én így vettem a motort,nem tudok semmit róla hogy mi okozhatta.sajnos a hengerbe bele húzott,A méretű dugó volt benne,esetleg a fúrás kiviheti a húzás nyomot valamennyire?talán akkor megusznám egy dugó cserével,vas perselyes,nem tudom hogy gyárilag is az e,mert azt hittem nikacilos
[#5411178] 2018. 01. 04. 19:58
-Apuci-
Egy elkarburált motor is nehezen indul. Sőt ha az alapjárati fúvóka, vagy a járat koszos, akkor sem indul rúgásra. Sosem állítgatni kell elsőnek, vagyis lehet, ha vagy annyira rutinos, hogy már fülre is hallod az optimálishoz közeli beállítást.
De.
Ezer meg egy oka lehet hogy nehezen indul.
Most hadd ne soroljam fel mindet, lehet koszos légszűrő, koszos karbi, elkormozódott kipufogó, tömítetlen elősűrítési kamra...stb. gyújtás, gyertya trafó.
Ha nem tudod hol indulj el, inkább keress fel egy jó szerelőt.
Itt nem fog neked megtanítani senki neked egy szakmát, amit több évbe tart elsajátítani, és még több tíz év tapasztalatot.
Találgatni lehet interneten keresztül, de az hosszadalmasabb, és nekem sincs erre sajna időm.
Üdv.
[#5411036] 2018. 01. 04. 8:51
zottya
Próbáltam azon is állítani de nem nagyon lett jó tőle,azért gondoltam a kompresszióra mert rugásra is elég nehezen akar indulni.Volt multkor nálad 2 db crm 125,az egyikbe kb 3szor akkora kompresszió volt érzésre ha lenyomtam a berugó kart,mégsem lehetett észre venni semmi külömbséget.Esetleg megnézzem az alapjárati fuvóka méretét?Bár azt nem hinném hogy cserélgették.
[#5410862] 2018. 01. 03. 14:55
-Apuci-
Szia.
Nézd én generáloztam olyan robogót, aminek 4,5 Bar volt a kompressziója, de normálisan járt, és a tulaja nem is azért hozta javításra.
Érdemes megnézni a főtengely szimmeringeket nem farsol-e, célszerű cserélni is.
Azért érdemes egy karbipucolás is, és az alapjárati keveréket helyrehozni, nem pedig a tűn állítgatni, mikor az a középfordulati tartományért felel, ergo köze nincs az alapjárathoz.
[#5410709] 2018. 01. 02. 13:41
zottya
Sziasztok.
A kevés kompressziónak lehet köze ahhoz hogy nincs rendes alapjárat?Egy idó után leáll.Próbáltam a síberen állítani de úgy sem jobb.
[#5409048] 2017. 12. 25. 17:15
-Apuci-
[#5408927] 2017. 12. 24. 15:49
tumaska
Nem túl jó, ha kotyog. A nagyobb radiális hézagnál ne fél miliméterre gondolj! A kuplung felőli oldalon szerinted jó a fogaskerekek kapcsolatának, ha el tudnak távolodni egymástól? Egy szűken illesztett fészekbe ha beszereled a c3-as csapágyadat, nem igazán kotyog. Lehet megérett a cserére. Húzd szét! Legalább látod rendesen mi van. Az is lehet, hogy megforgott a csapágyad és megkopott a fészek.
[#5408924] 2017. 12. 24. 15:27
tumaska
Ezt nekem is hasonló módon fogadta az agyam.
[#5408837] 2017. 12. 24. 6:42
lamb
Power? Nem éri el a dugattyú?
[#5408831] 2017. 12. 23. 23:19
Bazsii18
Üdv! Furcsa hang jönn a főtengely felől direkt lekötöttem a váltó részt h kizárjam a lehetőségeket kuplung se volt rajta, majd a főtengely jobb oldalától jött a furcsa hang, gázadásnál nem hallatszik csak miután elvesze ma gázt, mi lehet az oka ? ez volt fél éve azóta szétszedtem a blokkot de nem húztam szét ugye C3-as csapágy van benne és annak elvileg kell egy kicsit kotyognia ? mert a főtengely nagyon minimálissan ha mozgatom kotyog...Válaszotokat előre is köszönöm :D
[#5408453] 2017. 12. 22. 14:08
tumaska
Nem csak úgy vaktában távolítottam el a szűkítőt. Miután úgy már kipörgött rendesen, nem fulladt be, néztem rendesen a gyertyaképet, nem lesz e szegény a keverék.
[#5407427] 2017. 12. 19. 14:55
-Apuci-
[#5407424] 2017. 12. 19. 14:04
lamb
Mi az a 20?????? Tasi. Több vagy már annál :-D
[#5407416] 2017. 12. 19. 12:55
tasi20
Ádám cimborám nevét látva katintotam ide ............... nos olvasva a karbit kell az adott levegőmenyiséghez hangolni és nem forditva ... ez az év baromsága elöször is ez egy hurkos 2/t mehanikus siblerel .... a levegö menyisége a motor állapotátol függ ... egy jo kompreszios motor többet sziv be mint egy kopot motor .. de pl egy uj furt teljesen tuti motor felét sem szivja be levegöből .. mint egy kopot ha szarok a tömitetségek ..................Általában a 2/t ugye minden fötengely fordulatra gyujt igy kétszeranyi levegöt használ mint egy 4/t a 4 /t a farsra , a fötengely tömitetlenségre , a szivo oldali farsra de még a nem tökéletes szelep záráskor is megy ... a 2/t ahol a dugatyu a vezérlés feladatát is el végzi ott a farsra sokal érzékenyeb ...elég egy rossz fö tengely simering és meg áll az élet ............. az ilyen problémák háterében mindig a tömitetlenség a hiba ..

itt szerintem a hiba hogy ... 1 a motor kopot nem tud elég levegöt szivni 2 a forgatyus ház tömitetlen .. 3 a hengertalp .szivo torok tömitetlen ..az igaz hogy a rossz gyujtás is okoz hasolot . de ott álltalában /..néha jo néha rossz / szoval igy a szeretet önepén nem beszolás volt csak hülyeségeget nem kell terjeszteni a monitor szerelöknek ... üdv tasi
[#5407399] 2017. 12. 19. 12:23
Forgopeti98
érdekes kompresszió mérő szerint 6.5 bar-t tud, és érezhető kézre is hogy van benne kompresszió, nos leszedtem a hengerfejet és a dugattyú konkrétan lötyög a hengerben, a gyűrű miatt ment csak a motor szinte?! nos elvittem napokban furatni, új dugó, megvettem a tömítéseket, tűgörgő, főtengelycsapágyak, szimeringek, mondhatnám, hogy nyílvánvalóan azért nem forgott ki a motor, de valamiért gyanakszok, mert minden sebességbe ugyan annál a fordulatnál van vége (6500-7000) és ez érdekes, ha a kopás miatt lenne csak akkor pl egyesbe többet kellene forognia és sebességről sebességre egyre kevesebbet. Vagy rosszul gondolom?
[#5407398] 2017. 12. 19. 12:12
Forgopeti98
mint ahogy írtam már, kipufogó ki lett égetve, ezt a fúvókás dolgot azért nemértem, mert gyári leírásba is a 240 es fúvókát írják, alvázszám szerint lett ez is rendelve a yamaha-nál.
levegőszűrőt ki fogom mosni!
[#5407374] 2017. 12. 19. 6:43
lamb
:-D
[#5407272] 2017. 12. 18. 18:03
-Apuci-
Egy jól beállított karburátor esetén is eltávolítgatják a fiatalok az általad nevezett szűkítőt, mellyel többletlevegőhöz segítik a motort.
Sajna felső tartományban ezáltal elszegényítik a keveréket, szúróláng alakulhat ki és szétég a dugattyú.
Sok ilyet érdemes még ajánlgatni, hátha megkeresnek egy motorgenerál árának kifizetésével.
A karbit kell az adott levegőmennyiséghez hangolni, és nem fordítva.

Amúgy meg érdemes lenne még a kipufogó rendszert szemrevételezni, hogy nincs -e tele korommal, mert az is visszafoghatja a motort, és attól sem pöröghet magas fordulaton, ha vastag a lerakódás.
[#5407268] 2017. 12. 18. 17:57
-Apuci-
Nyilván azért írtam 120-ast, és nem 130-ast.....
Kapishe?
A Dt gyári főfúvókája a 120-as manual szerint, lehet játszani még 5 századot, azaz 115-125-ig írja amanual.
Nekem Gianelli komplett kipufogó rendszer még elbírta a 125-öt, de a 130-at már nem. Hányszor szedtem le ezért a karbit?
Számold már meg légyszi.
Szerinted miért írtam a 120-at?
Jah és mosd ki a szivacs légszűrőt is, ha már arra jársz, majd radiátoron hagyd száradni másnapig.
Üdv.

Majd írd meg mi történt.
[#5406954] 2017. 12. 16. 18:29
tumaska
Távolítsd el a légszűrőház tetejéről a gumi szívócsonkot. Nekem csak utána pörgött ki. Kevés volt a levegő.
[#5406832] 2017. 12. 15. 22:05
Forgopeti98
igen olyan mintha tiltana, volt benne egy kb 130 as fúvóka (azzal vettem) és azzal se forgott ki.
CDI-t hoztak nekem egy másikat ugyan ilyen 3nc-00 de azzal is ugyan ez volt, persze fennáll a lehetőség hogy az is rossz...
[#5406829] 2017. 12. 15. 21:52
-Apuci-
Szia.
A gyári 240-es általában nem jó. Az a növelt égésterű hengerfejhez van, vagy van amit direkt ezzel fojtottak.
Vegyél bele egy 120-as MZ főfúvókát, azzal jó lesz.
Ha olyan mintha tiltana, akkor sokall.
Ha így sem lesz jó, akkor lőjétek meg stroboszkóppal, hogy szaggatáskor nem száll -e el a gyújtásjel.
Akkor valszeg CDI.
[#5406578] 2017. 12. 15. 9:08
lamb
Van egy jellegzetes hangja,ha sokal. Hallani kéne. Gyertyahézegot egy picit vedd kisebbte. 0,6 próbára