Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Amikor matekozunk, és az legyen szó vatta új autóról vagy gyári alkatrészről, egyvalamit soha, senki nem számszerűsít. Ezt nevezhetnénk jóalvási tényezőnek is, de valójában amikor pénzeket (anyagár) hasonlítunk egymáshoz, akkor az egyenletben mennyivel vegyük figyelembe azt, hogy a gyári mérnökök évtizedes munkája révén azzal az alkatrésszel nem lesz gond nagyon hosszú időig?
Tudom, hogy van gyári hibás alkatrész, esetleg előfordul hibás tervezés is, de akkor is.
Az új autónál kinek mennyit ér az, hogy én fingottam bele először? Tudom, a kikötőben a szállítós cég dokkmunkása is megtehette, de most azt ne vegyük figyelembe.
Én is tettem a DO karbiba vitonos gyűrűt az úszóház peremére és nem 5* áron gyárit, de ez nekem hobbi motor volt, nem pénzkereseti pótolhatatlan eszköz.
Amikor a tűgörgős Trabi csapszeg plusz környező része megkotlott, én is csináltam bele csapágybronzból kőkorszaki megoldást (persely).
El is indult, pár hónapig jártam is vele, de aztán mennie kellett.
Amúgy én csak reumakrémmel kapcsolatban fejeztem ki a kétkedésemet.
Abban feltétlen igaza van Freelac-nak, hogy ha az ember rászánja a pénzt a gyári alkatrészre, akkor az 99.9%, hogy meg lesz javítva jelen és jövő időben értelmezhető fejfájás nélkül. Nincs faragás, nincs reszelés, kivesz, betesz és a megoldás tartós.

Sőt, van extrémebb példám is, amikor csak a gyári olajszűrő biztosít kellő olajnyomást, még a jó minőségű utángyártott SE az igazi. De ne térjek el a tárgytól...

Kétségtelen, hogy adott alkatrészek valóban indokolatlanul drágák és az egyetlen előnye a gyári mivolta vagy valami olyan paramétere, ami otthon előállítható. Pl. a felső és az alsó tankot összekötő 16-os gumicső 7200 Ft, mert van benne egy gyárilag elhelyezett görbület. Emiatt mondjuk sima bolti, méteráru-jellegű benzincsővel nem váltható ki 800Ft-ból, de ha mellé teszel egy 500 Ft-os réz könyököt, amit a megfelelő helyen beleteszel, akkor megoldottad a problémát.

Abban biztos vagyok, hogy eszedbe nem jutna a gumicső bármilyen jellegű mókolása, ha annak lennének komoly következményei. Ahogy a gyári benzincsövet se helyettesítenéd slaggal vagy a benzincsapot kínai golyóscsappal.
Nem egy malomban őrlünk Freelac!
Nyilván nem fogok itthon dugattyút esztergálni, (bár volt rá példa, hogy a Pancsi T5 dugóba esztergáltunk még egy gyűrű hornyot)
fékbetétet ragasztgatni, benzin cső helyett műanyag csövet használni, és még sorohatnám.
De......
tudni kell meghúzni a határvonalat, hogy mi az ami nem helyettesíthető mással, ill. nem javítható. Ezt mindenki maga dönti el, és majd vagy örömködik, vagy tanul a hibájából. Van aki kérdez, tájékozódik ki javított/cserélt már ilyent, és milyen tapasztalattal. Van aki nem, és kinyitja a pénztárcát.
Miért kellene mérnöki tudással rendelkezni ahhoz, hogy pl. egy 40cm-es Mercedes vízcsövet (18.000) helyettesítsek egy teljesen megfelő más csővel 1.000.- pénzért? Vagy megjavíts egy önindítót, benzincsapot, Merci túlfesz. relét (25-60 ezer) és csak egy forrasztási hiba.
Szóval ezt mindenki maga dönti el, na meg a pénztárcája...
Most megyek küzdeni a két szívócsővel. 🙂
Persze, amikor nincs nagy tétje a dolognak, esik az eső és csak unalom van, akkor persze.

Soha az életemben nem felejtem el, amikor az ismerős a Simsonjába megferodoloztatta a fékbetétet de az kicsit vastagra sikerül és folyamatosan hozzáért a fékdobhoz, és a haver szerint ez volt az oka, hogy nem érte el a fénysebességet, ezért bezsírozta a ferodolt, hogy annyira azért ne fogja meg a motort.
(Ez csak a motor és a kenőcs miatt jutott az eszembe.)
Annyit finomítanék a véleményemen, hogy aki a gyári mérnökkel közel megegyező tudással bír, az talán tud megfelelőket ekecselni, meg van a végszükség esetében elfogadható mókolás, de amikor van rá idő, hely, esetleg pénz, akkor jön az, amit mondtam, hogy a tuningot kerülni kell (ha nem akarjuk Albániában, éjjel az esőben az autópálya szélén ezt végiggondolni).
:-)
Jó reggelt!
Valami olyasmit próbálok meg. Láttam valami "spárgás" trükköt" is, de nem emlékezem rá.
És ha alulról, oldalirányból megnyomod egy tompább csavarhúzóval, hogy beessen az oldala?
Igen, erre gondoltam én is, hogy valahogy "begyűröm" az oldalát, és talán ugyan úgy vissza is. Csak az elsőhöz (1-es henger) már nagyon nem férek hozzá... pedig nincs nagy kezem..... 🙂 😂
A titka elviekben az, hogy begyűröd egy ponton és akkor összenyomható lesz. No persze ha nem kőkemény.
Segít, ha megmelegíted előtte.
Értem, logikus.
Holnap kiderül, hogy ki tudom-e szedni. Elég nagy "gallérja" van, ahogy láttam. Legrosszabb esetben marad az alternatív turbócső.
A tölcsérnél a beszívott, nagy sebességgel áramló levegő követi a cső falának a kontúrját és az áramlás tovább tud lamináris maradni.
Az egyenes csőnél a cső szájánál a hirtelen változó átmérő miatt a légáram külső rétege a cső peremének ütközik, ott apró örvény keletkezik a cső szája mentén, amitől a szívócső hatásos átmérője (azaz a beáramló levegő mennyisége) kevesebb lesz, mint ami a geometriai átmérője szerint lehetne.
A porlasztók szája ugyanezen okból tölcsérszerű, hogy a torokba áramló levegőben ne legyenek örvények és a porlasztás kiszámítható legyen, ne kaotikus.
Értem... tehát valamilyen aero dinamikai funkciója van..... aminek ezen a motoron, és a felhasználás módján, semmi gyakorlati haszna... 🙂
De..... ha már ennyire...... akkor a szívótorok is lehetne simább.... 😉 🙂
A "trombita" miatt. Nem különösebben lényeges a te felhasználásod céljából, mert nem gyorsulási versenyekre fogsz járkálni vagy pályanapokon döngetni, de a szívócső íves tölcsérszerű vége az áramlás turbulenciáját hivatott befolyásolni. Magas fordulaton a kaotikusan beömlő levegő turbulenciája csökkenti a hengertöltés hatásfokát. A Yamaha katalógusban meg jól mutatott anno, hogy a kis félliteresük 46 lóerőt ad le 8500-as fordulaton.

Olyan helyeken alkalmazzák, ahol a nagy teljesítmény a cél. Innen lehet ismerős pl.
Ez jónak tűnik, a karbira pont szorosan rámenne. Kérdés akkor még a vázon a kivágás átmérője.
Holnap azért megmérem a vázban a kivágás átmérőjét. De bízom benne, hogy az eredetivel valahogy megoldható. Azt nem tudom, hogy a vázban miért van annyira "magas" csőrész?
Sőt, ha nem látszik kívülről (márpedig nem), még annál is olcsóbb tud lenni.
Az pont jó, mert ha a metrikus 50mm-es külső átmérője nem lenne elég paszentos, a 2"-os (52mm) már esélyesen igen. És vica verza.
A race-shop pont hu weboldalon 5200 Ft a 2" fekete csőből egy fél méteres darab. Annak spec 5-ös a falvastagsága.
A karbi 52mm.
Gondolom, a vázban 52mm + a gumicső falvastagsága 2 szer.
Óvatosan, mentol is van benne. Egyes helyeken csípni fog :D
>"Maximum a maradékot eldörgöli az ízületeire. :D"<
Én már mindenhová Blackiex! Mindenhová is! 😂 😂 😂
A gyári tömítés annyi, hogy a cső külső átmérője a két kiemelkedő gallér között pont akkora, hogy szoros legyen a váz nyílásában. Ezt egy olyan turbócső is megoldja, amit korábban említettem. 250-esre tettem már, sima ügy. Mondjuk az nincs meg, az 535-nek mekkora a porlasztó száján a külső átmérő, illetve hogy a vázban a lyuk mekkora.
(a nagyoknál tudom, hogy 90 fokos 2 1/4 hüvelykes cső kell, mert 58-as a karbi és a váz torka is.)
Igen, amit ajánlottál, elég korrektnek tűnt. Kicsit talán merev, kemény a régihez képest. De már rajta van. Amúgy láttam már videót a "javításáról", de ez pont az az opció, hogy eszembe sem jutott. Ez a gumileömlő nem ez a kategória. Nyomás benne, terhelés nincs rajta. A pillangó szelep előtt van, tehát "fals"-ról olyan értelemben nem beszélhetünk. "csak" szűretlen levegőről, amennyiben valamillyen pici tömítetelenség lép fel. De nyilván az sem megengedett.
Ebben nincs vita, az olcsó megoldás valóban a legdrágább. Pl. a 3000 Ft-os kínai szívócsonkot kifejezetten ellenjavallottam Gyulnának egy hete, épp ebből a megfontolásból. Mer' nem jók... lásd a képet alant, így jött ki a csomagolásból, beszakadt vákuumcsatlakozóval.

Ez a gumi összekötő annyira nem kritikus szerencsére, hogy ne érje meg legalább megpróbálni a kenőcsözést. Maximum a maradékot eldörgöli az ízületeire. :D
Világos, ilyen is előfordul, és nyilván az ellenkezője is. Kaland az élet! 😉 🙂