Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szuper, köszönöm...
Más:
Megint egy elvetemült ötlet, a "ress" áktapcsolás előjelzésére, szigorúan elvi alapon.
A benzinpumpa, és a karburátor közé egy "közdarab" NTK-val. A működését kibeszéltük. Elvben: amikor kiürül a benzin a csőből, jelez, és még a "bakkecske" előtt át lehet kapcsolni ress-re.
Ha szinkronban vagy, nyiss mindketton, amig el nem mulik.
Aztan ugy 100-150 km mulva vedd ki a gyertyat, amelyik sotetebb, azon csukhatsz egy nyolcadot vagy egy negyedet.
Köszi.....
Tehát bezárom, és két fordulatot vissza. Motorozás, motorfék. Ha durrog, negyedenkén nyitok. Csak az lesz nehéz, melyik henger pufog.
Alternativ megoldas: allitsd 2 fordulatra,
menj el motorozni. Motorfekezz sokat. Ha puffog, felreallsz, 1/4 fordulatot nyitsz, mesz tovabb. Addig ismetelsz, amig motorfeken befejezi a puffogast.
Ma összeraktam a paripát, az úszóházak feltöltődése után szépen indult.
A szinkron is rendben van, alapjáraton, és fordulaton is. Megszűnt a fals szívás.
Az alapjárati keverék szabályozás viselkesése nem tetszik. Túl nagy az intervallum (a csavar útja) a két fordulatszám változás között.
Pontosabban a "szegényítés" felé van fordulat csökkenés, a "dúsítás" felé nincs. A pillangó szelep a minimális fordulatra állítva.
Most itt tartok. Holnap, ha nem esik kezdem megint.
Igazad van, de ez miatt nem szedném szét mégegyszer. Szerintem amikor a karburátort cserélték, valószínű ezt is. Az biztos, hogy nem 20 éves gumi.... Elég sokat tapogattam belülről... 🙂 😂
Hát, maradjunk annyiban, hogy egy jó állapotút nem kell erőltetni. De nyilván rád van bízva.
Nem találtam különösebben rossznak. Szerintem nem hiszem, hogy hozzá kell nyúlni.
Marad a szinkron, és az alapjárati keverék arány.
Köszi a segítséget! 🙂
Na, a lényeg hogy fent van.
Hogy a jövőben felújítod, lecseréled és/vagy mire cseréled, azt majd te eldöntöd.
Az alvázon a kivágás körül, még van egy kb. 1-1.5 mm-es perem is felfelé. 😕
Igen, átmelegítettem, és végül egy aljas egyszerű módodon két csavarhúzóval. Egy nagyobb szélesebb, és egy kissebb. A naggyal benyúltam az alváz kivágás, és a gumi közé, lefelé feszítve, a kissebbel meg irányítottam... 🙂
Hőlégfúvó lágyított rajta eleget?
Fasza
👍️ 👍️ 🙂 🙂
A gyártó meg tudna oldani sok más dolgot is, a kérdés az, hogy hajlandó vagy-e megfizetni? mert gondolom nem, ezért fogy jó sok Kínai zokni meg póló.
Amiben most élünk, az fejlődés egyik zsákutcája, amikor a saját munkánkat nem vagyunk hajlandóak (vagy nem tudjuk?) megfizetni, inkább a gyerekek által gyártott cipőben dobbantunk mérgesen, ha az ugyancsak gyerekek által gyártott szívócsőből kiesik a réz bizbasz.
:-)
A régi motor választása alapból nem rossz ötlet üzembiztonság szempontjából, de csak annak az 1% embernek (vagy kevesebb), aki hajlandó is meg tud is hozzányúlni, plusz van rá lehetősége.
Kicsit persze a szubjektív érzés is belejátszik, hogy hányan akarnak a 36 éves szépségideál mentén megrajzolt motoron közlekedni, de ez már másik topik témája.
Igen, amelyiken a könyök van, annak a belső átmérője 14. Maradt még vagy 60cm.
Nekem is rémlik, hogy valaki keresgélt ilyen műszertartót, de már nem emlékezem, hogy ki.
Korábban beszéltünk a krómozott analóg voltmérőről és hogy milyen nehéz szerezni krómozott műszertartót.
Maga a műszer kevésbé fájós, sima 2"-os (52mm) voltmérő tonnaszám van még a sárgáktól is. A műszertartó az, ami elég húzós, de főleg a postája, mert leginkább EU-n kívül használatos ez.

Találtam egy olasz eladót eBay-en. Olyan, mint az enyém. Már ha bárkinek érdekes ez még.
https://www.ebay.com/itm/35239...
Nem emlékszem sajnos, abból mekkora kell a tiédre. 14-es talán...?
A karter gáz cső, az mint a beton.... gondolkodtam is, hogy lecserélem. Maradt még a két mértű benzincsőből, amit a felső tankhoz vettem.
Igen, biztos, hogy ott meg van keményedve. Felfelé meg igen könnyen fel tudtam tolni. Igaz, a karburátorral.
Ami normál esetben kilóg, az nem szokott megkeményedni. Nem tudom, tapogattad-e a kartergáz csövedet, de az is kőkemény kéne legyen. A motorolaj gőze ilyen hatással van a gumira. A vázüregbe lógó vége sajnos kap az olajból.
Sőt, sokszor találkozik az ember légszűrőcserénél egy apró olajtócsával a vázüreg alján. Ez sajnos vele jár.
Persze, nem akarnám feltétlen kiszedni, csak az is egy opció volt. A karburátorra rácsúszna, a vázba szorult meg a két gallér között. Az a kintmaradó kb. 1cm-es rész (amin a bilincs van) az nem kemény. Normál gumi állapotú.
Figyelj, ha a hőlégfúvó befér, csak fújd meg, arra a 3 percre amíg összerakod pont elég lesz a hatása. A funkcióját nem befolyásolja a keménysége, a karbit levenni mostanában nem kell, a kence meg legközelebb is ugyanúgy hatna, mint most.
A jövő héten visszatér a jó idő, használd ki.
Sajna nem jutottam ma rá, épp indultam le, amikor beállított a fiam.
Csak agyalni tudtam rajta.... hőlégfúvóval átmelegítem ott az egészet. A kenőcsért sem tudtam elmenni. Az marad hétfőre...
Sikerült kinyomorgatni azt a gumi lóf_szt?
>"Ez egy nagyon csuszos lejto es a tapasztalatom az, hogy nem fekete es feher a tortenet."<
Ezzel a mondattal teljes mértékben egyetértek. 👍️
Van aki erre esküszik/ez a véleménye, van aki arra....
és így lesz szép kerek, színes a világ..... 🙂
Ez egy nagyon csuszos lejto es a tapasztalatom az, hogy nem fekete es feher a tortenet. Persze a nagy tobbseget tekintve (termekek es felhasznalok zomet illetoen egyarant) igazad van: az uj autoval kb. 5 evig nincs szamottevo koltseg, az uj gyari alkatresz beszerelese utan szinten le van tudva a gond.
Termeszetesen olyan alkatreszt vagy reszegyseget, ami evtizedes mernoki munkat igenyel vagy elet es halal mulik rajta, nem varialunk. Ez evidens.

Ellenben en a penzkereso eszkozombe elobb tennek utangyartott vitonos tomitest, mint a hobbi motoromba gyari NBR tomitest.
Sok esetben a gyarto is meg tudta volna oldani, hogy adott alkatresz tartosabb legyen, de nem tette. Sokfele korosztalyu motorral volt dolgom az elmult tiz evben es sajnos azt latom, hogy ahogy haladunk elore az idoegyenesen, az elettartam a prioritasi listan egyre lejjebb kerul, a gyartasi koltsegek es a tomeg csokkentese pedig egyre feljebb.

Kizarolag a sajat szubjektiv szemszogembol azt kell mondanom, hogy egy motorkerekpar uj mivolta szamomra lenyegesen kisebb erteket kepvisel, mint az, hogy mi volt vele a cel.
A muszaki parameterek es a mernoki konstrukcio alapjan kivalasztott 36 eves motorom es a modernizalasaba beletett kb. 100-120 munkaoranyi tevekenyseg adja hozza azt a joalvasi tenyezot, ami miatt barmikor ezt valasztanam egy 2022-es gyartmanyu, azonos kategoriaju termekkel szemben. Fontos megemlitenem, hogy ha a mai kinalatbol kellene valasztanom, igen nagy bajban lennek, mert szamomra egyszerre esztetikus es kenyelmes motor mar 5-6 eve nincs a piacon, tehat egyebet nem is tehetek.
Ez ertheto, termeszetesen.

Akit esetleg erdekel egy osszehasonlito tesz (hazi praktikak) kimemenyedett gumi lagyitasara vonatkozoan es nem atallana a Youtube-on egy angol nyelvu videot automatikus forditasu felirattal elviselni, azoknak ajanlom a figyelmebe emezt.

http://youtu.be/EnGsllKvheQ