Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

PL leveszi az oldalidomot és befúj
Ahol volt tömítés a pilot alatt és ahol nem ott hiába 2.5-re tekerted ki mindkettőt, teljesen más értéket dobnak szerintem. Amíg nem simítod ki az alapjáratot, hogy ne ugráljon, addig nem érdemes tovább menned.
Az azért érdekelne, hogy az alsó gumi csonkokat hogyan érted el a motor felől féktisztítóval, ha rajta volt a légszűrőház.
Ha falsot szív sokkal jobban észreveszed ha féktisztítóval megfújod a környékét mert egyből felpörög. Szemmel azt te nem látod.
A pillangó szelepek olyan mértékben voltak elállítva , hogy nem lehetett kellőképpen visszaállítani mert egy már zárt és kitartotta a többit. Így legalább most azonosak. Majd lehet utána szinkronizálni.
A pilot tömítése szerintem nagyon nem mindegy, de egy sima méretes o gyűrűvel +alátét kizárnád ezt a dolgot, ami nincs 100 forint. A féktisztítós trükk szerintem nem pótolja az alapos átnézést, de te érzed.
"Pillangó szelep egyformára állítva két 6-os fúrószár segítségével" És ez mi okból kellett?
(ugyanis szinkronizálásnál NEM a pillangó szelepeknek kell egyformán állni, hanem a pillangó szelep és a szívószelep közötti térben kell a nyomásnak azonosnak lenni, az pedig nem ugyanaz)
Nekem kipu felöl könnyebb volt hűtő le és had szóljon. De mikor már cseréltem is a betéteket akkor kivettem az első futóművet és szépen leültem elé na úgy már fantasztikusan könnyű volt.
Majdnem ezen a szinten történt meg a karbi rendbetétele kivéve a komplikált kinézetű tömítéseket mert azt nem cseréltem. A tűnél cseréltem o gyűrűket és rendeltem úszóháztömítést. A tűk nem voltak kopottak, membrán ellenőrizve. Pilot csavar kivéve kompresszorral kifujkálva mindenhol, manol karbitisztítóval kipucolva egyforman 2.5 fordulatra beállítva. Pillangó szelep egyformára állítva két 6-os fúrószár segítségével☺
Tank kimosva, szűrők kifújkálva. Szóval szerintem elég alaposan szét volt szedve kitakarítva és beállítva. Indul is pöcre viszont mihelyt bemelegszik megáll. És nem néha így néha úgy hanem egyformán. Lehet a hőtágulás miatt elmegy a szelephézag? Már csak erre tudok gondolni. Honnan könnyebb az ellenőrzése? A karbi vagy a kipu felől? Hűtőt le kell venni?
Nekem az 1 és 3 tetszett a legjobban, a 2 valahogy olyan felemás volt. Nekem 3 volt (Ghia 2,3V6 automata) akkoriban az számított a "legmenőbbnek" közülük. (hiányzik is a dög)
A Taunust (79-es 2,0V6 vinil tetős szedán) szintén szerettem.
"karburátor beállítások megtörténtek" (szinte látom hogy most az injektoros tulajdonosok széles mosollyal hátradőlnek a fotelban és a popcornos vödör után nyúlnak)
Ezt részleteznéd egy kicsit? (hogy mi és hogyan történt) Mert ez az össze-vissza járás az annak a jele hogy ott nagyon nincs a helyén valami. (elsőképp a karburátor tömítései, gyári fúvóka méretek, benzinszint, keverékcsavarok, pillangószelepek állása)

Elsőként abból kell kiindulni hogy ezek a karburátorok kb. 30 évesek és ez alatt 99% az esély hogy nem cseréltek bennük semmit.
A kopásoktól most nagyvonalúan tekintsünk el, de ahol tömítés van bennük és benzint/levegőt kell kizárni, ott biztosan van már kisebb-nagyobb tömítetlenség.
Ezt amíg nem jelentős, nagyjából lehet korrigálni a beállításokkal, viszont egy határ felett ez már nem fog menni, ebből lesz egy idegesítően "beállíthatatlan" alapjárat. (aztán meg nekem egy felgyújtással-szétveréssel fenyegetett új szerzemény a garázsban)

Ezeknél az öreg vasaknál (hacsak nem úgy vette/használta eddig a tulajdonod hogy teljesen jól működött minden) célszerű azzal kezdeni hogy szétszedve a karbisort, az összes tömítést, fúvóka méretet ellenőrizzük. Az 1000 exupnál és a 250, 400, 500, 600-nál a fúvókatartó alatti komplikált formájú tömítés https://www.ebay.com/itm/Rebui... hibája az őrületbe tudja kergetni a szerelőt. (nem, ezt itt nem rendeljük meg, ez nagyon drága és csak példa)
Ha van (és általában van) mit helyreállítani, akkor ezt http://www.litetek.co/Guide_Mi... a folyamatot kell végigcsinálni és ezt http://www.litetek.co/Carb_Kit... a készletet rendeli meg ha a biker tényleg jót akar magának hosszú távon. (az árából sejthető hogy miért nem nagyon van felújított karburátor azon a 99%-on, 1 THB kb. 8Ft körül van)
Ezek mellett a műanyag súberes karburátoroknál szintén ellenőrizni kell a súberek alján a súbertű szárát és a lyukat amin átjön. (használtabb gépeknél extrém kopások szoktak lenni......kép)
Amikor minden a helyére került és a fúvókák is gyári méretűek, az összes csatorna tiszta, a gumi szívócsonkok sem repedezettek, jók a szelephézag értékek, onnan lehet karburátor beállításról beszélni.
-súbertű pozíció ellenőrzése
-membránok épsége
-szivató rendszer működése (zárása)
-benzinszint beállítása
-keverékcsavarok állása
-pillangószelepek beállítása (szinkronizálás)

Kb. ennyi kell (a rászánt időn és türelmen kívül) ahhoz hogy egy jól működő, beállítható porlasztó rendszer üzemeljen a gépen stabil alapjárattal, jó gázreakcióval és fogyasztással.
Ezeket csak azért írtam le mert sokszor látom leírva/mondták nekem a "felújított és a beállított karburátor" kifejezést de az a legritkább esetben (soha?) felelt meg a fentieknek.
Sziasztok elado 1000exup ülespup
A vezérműlánc feszítőt is kiszereltem szerintem jól működik. Ha lámpát felkapcsolom akkor sem szűnik a csörgés. Így azt gondolom nem a láncok csöröghetnek.
Megfújkáltam féktisztítóval a karbit és a szívócsonkok környékét. Ha falsot szívna felpörögne de nem reagált rá. A pilótnál kettőbe nincs tömítés de nem hiszem , hogy az így és ilyen mértékben befolyásolná.
A pilotok alatt ott a tömítés? Mert ez így inkább beállítási probléma, amit szerintem tömítetlenség okozhat. A karbinál épek a gumik? Ha falsot szív arra nem tudod belőni rendesen soha. Ha a kipuff szelepnél elmegy a hézag attól melegen leállhat. De előbb az egyszerűbb dolgokat nézd szerintem, és csak utána a nagyobbakat.
A gyertya , karburátor beállítások megtörténtek, plusz szűrők, olajcsere, hűtővíz csere. De mihelyt bemelegszik alapjárat semmi. Ha melegen beállítom akkor mikor kicsit hűl beindítom akkor meg 3-ezer felet van vissza kell tekerni? A szelephézag okozhatja? Szelep hangot nem hallok benne.
Sztem sem csapágy hang
Én nem vagyok szerelő, de mielőtt szétkapod szerintem, egy gyertya, gyújtás, üza ellátás, karbi üza szint ellenőrzés, szelephézag ellenőrzést érdemes lenne megcsinálni, mert ha elmegy a kipuff szelephézag az is okozhat melegen leállást. A felvételen lévő csörgő hang nekem inkább láncnak tűnik. Attól, hogy találtál forgácsot a szűrőnél lehet az még a vezérműtengelyek csapágyainak sorjája is. Szerintem ne gondolj mindjárt a legrosszabra.
Mikor lesz? Nem is tudom.

Remélem készen lesz addig.
Elég vadregényesek. Szétküldöm a képeket. Kereslek privátba ha van mozgolódás.
Pár dolog....
Le persze.
Elő bizony! 200 Km fölött van már a napi számláló.Ja és voltam Fehér Gábornál lánc cserén is.Majd szezon nyitón dumálunk!